Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa - Forum Prawne

 

Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Witam serdecznie. Piszę z prośbą o fachową poradę. Rok temu kupiłem ciśnieniowy ekspres do kawy. Po około roku użytkowania ekspres zaczął szwankować. Zaczął się samoczynnie włączać i wyłączać. Postanowiłem złożyć w sklepie reklamacje z tytułu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
21-06-2010, 17:18  
xxlgreg
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Witam serdecznie. Piszę z prośbą o fachową poradę. Rok temu kupiłem ciśnieniowy ekspres do kawy.
Po około roku użytkowania ekspres zaczął szwankować. Zaczął się samoczynnie włączać i wyłączać. Postanowiłem złożyć w sklepie reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową.
Sprzedawca poinformował mnie, że w przeciągu 14 dni odezwą się i poinformują o sposobie załatwienia reklamacji. Nikt się nie odezwał w tym czasie, więc osobiście odwiedziłem sklep. Tak sprzedawca poinformował mnie, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie i mój ekspres zostanie naprawiony co mnie na początku uradowało.
Po miesiącu zaniepokojony postanowiłem ponownie zapytać o mój ekspres.
Znowu ten sam sprzedawca poinformował mnie że ekspres jest w serwisie.
A na moje pytanie ile czasu może potrwać naprawa otrzymałem niepokojącą odpowiedź :
"Naprawimy ekspres niezwłocznie, ale ile to nie wiem, może być 2 miesiące , a może i pół roku, trudno powiedzieć".

No i jestem dwa miesiące bez ekspresu.
1. Czy jest jakiś sposób, aby sprzedawca naprawił towar w rozsądnym (dla klienta) czasie?
Czy jest jakiś termin przewidziany w prawie?
2. Jeśli naprawa przeciąga się w nieskończoność, jak można odstąpić od umowy?
3. Wiem, że po pół roku sprzedawca decyduje o sposobie rozpatrzenia reklamacji, ale teoretycznie czy gdybym zażądał wymiany towaru na nowy , czy sprzedawca mógłby mi odmówić przyjęcia takiej reklamacji?

Liczę na jakiekolwiek porady. Będę wdzięczny za pomoc.
Grzesiek
xxlgreg jest off-line  
22-06-2010, 12:52  
xxlgreg
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Trochę poczytałem sobie na tym forum. I widzę, że nie tylko ja mam problemy z Euro AGD.
Tak się zastanawiam czy nie napisać takiego pisma jak proponuje BRODSKI w TYM wątku albo wojtekkk w TYM.
Z tym że mam pytanie czy sprzedawca może odmówić mi przyjęcia takie pisma?

"W związku z przedłużającą się naprawą Ekspresu domagam się wydania mi naprawionego towaru w ciągu maksymalnie 14 dni od dnia dostarczenia niniejszego pisma.
Uważam, że naprawa powinna zostać dokonana w odpowiednim czasie a nie tak jak w tym przypadku przewlekle przetrzymywana w serwisie
W przypadku kiedy naprawiony towar nie zostanie mi zwrócony w określonym przeze mnie terminie odstępuję od umowy i żądam zwrotu gotówki za zakupiony towar.
W wypadku działań sklepu niezgodnych z prawem, zostanie poinformowany Rzecznik Konsumentów oraz PIH. "
xxlgreg jest off-line  
28-06-2010, 17:07  
xxlgreg
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Dziękuje wszystkim za komentarze.
xxlgreg jest off-line  
28-06-2010, 17:26  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Przeczytaj ten post: http://forumprawne.org/prawa-konsume...czoznawcy.html
cedwah jest off-line  
28-06-2010, 23:13  
xxlgreg
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Tak czytałem ten post i kilka innych. Wiem że ze względu na to że minął okres kiedy musieli się ustosunkować do reklamacji, moja reklamacja jest uznana za zasadną. Sęk w tym, że pomimo że prawo chroni mnie jako konsumenta i ze względu na "olewactwo" sprzedawcy musi mi naprawić bezpłatnie mój ekspres to ta naprawa ciągnie się w nieskończoność (leci 3 miesiąc).
Wkurza mnie to bo nie mam nigdzie oparcia w przepisach, żeby zmusić sprzedawcę do zwrotu mi naprawionego towaru. Po przeczytaniu kilkudziesięciu wątków na tym forum, uważam że moim pismem, że żądam zwrotu naprawionego towaru z groźbą o odstąpienie od umowy, mogę sobie co najwyżej podetrzeć ......
xxlgreg jest off-line  
29-06-2010, 07:45  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Lektura wnikliwa, ale nieefektywna.
Proszę złożyć reklamację np. tej samej ustawy z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy i żądaniem zwotu ceny.

Podstawa prawna:

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
cedwah jest off-line  
29-06-2010, 08:38  
xxlgreg
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Lektura wnikliwa, ale nieefektywna.
Proszę złożyć reklamację np. tej samej ustawy z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy i żądaniem zwotu ceny.
Podstawa prawna:
.....
jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Oj wnikliwa i efektywna.
To co napisałeś to już wiem.
Ale sprzedawca MOŻE mi powiedzieć że:
- jeszcze "odpowiedni czas nie minął"
- według mniemania sprzedawcy niezgodność towaru NIE jest istotna
- może dokonać oceny przy określaniu "odpowiedniego czasu" wedle własnego widzimisie.

Chodzi o to że ustawa chroniąc konsumenta (mówiąc o 14 dniach na rozpatrzenie reklamacji) pozostawia ogromne dziury które sprzedawca wnikliwie wykorzystuje.
Naprawa i wymiana towaru może ciągnąć się w nieskończoność.
xxlgreg jest off-line  
29-06-2010, 09:07  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

A jednak nieefektywna!
Ze sprzedawcą nie toczy się polemik, tylko składa odpowiednie pisma!
Patrz post #6
cedwah jest off-line  
29-06-2010, 10:21  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Zapewne ten sprzedawca za bardzo "zżył się" z gotówką którą od klienta za ww ekspres otrzymał i nie ma zamiaru się z nią rozstać
Może Rzecznik Praw Konsumenta sprowadziłby go choć trochę na ziemię?
greg1003 jest off-line  
29-06-2010, 12:06  
xxlgreg
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
A jednak nieefektywna!
Ze sprzedawcą nie toczy się polemik, tylko składa odpowiednie pisma!
Patrz post #6
Wnikliwa i dociekliwa. W podanym wątku nie ma postu #6


Cytat:
Napisał/a greg1003 Zobacz post
Zapewne ten sprzedawca za bardzo "zżył się" z gotówką którą od klienta za ww ekspres otrzymał i nie ma zamiaru się z nią rozstać
Może Rzecznik Praw Konsumenta sprowadziłby go choć trochę na ziemię?
Dzwoniłem do federacji konsumentów i dostałem informację że nie ma przepisu mówiącego co do terminu zwrotu naprawionego towaru i ze pozostaje mi cierpliwie czekać
xxlgreg jest off-line  
29-06-2010, 16:59  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Cytat:
Napisał/a greg1003 Zobacz post
Zapewne ten sprzedawca za bardzo "zżył się" z gotówką którą od klienta za ww ekspres otrzymał i nie ma zamiaru się z nią rozstać
Może Rzecznik Praw Konsumenta sprowadziłby go choć trochę na ziemię?
@ greg1003, jak na razie to zainteresowany nie rozumie nic z tego, co mu piszę i nawet nie próbuje jej odzyskać a w tym co mu napisałem jedynie odnalazł mój błąd: post zamiast wątek - szkoda mojego czasu!

Powodzenia!
cedwah jest off-line  
29-06-2010, 20:16  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
@ greg1003, jak na razie to zainteresowany nie rozumie nic z tego, co mu piszę i nawet nie próbuje jej odzyskać a w tym co mu napisałem jedynie odnalazł mój błąd: post zamiast wątek - szkoda mojego czasu!

Powodzenia!
Może napiszemy jakiś samouczek odnośnie czytania dla niektórych?;P
greg1003 jest off-line  
30-06-2010, 00:35  
xxlgreg
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Cytat:
Napisał/a greg1003 Zobacz post
Może napiszemy jakiś samouczek odnośnie czytania dla niektórych?;P
Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
@ greg1003, jak na razie to zainteresowany nie rozumie nic z tego, co mu piszę i nawet nie próbuje jej odzyskać a w tym co mu napisałem jedynie odnalazł mój błąd: post zamiast wątek - szkoda mojego czasu!

Powodzenia!
Kurcze bardzo śmieszne. Nie wszyscy są takimi spryciarzami jak Wy (cedwah - 1359 postów,greg1003 - 823 postów) .
21 czerwca napisałem pierwszy post. Bez reakcji.
22 napisałem drugi , ale wtedy już mocno przeczytałem
forum, (linki do podobnych przypadków do moich mam nawet w zakładkach), zapytałem w nim czy sprzedawca może odmówić mi przyjęcia pisma którego treść przytoczyłem. I nie było odpowiedzi. OK. Przyjąłem do wiadomości.

I teraz fakty.
Przełom.
Użytkownik cedwah podaje mi link do postu który już znam. Ale czy ten post coś wnosi do mojego tematu???
Użytkownik cedwah w wątku podaje podstawę prawną cytując ustawę i konkretny artykuł mówiący o tym że : "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."

Fajnie tylko że hmmmm to już wiem!!!! Co więcej o tym, że już to wiem, już napisałem (kto tu nie czyta ze zrozumieniem):

"Sprzedawca poinformował mnie, że w przeciągu 14 dni odezwą się i poinformują o sposobie załatwienia reklamacji. Nikt się nie odezwał w tym czasie, więc osobiście odwiedziłem sklep. Tak sprzedawca poinformował mnie, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie i mój ekspres zostanie naprawiony co mnie na początku uradowało."

No więc odpisałem że to już wiem pisząc : "Tak czytałem ten post i kilka innych. Wiem że ze względu na to że minął okres kiedy musieli się ustosunkować do reklamacji, moja reklamacja jest uznana za zasadną."

No i dostałem znowu wraz z reprymendą o nie wnikliwej lekturze podstawę prawną mówiącą: "Ze sprzedawcą nie toczy się polemik, tylko składa odpowiednie pisma!" i tu wskazanie do nie istniejącego postu lub niczego do mojej sprawy nie wnoszącego wątku.

Ale na szczęście do wątku włącza się nowy użytkownik forum greg1003. Wnosi powiew świeżości. Świetny wpis o sumieniu sprzedawcy i poradę aby zagrozić sprzedawcy Rzecznikiem praw konsumenta.

Oczywiście nie pozwoliłem sobie na zignorowanie takiego pomysłu, ale ze względu na odpowiedź z federacji konsumentów czyli otrzymanej informacji że nie ma przepisu mówiącego co do terminu zwrotu naprawionego towaru i że pozostaje mi cierpliwie czekać, oraz kliku wątków z tego forum o przedłużających się naprawach i wymianach z tytułu reklamacji, czekałem na odpowiedź na moje podstawowe pytanie z tego wątku w poście #2 .
A tym pytaniem było "czy sprzedawca może odmówić mi przyjęcia takie pisma?"

I wrócę do niewnikliwej lektury. Na moje pytanie dostałem pokrętną odpowiedź.
Co więcej odpowiadający zarzucają mi: nie umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz brak zainteresowania swoją własną sprawą.
I najlepszym przykładem jest post #8 autorstwa cedwah`a :
"
Napisał/a cedwah
A jednak nieefektywna!
Ze sprzedawcą nie toczy się polemik, tylko składa odpowiednie pisma!
Patrz post #6"
Gdzie w podanym wątku (nie mówiąc o nieistniejącym poście) nie ma słowa związanego z tym o co pytam

Więc szanowni "pisarze" (aktywni użytkownicy dający porady na tym forum) nie traktujcie proszę wszystkich (lub większości) nowo zarejestrowanych na forum użytkowników za gorszych od siebie. To że macie większą wiedzę w zakresie prawa nie uprawnia Was do wydawania w domyśle krzywdzących osądów. Komentarze typu "Może napiszemy jakiś samouczek odnośnie czytania dla niektórych?;P" są słabe i nie wnoszą niczego merytorycznego do wątku więc proponuje zachowanie takich "cienkich" komentarzy dla siebie.

PS. Oczywiście ze względu na to, że jestem żywnie zainteresowany swoją sprawą (wbrew temu co piszą niektórzy) napisałem reklamację o treści.
I teraz pozostaje mi czekać na łaskawą odpowiedź sklepu.

xxlgreg jest off-line  
30-06-2010, 10:02  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Nie wiem czy zauważyłeś,ale każdy lub większość z osób piszących, ma swoją pracę, obowiązki i życie.
Nikt nie siedzi tu 24/7 na forum,a piszą jak mogą.
greg1003 jest off-line  
30-06-2010, 10:08  
xxlgreg
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Niezgodność towary z umową i przedłużająca się naprawa

Cytat:
Napisał/a greg1003 Zobacz post
Nie wiem czy zauważyłeś,ale każdy lub większość z osób piszących, ma swoją pracę, obowiązki i życie.
Nikt nie siedzi tu 24/7 na forum,a piszą jak mogą.
Słusznie. Idąc tym tokiem rozumowania, skoro "niektórzy mają swoja pracę, obowiązki i życie" chyba szkoda czasu na pisanie komentarzy typu :
"Może napiszemy jakiś samouczek odnośnie czytania dla niektórych?;P"
xxlgreg jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Przedłużająca się naprawa z tytułu niezgodności towaru z umową (odpowiedzi: 5) Na początku stycznia kupiłam w sklepie internetowym MediaExpert smartfona. Po niecałych dwóch tygodniach wyskoczył mi na środku pasek uszkodzonych...
§ Niezgodność towaru z umową - absurdalna naprawa (odpowiedzi: 9) Witam wszystkich. Piszę post tutaj bo nie wiem dokładnie gdzie go zakwalifikować. Mianowicie problem polega na tym, że dnia 28.09.2013 oddałem...
§ naprawa gwarancyjna a niezgodność towaru z umową (odpowiedzi: 6) Zakupiłem tablet firmy manta w sklepie avans 05.09.2013 14.09 towar chciałem zareklamować ale miła pani w sklepie stwierdziła że w sobotę serwis nie...
§ niezgodność towaru z umową a naprawa gwarancyjna (odpowiedzi: 7) Witam, niedawno kupiłem telefon iphone 4 8gb w t-mobile. Po 4 dniach użytkowania zaczęła się w nim psuć kamera oraz wyświetlacz. Pojechałem do...
§ Naprawa gwarancyjna - niezgodność towaru z umową. (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie. Jakiś czas temu kupiłem laptopa. Niestety był już 2 razy w serwisie, teraz czeka go trzecia wizyta, bo znów coś się zepsuło. ...
§ Naprawa aparatu z tytulu niezgodności z umową (odpowiedzi: 2) Witam, w kwietniu 2007r. kupiłem aparat cyfrowy samsunga. Gdy szukałem gdzie go naprawic przypadkiem dowiedziałem się ze moja gwarancja mineła(była...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:41.