Reklamacja obuwia - niedotrzymanie terminu
Witam!
Mam taki problem: złożyłam ostatnio buty do reklamacji (przy podeszwie zrobiło się kilka dziur). W trakcie spisywania protokołu, sprzedawczyni zapytała mnie, kiedy usterka została zauważona. Ja, nie wiedząc, że na reklamację są tylko 2 miesiące od zauważania usterki, odpowiedziałam, ze nie wiem, nie pamiętam, ale na pewno było jeszcze zimno. Pani spytała, czy może więc wpisać styczeń, na co ja się zgodziłam, choć rozmyślając o tym po fakcie doszłam do wniosku, że dziury zauważyłam pod koniec marca. Jednak reklamacja została przyjęta, a okres czasu znacznie przekroczył ustawowy czas dwóch miesięcy. Kilka dni później przeczytałam ustawę o prawach konsumenta i oczywiście zrobiło mi się bardzo przykro, bo już wiedziałam, że reklamacja zostanie odrzucona, ze względu na niedochowanie terminu
Jednak decyzja o odrzuceniu reklamacji została mi wysłana piętnastego dnia licząc od kolejnego dnia po złożeniu reklamacji, czyli ponad 14 dni, w trakcie których wg ustawy powinna dostać odpowiedź. Ustawa mówi, że po upływie 14 dni, roszczenia zostają uznane za uzasadnione i sklep jest zobowiązany pomyślnie rozpatrzyć moją reklamację.
Moje pytanie brzmi, czy mimo tego, że ja nie dotrzymałam terminu (po prostu sobie zdawałam sobie sprawy z tego, że to jest istotne), sprzedawca nie dotrzymując terminu 14 dni na rozpatrzenie reklamacji jest zobowiązany naprawić/ wymienić obuwie/ zwrócić mi pieniądze?
I również, czy chodzi o 14 dni licząc od poniedziałku do piątku, czy łącznie z weekendami (dodam, ze buty kupiłam w centrum handlowym które jest otwarte siedem dni w tygodniu)?
Bardzo proszę o odpowiedź, bo nie wiem, czy już szukać dobrego szewca, który naprawi mi buty , czy jednak iść do sklepu i powołać się na tę ustawę.
|