Odmowa naprawy gwarancyjnej przez serwis (Nokia).
Witam.
Dnia 10.12.2009r. zakupiłem telefon nokia 5800 na aukcji internetowej sklepu z Będzina. Przed upływem pół roku zaczęły się pierwsze problemy z telefonem, ponieważ nie chciał się ładować. Początkowo próbowałem oddać telefon na naprawę w salonie nokii, ale dowiedziałem się, że muszę to zrobić u mojego sprzedawcy, więc 18.05.2010 odesłałem go na gwarancję do sklepu, z którego go kupiłem. Sprzedawca odesłał telefon do serwisu nokii. po upływie dwóch miesięcy telefon nadal nie był zrobiony, a nawet nie wiadomo było co jest z nim nie tak. Sprzedawca poinformował mnie, że dostał pismo od Nokii, że potrzebują jeszcze 2 tygodni i jeżeli w tym czasie telefon nie zostanie naprawiony, to ma on mi wydać nowy aparat. Po upływie dwóch tygodni znowu skontaktowałem się ze sprzedawcą. Okazało się, że serwis odmówił naprawienia telefonu, ponieważ "została uszkodzona płyta główna telefonu, poprzez zgniecenie go np. nosząc go w tylnej kieszeni". Problem w tym, że nic takiego nigdy nie miało miejsca. Co więcej telefon nie nosił żadnych śladów zgniecenia czy upadku. Obudowa była nie naruszona. Sprzedawca proponuje mi oddanie jakiegoś używanego telefonu lub nowego, jeśli dopłacę do niego jakąś sumę. Czy serwis ma prawo odmówić naprawy poprzez wymyślenie czegoś co się nigdy nie zdarzyło? I czy sprzedawca nie powinien zaproponować zwrotu nowego telefonu wolnego od wad, bez dopłacania do niego? Proszę o pomoc i udzielenie porad, jakie są moje prawa i czy warto próbować pozwać sprzedawcę lub serwis.
Niestety Rzecznik Praw Konsumenta w moim mieście jest aktualnie na urlopie, więc najpierw proszę o pomoc Was, forumowiczów.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
|