07-09-2010, 19:49
|
| Początkujący | Niezgodność towaru z umową a sklep online
Witam!
Wczoraj kupiłem na aukcji internetowej głośniki komputerowe od sklepu (mam paragon). Dzisiaj otrzymałem je kurierem, już po pierwszym włączeniu okazało się że są wadliwe.
W regulaminie aukcji było napisane: "W przypadku reklamacji koszt wysyłki towaru do serwisu pokrywa kupujący, towar po naprawie gwarancyjnej jest wysyłany bezpłatnie".
oto fragment rozmowy ze sprzedającym: Cytat:
albig albert: towar wysyłamy do serwisu
albig albert: \który orzeka co dalej
albig albert: czy głosniki uszkodzone mechanicznie czy z winy producenta
albig albert: w regulaminie aukcji jest wyraźnie napisane ze koszty wysyłki do nas pookrywa kupujący natomiast naprawiony towar odsyłamy na nasz koszt
albig albert: glosniki proszęodesłac na dres:
Maciej: nie widze zadnych uszkodzen mechanicznych
albig albert: (ADRES)
Maciej: czyli bede stratny 20zł na przesyłkę do was
Maciej: czyli 1/4 wartosci glosnikow
Maciej: srednio mi sie to podoba
Maciej: mam jeszcze pytanie
albig albert: A JAK ZGLASZA PAN REKLAMACJE TO ODDA KTOS pANU ZA PALIWO ALBO ZA BILET ZEBY DOJECHAAC Z REKLAMCJUĄ?
albig albert: jezeli Pan nam ją dostarczy nie ma problemu
Maciej: jak juz mam byc stratny te 20zł to jest mozliwe wymienienie ich na inny, drozszy model ?
Maciej: roznice w cenie doplace
albig albert: a przepraszam co ja z tymi zrobie ?
albig albert: od tego jest gwarancja
Maciej: widze ze sie nie dogadamy... w takim razie pisze pismo odnosnie niezgodnosci towaru z umową
albig albert: jak cośjest nie tak nie ma problemu
albig albert: ale ja Panu daje możliwosc skorzystania z gwarancji
albig albert: niech Pan pisze
Maciej: to ja wybieram z czego korzystam albig albert: mogl Pan rzucic towarem o ściane
albig albert: i mam zwrocic pieniadze ?
albig albert: he he
albig albert: mozemy spotkac sie na drodze sądowej
albig albert: takich klientów jak Pan mamy mnostwo
albig albert: dajemy skorzystac z gwarancji i jeszcze zle ehh
|
Pytania
1. Mogę skorzystać z prawa o niezgodności towaru z umową? Rozumiem że sprzedawca bedzie musiał wymienic towar i oddać kase za przesyłke paczki i listu poleconego?
2. Jak wysłac pismo? Razem z głośnikami czy osobno?
3. Jak udowodnić że nie rzuciłem nimi o ściane? Może nagrać filmik na którym pokaże stan głośników czyli brak uszkodzen mechanicznych i to jak graja?
4. Powiedzmy że po 14 dniach sie nie odzywa i mowi ze w poleconym nie było pisma. Jak udowodnie że w kopercie było dane pismo, a nie np. pocztówka?
|
| |
07-09-2010, 19:57
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online
wydaje mi sie ze towar kupiony on-line mozna zwrocic w terminie do 10 dni bez podania przyczyny nie wiem tylko jak ze zwrotem za przesylke?
|
| |
07-09-2010, 20:00
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online Cytat:
Napisał/a maestro25 wydaje mi sie ze towar kupiony on-line mozna zwrocic w terminie do 10 dni bez podania przyczyny nie wiem tylko jak ze zwrotem za przesylke? |
No właśnie wtedy za wysyłkę płaci kupujący...
Poza tym nie wiem jak to wygląda w przypadku jak przedmiot jest uszkodzony.
|
| |
08-09-2010, 23:48
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online
1) Opieram się na: "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 (DzU z 2002 r. Nr 141, poz 1176)". Masz prawo skorzystać z gwarancji lub z ustawy. Korzystając z ustawy jak najbardziej masz prawo do odzyskania wszelkich poniesionych kosztów dostarczenia sprzętu do sprzedawcy. (art. 8 ust. 3). To, co napisał sprzedawca w regulaminie aukcji nie jest dla Ciebie wiążące.
2)4) Reklamację(wzory znajdziesz w necie) wyślij listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Nie jest 100% rozwiązanie, ale przed ewentualnym sądem powinno wystarczyć. Skoro reklamujesz to nie chcesz przecież grać na zwłokę. To powinno być logiczne dla sądu.
3) Zrób solidne zdjęcia obudowy i nagraj pracę głośników. Na pewno dobry dowód.
Zacznij liczyć 14 dni od dnia otrzymania przez gościa listu. Jeśli w ciągu tego okresu się nie ustosunkuje masz prawo do otrzymania kasy. Jeśli ustosunkuje się i napiszę, że to twoja wina, odsyła ci sprzęt i wystawia rachunek za wysyłkę. Jeśli przyjmie reklamację, masz zgodnie z ustawą (art. 8 ust.1) do wyboru naprawę czy wymianę na nowy. Jest tu mały haczyk. W ustawie nie ma napisane, ile jest czasu na naprawę. Tu najczęściej występuje pole sporu między sprzedawcą i konsumentem.
|
| |
09-09-2010, 23:09
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online
Z racji tego że wada głośników nie jest oczywista (z pozoru może się wydawać że wszystko z nimi ok), zdecydowałem się jednak zwrócić głośniki w terminie 10 dni...
Oto jakie odpowiedzi otrzymałem:
"Zwrot towaru jest możliwy tylko i wyłącznie w przypadku gdy nie został otworzony lub użyty
A o tym, że może się nie spodobać trzebyło myśleć zanim Pan go kupił"
"Niewdzięczny kliencie ostatni raz powtarzam ze towar musi być w nienaruszonym stanie, a z używką idź na targowisko"
"Jak w nienaruszonym jak mam maila, że już go Pan używał,
Nie ma w takim przypadku możliwości zwrotu"
Brak słów na tego idiotę. Nie wiem co mam robić...
|
| |
10-09-2010, 10:43
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online
Jeśli głośniki są w 100% sprawne i nie noszą śladów użytkowania, możesz je oddać spokojnie bez podania przyczyny. Nie ważne, że rozciąłeś folie od kabli czy czy coś innego. Tak jak w przypadku sprzedaży stacjonarnej, przed zakupem masz prawo sprawdzić sprzęt (art. 3 ust. 3), tak samo w domu też możesz tego dokonać.
Przede wszystkim musisz się zdecydować czy jest wada czy nie. Sprzedawca ma prawo podejrzewać, że coś kręcisz, i na pewno nie będzie Ci teraz sprawy ułatwiał.
Maciej, jest ta wada, czy nie? Sprawdź na innym kompie może. Potem będzie można ustalić plan działania i wystosować odpowiednie pismo do sprzedawcy.
|
| |
10-09-2010, 10:52
|
| Stały bywalec | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online
po pierwsze w takiej sytuacji skontaktuj się z najbliższym Rzecznikiem Konsumenta - bezpłatna i fachowa pomoc. Oceni sytuację, pomoże w realizacji odstąpienia - jeśli uzna je za zgodne z prawem w twojej sytuacji. Towar oczywiście, że możesz rozpakować - to leży w zarządzie zwykłym nad rzeczą, ale fakt, czasami przy odstąpieniach od umowy sprzedaży bywają problemy...
|
| |
10-09-2010, 10:53
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online
Głośniki nie noszą śladów użytkowania. Nie jestem pewien czy są wadliwe, czy po prostu ten model tak ma.
Chodzi o to, że przez cały czas wydobywa się z nich ciche buczenie, które jest też słyszalne w słuchawkach jak podłącze je do wyjścia w głośniku. W każdym razie jest to dla mnie nie do zaakceptowania. Nie po to wydałem relatywnie sporo kasy, żeby męczyć się z czymś takim.
|
| |
10-09-2010, 10:55
|
| Stały bywalec | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online
Odstąpić w przeciągu 10 dni od zakupu przez Internet możesz bez podania przyczyny, a więc niezależnie od tego czy są sprawne czy nie. http://forumprawne.org/prawa-konsume...onsumenta.html.
|
| |
10-09-2010, 11:08
|
| Stały bywalec | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online Cytat:
Napisał/a _chris_ |
Chyba nie bardzo;P
Sprzedawca może sądzić iż kupujący używał sprzętu,uszkodził i dlatego chce zwrócić.
Jeśli mają usterkę mechaniczną,to szanse na zwrot są nikłe.
|
| |
10-09-2010, 11:11
|
| Początkujący | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online
Nie mają usterki mechanicznej. Mam je po prostu zapakować i wysłać razem z pismem? Wątpie żeby oddał kase po tym co napisał.
("Zwrot towaru jest możliwy tylko i wyłącznie w przypadku gdy nie został otworzony lub użyty A o tym, że może się nie spodobać trzebyło myśleć zanim Pan go kupił")
|
| |
10-09-2010, 11:13
|
| Stały bywalec | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online Cytat:
Napisał/a greg1003 Chyba nie bardzo;P
Sprzedawca może sądzić iż kupujący używał sprzętu,uszkodził i dlatego chce zwrócić.
Jeśli mają usterkę mechaniczną,to szanse na zwrot są nikłe. |
oczywiście, mowa była o wadzie istniejącej w momencie zakupu towaru. Jeśli to kupujący uszkodziłby mechanicznie towar, to nie ma tematu...
|
| |
10-09-2010, 11:26
|
| Stały bywalec | RE: Niezgodność towaru z umową a sklep online
@ maciej276: napisałem Ci - jeśli masz wątpliwości - skontaktuj się z najbliższym Rzecznikiem. Po to oni są i dlatego na nich wszyscy płacimy. Możesz sprawę opisać milem.
A, i jeszcze jedno - jeśli z razem z towarem nie otrzymałeś blankietu odstąpienie od umowy - dokument do wypełnienia i wysłania razem z odsyłanym towarem - czas odstąpienia od umowy wydłuża się do 3 miesięcy. Jeśli nie ma takiego blankietu, zgłoś to też Rzecznikowi.
|
| |  |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Sklep nie chce uznać niezgodności towaru z umową. (odpowiedzi: 4) Witam.
Mam pewien problem z opinia sklepu.
Ale najlepiej zacząć od początku.
W dniu 02/02/2013 zakupiłem akumulator (Centra) w sklepie, na... | § Sklep nie stwierdza niezgodności towaru z umową, a serwis mimo to naprawia sprzęt. (odpowiedzi: 3) Pewien czas temu przez konsumenta został zakupiony aparat cyfrowy, w jednej z sieci sklepów z elektroniką (tj przedsiębiorcę). Wystąpiła w nim wada,... | § Niezgodność towaru z umową, wada fabryczna, czy istnieje obowiązek wymiany towaru? (odpowiedzi: 2) Witam. 10.06 zakupiłem na aukcji u zarejestrowanego przedsiębiorcy telefon za ponad 2000zł, po 7 dniach używania zauważyłem dziwne luzy w jednym z... | § Błąd w opisie na pudełku kupionego towaru w Media Markt (niezgodność towaru z umową) (odpowiedzi: 7) Proszę o opinie w temacie związanym reklamacją (niezgodność towaru z umową) w firmie Media Markt.
Po niecałych dwóch miesiącach od zakupu oddałem... | § Niezgodność towaru z umową, uznano reklamację odmówiono wymiany towaru. (odpowiedzi: 5) Witam. Temat ten piszę jako przestrogę dla użytkowników. A więc do rzeczy. 12 maja 2009r zakupiłem w sklepie internetowym Komputronika kartę... | § Niezgodnośc towaru z umową a zakupy online w sieci Play (odpowiedzi: 2) Witam!
Chciałbym reklamować telefon, który zakupiłem wraz z abonamentem poprzez internetowy sklep sieci Play, pytanie brzmi czy reklamując telefon z... | | |