Cytat:
Napisał/a hummel Witam
28.12.2007 r. Zakupiłem dysk twardy na allegro (Seagate ST3250410AS), z karty gwarancyjnej od sprzedawcy wynika, iż gwarancja na dysk kończy się po 35 miesiącach (28.11.2010).
Dysk jak się okazało jest z tak zwanej "czarnej serii". Mniej więcej po miesiącu użytkowania pojawiają się na nim Bad Sectory (co jest ewidentnym powodem do reklamacji).
Wysyłałem już dwa dyski do sprzedawcy(w tej chwili trzeci się do tego kwalifikuje), na karcie gwarancyjnej dopisywane jest "Naprawa w serwisie producenta" oraz numer seryjny dysku, jednak dyski zawsze przychodzą z innym numerem, więc jest to wymiana dysku na nowy.
Na dysk który aktualnie posiadam mam gwarancję Producenta do 2012-11-20 natomiast termin gwarancji sprzedawcy nie uległ zmianie, stąd moje pytanie:
Czy skoro dostaje nowy dysk czy termin gwarancji u sprzedawcy nie powinien się wydłużyć??
Oraz jakie mam szanse aby odzyskać pieniądze za ten dysk??
Taka reklamacja nie jest skuteczna, a z tego dysku nie korzystałem ze względu na ryzyko utraty danych (używałem go żeby się zepsuł w celu złożenia uzasadnionej reklamacji )
Proszę o jakąś odpowiedź i Pozdrawiam |
Dyski są wysyłane bezpośrednio do Seagate'a, wracają z wymiany na egzemplarze refabrykowane (chyba że to sprzedawca.
Czarna seria,to dyski które stają się niewidoczne dla biosu i jest zablokowany dostęp do danych.
Bad sectory są w każdym dysku możliwe.
Nowy (teoretycznie) dysk posiada gwarancję pierwotnego dysku + ew. kilka dni które spędził w serwisie producenta.
Odnośnie rozbieżności z gwarancją :
Seagate za tą czarną serię skrócił gwarancję dla dysków z 5 do 3 lat (dla modeli zakupionych od 1.01.2009).
Dyski zakupione wcześniej i serwisowane bezpośrednio w seagate, są nadal objęte 5 letnią gwarancją od momentu produkcji, a nie sprzedaży.
Możesz spróbować ponegocjować ze sprzedawcą wymianę na 7200.12,ale nie musi jej uznać.
W zasadzie upłynął 2 letni okres na niezgodność towaru z umową.
Kiedy ostatnio u sprzedawcy wymieniłeś ten dysk w ramach gwarancji?
Od każdej wymiany biegnie okres niezgodności od nowa.
p.s.
Zobacz czy dysk jest nowy/refabrykowany.
Refabrykowany ma zieloną obwolutę i przy modelu powinien mieć napisane "Certified repaired HDD" albo jakoś tak.
Jeśli jest cała biała,to w zasadzie jest to nowy ezgzemplarz (tj. nie refabrykowany).