Reklamacja dysku twardego - Forum Prawne

 

Reklamacja dysku twardego

Witam 28.12.2007 r. Zakupiłem dysk twardy na allegro (Seagate ST3250410AS), z karty gwarancyjnej od sprzedawcy wynika, iż gwarancja na dysk kończy się po 35 miesiącach (28.11.2010). Dysk jak się okazało jest z tak zwanej "czarnej ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
27-09-2010, 11:01  
hummel
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Reklamacja dysku twardego

Witam

28.12.2007 r. Zakupiłem dysk twardy na allegro (Seagate ST3250410AS), z karty gwarancyjnej od sprzedawcy wynika, iż gwarancja na dysk kończy się po 35 miesiącach (28.11.2010).

Dysk jak się okazało jest z tak zwanej "czarnej serii". Mniej więcej po miesiącu użytkowania pojawiają się na nim Bad Sectory (co jest ewidentnym powodem do reklamacji).

Wysyłałem już dwa dyski do sprzedawcy(w tej chwili trzeci się do tego kwalifikuje), na karcie gwarancyjnej dopisywane jest "Naprawa w serwisie producenta" oraz numer seryjny dysku, jednak dyski zawsze przychodzą z innym numerem, więc jest to wymiana dysku na nowy.

Na dysk który aktualnie posiadam mam gwarancję Producenta do 2012-11-20 natomiast termin gwarancji sprzedawcy nie uległ zmianie, stąd moje pytanie:

Czy skoro dostaje nowy dysk czy termin gwarancji u sprzedawcy nie powinien się wydłużyć??

Oraz jakie mam szanse aby odzyskać pieniądze za ten dysk??

Taka reklamacja nie jest skuteczna, a z tego dysku nie korzystałem ze względu na ryzyko utraty danych (używałem go żeby się zepsuł w celu złożenia uzasadnionej reklamacji )

Proszę o jakąś odpowiedź i Pozdrawiam
hummel jest off-line  
27-09-2010, 11:17  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Cytat:
Napisał/a hummel Zobacz post
Witam

28.12.2007 r. Zakupiłem dysk twardy na allegro (Seagate ST3250410AS), z karty gwarancyjnej od sprzedawcy wynika, iż gwarancja na dysk kończy się po 35 miesiącach (28.11.2010).

Dysk jak się okazało jest z tak zwanej "czarnej serii". Mniej więcej po miesiącu użytkowania pojawiają się na nim Bad Sectory (co jest ewidentnym powodem do reklamacji).

Wysyłałem już dwa dyski do sprzedawcy(w tej chwili trzeci się do tego kwalifikuje), na karcie gwarancyjnej dopisywane jest "Naprawa w serwisie producenta" oraz numer seryjny dysku, jednak dyski zawsze przychodzą z innym numerem, więc jest to wymiana dysku na nowy.

Na dysk który aktualnie posiadam mam gwarancję Producenta do 2012-11-20 natomiast termin gwarancji sprzedawcy nie uległ zmianie, stąd moje pytanie:

Czy skoro dostaje nowy dysk czy termin gwarancji u sprzedawcy nie powinien się wydłużyć??

Oraz jakie mam szanse aby odzyskać pieniądze za ten dysk??

Taka reklamacja nie jest skuteczna, a z tego dysku nie korzystałem ze względu na ryzyko utraty danych (używałem go żeby się zepsuł w celu złożenia uzasadnionej reklamacji )

Proszę o jakąś odpowiedź i Pozdrawiam
Dyski są wysyłane bezpośrednio do Seagate'a, wracają z wymiany na egzemplarze refabrykowane (chyba że to sprzedawca.
Czarna seria,to dyski które stają się niewidoczne dla biosu i jest zablokowany dostęp do danych.
Bad sectory są w każdym dysku możliwe.
Nowy (teoretycznie) dysk posiada gwarancję pierwotnego dysku + ew. kilka dni które spędził w serwisie producenta.
Odnośnie rozbieżności z gwarancją :
Seagate za tą czarną serię skrócił gwarancję dla dysków z 5 do 3 lat (dla modeli zakupionych od 1.01.2009).
Dyski zakupione wcześniej i serwisowane bezpośrednio w seagate, są nadal objęte 5 letnią gwarancją od momentu produkcji, a nie sprzedaży.
Możesz spróbować ponegocjować ze sprzedawcą wymianę na 7200.12,ale nie musi jej uznać.
W zasadzie upłynął 2 letni okres na niezgodność towaru z umową.
Kiedy ostatnio u sprzedawcy wymieniłeś ten dysk w ramach gwarancji?
Od każdej wymiany biegnie okres niezgodności od nowa.

p.s.
Zobacz czy dysk jest nowy/refabrykowany.
Refabrykowany ma zieloną obwolutę i przy modelu powinien mieć napisane "Certified repaired HDD" albo jakoś tak.
Jeśli jest cała biała,to w zasadzie jest to nowy ezgzemplarz (tj. nie refabrykowany).
greg1003 jest off-line  
27-09-2010, 11:55  
hummel
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Dzięki za szybką odpowiedź

Dysk jest refabrykowany (sprzedawca nawet nie otwierał paczki od Seagate'a), ostatnia wymiana dysku była 27.05.2010r.
hummel jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl (odpowiedzi: 7) Witam poszukuję pomocy oraz odpowiedzi na kilka pytań dotyczącej mojej reklamacji dysku twardego. Mój dysk twardy marki Pssport AV-TV uległ awarii...
§ Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. (odpowiedzi: 11) Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem. Sprzedawca przyjął ode mnie mnie sprzęt i poinformował mnie, że...
§ Reklamacja dysku twardego - dość nietypowa sprawa (odpowiedzi: 8) Witam Zaczynając od początku zaniosłem zepsuty dysk Samsunga do sklepu, tam gdzie go kupiłem. Powiedziano mi że mogę go zanieść do serwisu, wtedy...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 39) Witam! Mam problem z reklamacją dysku twardego. Na początku października 2008r na aukcji w Allegro kupiłem dysk twardy. Dysk otrzymałem tylko z...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam! Komputer na gwarancji uległ uszkodzeniu, a konkretnie dysk twardy -BĘDY ZAPISU. System operacyjny oraz MS Office - oryginalny ( nabyte razem z...
§ sprawdzenie dysku twardego (odpowiedzi: 5) Czy dopuszczalne jest sprawdzenie dysku twardego laptopa i bilingu rozmów telefonicznych w sprawie rozwodowej?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:27.