reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie - Forum Prawne

 

reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie

W związku z odmownym rozpatrzeniem reklamacji przez sklep obuwniczy, po upływie 10 dni od informacji na ten temat stawiłam się do sklepu po odbiór obuwia. Pani ekspedientka poinformowała mnie, ze buty nie dotarły jeszcze do ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
27-09-2010, 21:32  
ffafi
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie

W związku z odmownym rozpatrzeniem reklamacji przez sklep obuwniczy, po upływie 10 dni od informacji na ten temat stawiłam się do sklepu po odbiór obuwia. Pani ekspedientka poinformowała mnie, ze buty nie dotarły jeszcze do nich z miejsca, w którym reklamacja była rozpatrywana. Poleciła czekać na informację, by "nie jeździc na darmo"... Upłynął kolejny tydzień, a ja nie dostałam informacji, ze buty wreszcie dotarły na miejsce i mogę je odebrać.

Powstaje pytanie, czy mają prawo przetrzymywać moje buty jak długo im się podoba? W końcu to moja własność?! Czy nie jest tak, ze sklep ma czas 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i w momencie odmowy, 15 dnia mogę stawić się w sklepie po odbiór moich butów?

Bardzo proszę o poradę, co robić!
Z góry dziękuję!
ffafi jest off-line  
28-09-2010, 07:29  
Guardian Angel
Przyjaciel forum
 
Guardian Angel na Forum Prawnym
 
Posty: 6.730
Domyślnie RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie

Reklamacja była złożona z tytułu gwarancji (przeważnie do producenta) czy niezgodności z umową konsumencką (do sprzedawcy)?

Pozdrawiam
Guardian Angel jest off-line  
28-09-2010, 10:55  
ffafi
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie

Złożona została z tytułu gwarancji, a chodziło o odklejenie się podeszwy od buta. Pani w sklepie pomyliła się przy wypełnianiu i wyszło z tego "odklejenie się na czubkach"... Niestety odmowa spowodowana zostala głównie faktem, ze podałam datę zauważenia z kwietnia, a buty reklamowałam kilka tygodni temu (nie wiedziałam o tym 2 miesięcznym terminie, który zobowiązuje do poinformowania o wadzie). Asekuracyjnie rzeczoznawca powiedział, że czubki się rozkleiły w wyniku zahaczenia, co oczywiście jest nieprawdą.
No cóż... ignorantia iuris nocet- mój błąd.

Problem w tym, ze buty leżą juz którys tydzień "gdzies w Polsce", a ja nie mogę ich użytkować, mimo że są MOJE
ffafi jest off-line  
28-09-2010, 11:16  
Guardian Angel
Przyjaciel forum
 
Guardian Angel na Forum Prawnym
 
Posty: 6.730
Domyślnie RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie

Te warunki dotyczą reklamacji z tytułu ustawy lub rękojmi, gwarancja się rządzi własnymi prawami, które określa gwarant.

Pozdrawiam
Guardian Angel jest off-line  
28-09-2010, 11:37  
ffafi
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie

Skoro w odmowie powołują się na ustawe, to pewnie jest to reklamacja z tytułu ustawy. Ale nei wiem co dalej z tymi butami, przeciez mogę na nie czekac sobie w nieskończonosć!
ffafi jest off-line  
30-09-2010, 20:07  
Pola68
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie

Termin 14-dniowy obowiązuje jedynie jeśli chodzi o udzielenie odpowiedzi w sprawie sposobu rozpatrzenia reklamacji (uznania). Nie oznacza to, że towar w tym czasie musi powrócić do Klienta. Jeśli decyzją jest oddalenie, towar powinien być jak najszybciej dostarczony Klientowi.
Pola68 jest off-line  
30-09-2010, 21:33  
ffafi
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie

Dokładnie tak, problem dotyczy zupelnie czegoś innego- jak wyegzekwować odbiór butów, mija juz kolejny tydzień a oni dalej je przetrzymują
ffafi jest off-line  
01-10-2010, 11:02  
nasty88
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.435
Domyślnie RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie

Radziłabym zadzwonić.. niestety bardzo często mają obietnice o poinformowaniu .. gdzieś.
nasty88 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja towaru w sklepie internetowym (odpowiedzi: 1) Witam jest to mój pierwszy post więc bardzo proszę o wyrozumiałość. Potrzebuje pomocy w sprawie zakupionego towaru w znanym sklepie internetowym....
§ Reklamacja/zwrot nowego towaru zakupionego w sklepie internetowym. (odpowiedzi: 5) Dzień dobry, 2 dni temu dotarły do mnie kości ram zamówione w znanym sklepie internetowym. 2 kości były fabrycznie zapakowane w jedną paczkę 2x 4GB....
§ Reklamacja towaru w sklepie gral.pl (odpowiedzi: 1) Witam wszystkich forumowiczów, przejdę od razu do sedna sprawy. Zakupiłem kilka dni temu na allegro używaną kartę graficzną Gigabyte GTX780 GHZ...
§ Reklamacja towaru kupionego w sklepie internetowym (odpowiedzi: 5) Witam. Kupiłem w sklepie neo24 wideorejestrator po jakimś miesiącu używania przestał działać. Napisałem maila w sprawie reklamacji i wysłałem towar....
§ Czy mogę nie odebrać towaru?? (odpowiedzi: 5) Witam. Miałem dzisiaj również przygoda z zakupami na odległość. DZwoniła do mnie miła Pani i wcisneła mi jako firmie materiały dzieki którym bede...
§ nie mogłem obejżeć towaru w sklepie, czy mogę zwrócić? (odpowiedzi: 7) Witam zakupiłem telewizor lcd w sklepie, czyli w lokalu sprzedawcy z tym ze nie posiadali oni upatrzonego przezemnie modelu. Wybrałem wiec inny który...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:38.