27-09-2010, 21:32
|
| Początkujący | reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie
W związku z odmownym rozpatrzeniem reklamacji przez sklep obuwniczy, po upływie 10 dni od informacji na ten temat stawiłam się do sklepu po odbiór obuwia. Pani ekspedientka poinformowała mnie, ze buty nie dotarły jeszcze do nich z miejsca, w którym reklamacja była rozpatrywana. Poleciła czekać na informację, by "nie jeździc na darmo"... Upłynął kolejny tydzień, a ja nie dostałam informacji, ze buty wreszcie dotarły na miejsce i mogę je odebrać.
Powstaje pytanie, czy mają prawo przetrzymywać moje buty jak długo im się podoba? W końcu to moja własność?! Czy nie jest tak, ze sklep ma czas 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i w momencie odmowy, 15 dnia mogę stawić się w sklepie po odbiór moich butów?
Bardzo proszę o poradę, co robić!
Z góry dziękuję!
|
| |
28-09-2010, 07:29
|
| Przyjaciel forum | RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie
Reklamacja była złożona z tytułu gwarancji (przeważnie do producenta) czy niezgodności z umową konsumencką (do sprzedawcy)?
Pozdrawiam |
| |
28-09-2010, 10:55
|
| Początkujący | RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie
Złożona została z tytułu gwarancji, a chodziło o odklejenie się podeszwy od buta. Pani w sklepie pomyliła się przy wypełnianiu i wyszło z tego "odklejenie się na czubkach"... Niestety odmowa spowodowana zostala głównie faktem, ze podałam datę zauważenia z kwietnia, a buty reklamowałam kilka tygodni temu (nie wiedziałam o tym 2 miesięcznym terminie, który zobowiązuje do poinformowania o wadzie). Asekuracyjnie rzeczoznawca powiedział, że czubki się rozkleiły w wyniku zahaczenia, co oczywiście jest nieprawdą.
No cóż... ignorantia iuris nocet- mój błąd.
Problem w tym, ze buty leżą juz którys tydzień "gdzies w Polsce", a ja nie mogę ich użytkować, mimo że są MOJE |
| |
28-09-2010, 11:16
|
| Przyjaciel forum | RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie
Te warunki dotyczą reklamacji z tytułu ustawy lub rękojmi, gwarancja się rządzi własnymi prawami, które określa gwarant.
Pozdrawiam |
| |
28-09-2010, 11:37
|
| Początkujący | RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie
Skoro w odmowie powołują się na ustawe, to pewnie jest to reklamacja z tytułu ustawy. Ale nei wiem co dalej z tymi butami, przeciez mogę na nie czekac sobie w nieskończonosć!
|
| |
30-09-2010, 20:07
|
| Początkujący | RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie
Termin 14-dniowy obowiązuje jedynie jeśli chodzi o udzielenie odpowiedzi w sprawie sposobu rozpatrzenia reklamacji (uznania). Nie oznacza to, że towar w tym czasie musi powrócić do Klienta. Jeśli decyzją jest oddalenie, towar powinien być jak najszybciej dostarczony Klientowi. |
| |
30-09-2010, 21:33
|
| Początkujący | RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie
Dokładnie tak, problem dotyczy zupelnie czegoś innego- jak wyegzekwować odbiór butów, mija juz kolejny tydzień a oni dalej je przetrzymują |
| |
01-10-2010, 11:02
|
| Przyjaciel forum | RE: reklamacja odmowna, a towaru nie mogę odebrać, gdyż nie ma go w sklepie
Radziłabym zadzwonić.. niestety bardzo często mają obietnice o poinformowaniu .. gdzieś.
|
| | | |