02-10-2010, 12:15
|
| Początkujący | Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
Uszkodził mi się notebook. Skorzystałem z gwarancji producenta i wysłałem go do jego serwisu.
Po 30 dniach pobytu notebooka w serwisie otrzymałem mail z informacją, że mój sprzęt nie może zostać naprawiony (uszkodził się zawias LCD) i otrzymałem propozycję odkupienia notebooka przez gwaranta za 60 % jego ceny zakupu (notebook ma prawie 2 lata).
Nie zamierzam się zgodzić na takie rozwiązanie - w karcie gwarancyjnej nie ma o tym mowy jak również o terminach naprawy.
Z powodu stwierdzonego przez gwaranta braku możliwości naprawy, zamierzam zażądać wymiany notebooka na nowy wolny od wad.
Pytanie, czy mam żądać takiego samego modelu czy o nie gorszych parametrach ?
W jakim terminie sprawa powinna zostać definitywnie załatwiona ?
Bardzo proszę o radę.
Pozdrawiam
Adam
|
| |
02-10-2010, 12:31
|
| Przyjaciel forum | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
Warunki gwarancji ustala gwarant - więc terminy, ewentualne wymiany, itd. również. Istnieje możliwość odzyskania laptopa bez naprawy i zgłoszenia reklamacji z ustawy / rękojmi (jeżeli był to zakup na firmę), natomiast może być problem z jej uznaniem:
- jeżeli minął termin zgłoszenia wady (1 miesiąc dla rękojmi / 2 miesiące dla reklamacji z ustawy od momentu zauważenia wady),
- sprzedawca może się oprzeć o ocenę producenta i reklamacji nie uznać, wtedy trzeba będzie spór rozwiązać np. przy pomocy Rzecznika (sprawy konsumenckie) lub sądu.
Pozdrawiam |
| |
02-10-2010, 14:26
|
| Początkujący | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
Czyli mam rozumieć, że pomimo stwierdzenia przez gwaranta braku możliwości naprawy, na jego ewentualną wymianę mogę czekać w nieskończoność ?
Notebook został zakupiony na osobę fizyczną.
|
| |
02-10-2010, 14:32
|
| Przyjaciel forum | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
Zastosowanie mają więc przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Natomiast do gwaranta można wysłać pismo o zwrot nienaprawionego laptopa i nieprzyjęcie proponowanych warunków, w którym zostanie wyznaczony realny termin zwrotu, np. 14 dni od otrzymania listu.
Pozdrawiam |
| |
02-10-2010, 17:18
|
| Początkujący | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
No tak, tylko ja nie chcę nienaprawionego notebooka, tylko naprawiony lub nowy skoro gwarant nie może naprawić uszkodzenia.
Czy gwarant musi się zastosować do mojego żądania i czy jakiś przepis to reguluje ??
|
| |
02-10-2010, 17:20
|
| Przyjaciel forum | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
Gwarancja opiera się na zasadach określonych przez gwaranta - jeżeli napisze, że nie wymienia zakupionego towaru, to nikt i nic go do tego nie zmusi. Jeżeli nie jest w stanie naprawić, a wymian nie uznaje - to jedyne do czego można dążyć to do obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy, ale też tylko wtedy, jeżeli warunki gwarancji dopuszczają takie rozwiązanie ...
Pozdrawiam |
| |
02-10-2010, 17:40
|
| Początkujący | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
W gwarancji nie ma słowa o odkupowaniu uszkodzonego sprzętu, za to jest następujący zapis: Cytat:
Podczas okresu limitowanej gwarancji, XXXX na podstawie własnych testów naprawi lub wymieni wadliwe egzemplarze. Wszystkie części zamienne czy moduły usunięte podczas Limitowanego serwisu gwarancyjnego stają się własnością XXXX.
|
Czyli na podstawie tego zapisu mogę żądać wymiany na nowy 
Pozostaje tylko kwestia w jakim czasie się to obędzie.
Pozdrawiam
|
| |
02-10-2010, 20:46
|
| Przyjaciel forum | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
To zdanie: XXXX na podstawie własnych testów naprawi lub wymieni wadliwe egzemplarze ... jest ogólnie rzecz biorąc nielogiczne  Trudno coś naprawić na podstawie testów, można co najwyżej ustalić na podstawie testów wadę. Pytanie też budzi sposób przeprowadzania testów oraz to jakie egzemplarz gwarant uważa za wadliwe i na podstawie jakich testów.
Pozdrawiam |
| |
03-10-2010, 08:56
|
| Początkujący | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
Zgadzam się, jednak w moim przypadku gwarant już napisał, że naprawa nie jest możliwa (przeprowadził swoje testy) więc zostaje wymiana na nowy.
Pozdrawiam
|
| |
03-10-2010, 09:03
|
| Przyjaciel forum | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
Można spróbować w ten sposób zinterpretować to zdanie i nadać mu taki "sens"  Jednak w rzeczywistości może być inaczej, niestety ale takie są realia gwarancji i prób egzekwowania własnych praw od gwaranta. Ostatecznie można zawsze spór rozstrzygać przed sądem.
Pozdrawiam |
| |
03-10-2010, 10:15
|
| Początkujący | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
Dziękuję za pomoc, dam znać jak zakończyła się moja sprawa.
Pozdrawiam
|
| |
21-01-2011, 15:10
|
| Początkujący | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
Witam
Proszę zaznajomi się z ustawą z dnia 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 z póź.zm.) a szczególnie art. 8. |
| |
21-01-2011, 18:14
|
| Moderator | RE: Naprawa gwarancyjna notebooka, a wymiana na nowy
Należy odebrać komputer od gwaranta, złożyć reklamację do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową i zażądać wymiany na nowy.
|
| | | |