Zagubienie bagażu przez Aerosvit - Forum Prawne

 

Zagubienie bagażu przez Aerosvit

Witam serdecznie. Nie wiem czy ten temat zamieściłem w odpowiednim dziale, dlatego jeśli nie, to bardzo przepraszam, ale niestety z prawem nie mam nic wspólnego ;). Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu. Dnia 14 ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
09-10-2010, 00:21  
arche24
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Zagubienie bagażu przez Aerosvit

Witam serdecznie. Nie wiem czy ten temat zamieściłem w odpowiednim dziale, dlatego jeśli nie, to bardzo przepraszam, ale niestety z prawem nie mam nic wspólnego ;). Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu. Dnia 14 września wracałem Aerosvitem z Delhi przez Kijów do Warszawy. Lot miał być o godz. 11.30, ale został przesunięty na 17.10. Obsługa lotniska powiedziała mi, że Aerosvit tak lata. Dosłownie, zero usterek technicznych, warunki pogodowe OK. Z ponad 7 godzinnym opóźnieniem wylądowaliśmy w Warszawie i o sprawie pewnie bym zapomniał, gdyby nie to, że zagubiono mój bagaż. Po 3 tygodniach dostałem od biura zajmującego się zagubionymi bagażami, informacje, że mam domagać się odszkodowania od Aerosvitu, bo bagażu nie ma. Wartość rzeczy, które już do mnie nie wrócą, to ok. 2000 zł, w tym drogie buty, perfumy i plecak znanej marki, nie wliczam w to kosztów pamiątek. Moje pytania:
1) Czy w związku z ponad 5 godz. opóźnieniem lotu, mogę się od tej ukraińskiej linii lotniczej domagać części zwrotu poniesionych kosztów? Na jakie regulacje prawne mam się powołać?
2) Czy jest jakiś określony czas, w którym muszę złożyć reklamacje u przewoźnika? Reklamacje złożyłem dokładnie w 21 dniu od daty powrotu do centrali Aerosvitu w Kijowie.
3) W jakiej formie powinienem złożyć reklamacje? Musi to być list, czy może to być mail? Reklamacje wysłałem mailem, poprosiłem o zwrotną odpowiedź, ale od 5 dni jej nie otrzymałem. Zadzwoniłem do biura w Ukrainie, ale po angielsku, albo udawali, że nie rozumieją, albo rzeczywiście nie znali angielskiego.
4) Aerosvit ma swoje przedstawicielstwo w Warszawie, ale pracownik nie chciał przyjąć mojej reklamacji tłumacząc się tym, że on nie zajmuje się reklamacjami. Wydaje mi się, że nie ma racji. Chyba od tego jest przedstawicielstwo? Mam racje?
5) Nie określiłem kwoty odszkodowania, opisałem tylko zaistniałą sytuacje, zaznaczyłem fakt, że jest to moja oficjalna reklamacja, dołączyłem skany karty pokładowej, nalepki bagażowej, druku z biura bagażu w Wawie i poprosiłem o potwierdzenie odbioru. Jakiej kwoty mogę się domagać? Czy zachowałem się profesjonalnie?
6) Ile czasu ma linia lotnicza na odpowiedź?
7) Zapłaciłem za bilet 2600 zł. Samolot z Delhi okazał się być samolotem, w którym z 6 ubikacji, działały tylko 3 ubikacje. Wracałem z biegunką, poprosiłem o miejsce przy toalecie i je dostałem, tyle że była ona nieczynna, druga też nie! Resztę Państwu oszczędzę! Nagrałem wszystko kamerą i mam dowody. Szkoda tylko, że najadłem się wstydu latając co chwilę na koniec samolotu, a i tak nie dałem rady wytrzymać. 200 osób i 3 toalety!
8) Czy jeśli nie dostanę odpowiedzi, to mogę wnieść sprawę do sądu?
9) Czy jest jeszcze coś, co powinienem zrobić?
10) Znacie Państwo prawnika, który zajmuje się tego typu sprawami?
Bardzo dziękuję za wszystkie porady, uwagi i wskazówki. Zanim podejmiecie Państwo podróż Aerosvitem, to proszę wziąć wszystkie rzeczy pod uwagę! Za tą cenę mogłem lecieć Austriakiem. Na pokładzie stewardesy żałują kubka Pepsi, ale wódkę chętnie lały.
arche24 jest off-line  
20-10-2010, 02:33  
arche24
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Zagubienie bagażu przez Aerosvit

Witam ponownie. Czy nikt z Państwa nie jest mi w stanie udzielić jakiejkolwiek porady? Proszę !
arche24 jest off-line  
20-10-2010, 11:28  
shymz
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Zagubienie bagażu przez Aerosvit

Proszę spróbować przez Federację Konsumentów.
shymz jest off-line  
20-10-2010, 22:51  
arche24
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Zagubienie bagażu przez Aerosvit

Dziękuje za informacje. Co myślicie o tym, aby skierować sprawę do sądu? Czy jest jakiś określony czas, w którym linia lotnicza musi się ustosunkować do mojej reklamacji? 15 października minął już miesiąc od tego zdarzenia, nawet mnie nie raczyli powiadomić, że otrzymali moją reklamację. Ubrania, aparat i inne rzeczy poszły się, nie dokończę. Pamiątki również! Koszmar!
arche24 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zagubienie wypowiedzenia umowy ROR przez bank (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie. Z góry przepraszam, jeżeli to niewłaściwe miejsce na ten post. Sprawa wygląda następująco: około 3 tygodni temu wysłałem...
§ Zagubienie towaru reklamowanego przez sprzedawcę. (odpowiedzi: 2) Witam, Zakupiłem na Allegro digitizer (wierzchni element smartfona, który dotykamy, aby w ogóle korzystać z telefonu). Zakupy robię zawsze płacąc...
§ Zagubienie wycinka skóry przez klinikę. (odpowiedzi: 4) Witam. Otóż ostatnio mojemu bratu pobierano wycinek zmiany skórnej. Miał on trafić na testy histopatologiczne w celu orzeczenia, czy mogą to być...
§ zagubienie dowodów przez Policję i uniewinnienie (odpowiedzi: 14) Policja zagubiła dowody w mojej sprawie karnej; zostalam pobita przez wója matki, świadkowie i sam oskarżony potwierdził, że w tych dniach BYLA...
§ zagubienie prawa jazdy przez policje (odpowiedzi: 1) Witam. Nie wiem już do kogo się zwrócić więc pisze tu. Jestem bezradna... W wielkim skrócie: 10 października ukradziono mi portfel(w nim dowód,...
§ zagubienie dokumentów przez TU (odpowiedzi: 1) witam W skrócie opisze sytuacje: Skradziono mi samochód , wyrejestrowałem pojazd , przesłałem oryginały umów kupna oraz kartę pojazdu do TU Hestia...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:11.