Rękojmia, HELP
Bardzo proszę o pomoc i radę, mianowicie kupiłem telefon (Nokia E52) na abonament w Play. Okazało się, że telefon ma wadę fabryczną, a ponieważ był to nowy telefon chciałem go zareklamować tytułem rękojmi i tu zaczyna mój się ogromny problem. Telefon wraz z abonamentem kupiłem od mobilnego doradcy Play. A ponieważ jest mobilny jako takiego punktu fizycznego sprzedaży nie posiada, a wiadomo, że taką sprawę należy załatwiać ze sprzedawcą. I co się okazało u sprzedawcy? Że przez ponad miesiąc unikał całkowitej odpowiedzialności nie chcąc nawet przyjąć telefonu do reklamacji. Firmę miał zarejestrowaną 200km od miejsca w którym nastąpiła sprzedaż tego telefonu, krótko mówiąc od miejsca mojego zamieszkania, a ponieważ telefonicznie miałem słaby kontakt ze sprzedawcą, wybrałem się i pojechałem specjalnie do siedziby jego firmy i jak dojechałem okazało się, że go tam nie ma (nie mieszka) jest tylko zrejestrowana na ten adres działalność, a mieszka i działa na co dzień tam gdzie sprzedał telefon. W końcu po wielu, wielu próbach kontaktu i kontaktu z nim łaskawie zdecydował się wziąć telefon do reklamacji, a wcześniej przed oddaniem tego telefonu sporządziliśmy odpowiedni protokół oddania telefonu do reklamacji tytułem rękojmi, w którym było napisane moje żądanie mianowicie wymianę telefonu na nowy ponieważ ten był niezgodny z opisem. Ostatecznie ten telefon trafił do serwisu Nokii został naprawiony przez serwis tytułem gwarancji nie rękojmi nawet co zostało odnotowane w karcie gwarancji. Obecnie ten telefon jest w rękach sprzedawcy-nie przyjąłem go ponieważ nie na taką formę i drogę reklamacji się umawialiśmy.
Teraz nic mi nie pozostało jak dochodzić swoich praw przed sądem. Dlatego bardzo serdecznie proszę ludzi dobrej woli o wsparcie i radę jak do tego się zabrać. W szczególności chciałbym wiedzieć:
1. Jakie mam szanse na wygranie takiej sprawy?
2. Czy mogę teraz wypożyczyć telefon na ewentualny koszt sprzedawcy ponieważ obecnie jestem bez telefonu?
3. Czy mogę ubiegać się o zwrot kosztów poniesionych przy reklamacji tego telefonu?
4. I czwarte najważniejsze, jak ma wyglądać pozew jakieś rady wskazówki.
Za okazaną pomoc z góry wszystkim serdecznie dziękuję i obiecuję, że będą informować o przebiegu sprawy.
|