Odmowa reklamacji karty graficznej - Forum Prawne

 

Odmowa reklamacji karty graficznej

Witam Mam problem, kupiłem w sierpniu kartę graficzną wraz z resztą podzespołów w firmie ram.net.pl, po miesiącu karta dosłownie się spaliła (opisałem to na tym forum: GeForce GTX 460 - PurePC.pl - Forum Dyskusyjne - ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-10-2010, 16:44  
boratsc
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Odmowa reklamacji karty graficznej

Witam

Mam problem, kupiłem w sierpniu kartę graficzną wraz z resztą podzespołów w firmie ram.net.pl, po miesiącu karta dosłownie się spaliła (opisałem to na tym forum: GeForce GTX 460 - PurePC.pl - Forum Dyskusyjne - strona 44 )
Kartę wysłałem bodajże w środę 22 września więc była u nich w czwartek rano (wysłane firmą kurierską, mam potwierdzenie oczywiście). Po 2 telefonach do jakże miłych panów, po kilku dniach dzwonienia (dzwoniłem do nich nie przesadzając ~20 razy, dodzwoniłem się 2) w ostatni piątek dostałem takiego maila:
Cytat:
Witam,

Reklamacja została odrzucona z powodu uszkodzenia elektronicznego wywołane
najprawdopodobniej przepięciem w sieci elektrycznej.
Wiem jednak że wina nie leży po mojej stronie a kiepskim wykonaniu samej karty, nie wiem co robić w tej chwili, mieszkam z drugiej strony polski i nie mam jak tam pojechać i ich zjechać, a dodzwonić się do nich nie mogę oczywiście, mail milczy, 5 numerów gg podanych na stronie nie odpowiedziało mi ani razu :/
boratsc jest off-line  
13-10-2010, 17:46  
boratsc
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Odmowa reklamacji karty graficznej

Kurcze nie wiem jak post edytować ale:

Felerne karty Palit GeForce GTX 460 :: PCLab.pl

Moja karta tych radiatorków nie miała co widać na zdjęciach, niezgodność towaru z umową ? brak tego radiatorka mógł spowodować spalenie karty
boratsc jest off-line  
13-10-2010, 18:38  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Odmowa reklamacji karty graficznej

Cytat:
Napisał/a boratsc Zobacz post
Kurcze nie wiem jak post edytować ale:

Felerne karty Palit GeForce GTX 460 :: PCLab.pl

Moja karta tych radiatorków nie miała co widać na zdjęciach, niezgodność towaru z umową ? brak tego radiatorka mógł spowodować spalenie karty
Nie musiało to być to.
Ale niestety dla Ciebie,w odróżnieniu od ASUS'a lub Gigabyte'a , Palit, Sapphire, i kilka innych nie bawią się w naprawę uszkodzonych mechanicznie/spalonych.
Masz to w warunkach gwarancji zapisane,tak samo jak na stronie producenta.
Możesz próbować zareklamować jako niezgodny z umową,ale to też ciężko będzie zrobić.
Skontaktuj się z najbliższym rzecznikiem praw Konsumenta i niech on pokieruje sprawą wraz z pisemkiem
Firma gdzie kupiłeś dostaje ostatnio sporo negatywów,ale to nie jest związane kartą,bo tą przecież z dystrybucji biorą,a nie montują sami;]
greg1003 jest off-line  
13-10-2010, 19:38  
boratsc
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Odmowa reklamacji karty graficznej

Wysłałem im niestety wszystko co miałem do karty, ale jako takiej karty gwarancyjnej nie dostałem. Masz gdzieś linka do takich zapisów?
Dzisiaj próbowałem zlokalizować rzecznika praw konsumentów u siebie ale nie znalazłem (Sosnowiec), znaczy mam adres, znalazłem budynek ale nie wiem czy to było tam gdzie poszedłem, bynajmniej nic takiego tam nie pisało.
Ich opinia jest o kant du.y bo to co mi napisali jest niemożliwa sytuacja (w szczególności, że w domu komputer podpięty jest przez ups'a). Te karty mocno staniały przez ostatni czas i nie chcą mi kasy zwrócić pewnie :/

Nie musiało to być przez to ale mogło, mógł też być źle lut zrobiony i podczas startu pojawił się tzw. stan nieustalony a przy takim natężeniu prądu jaki przechodzi w tym momencie przez kartę nastąpiło spalenie, więc czy w tym momencie jest to moja wina ?
boratsc jest off-line  
13-10-2010, 20:32  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Odmowa reklamacji karty graficznej

Cytat:
Napisał/a boratsc Zobacz post
Wysłałem im niestety wszystko co miałem do karty, ale jako takiej karty gwarancyjnej nie dostałem. Masz gdzieś linka do takich zapisów?
Dzisiaj próbowałem zlokalizować rzecznika praw konsumentów u siebie ale nie znalazłem (Sosnowiec), znaczy mam adres, znalazłem budynek ale nie wiem czy to było tam gdzie poszedłem, bynajmniej nic takiego tam nie pisało.
Ich opinia jest o kant du.y bo to co mi napisali jest niemożliwa sytuacja (w szczególności, że w domu komputer podpięty jest przez ups'a). Te karty mocno staniały przez ostatni czas i nie chcą mi kasy zwrócić pewnie :/

Nie musiało to być przez to ale mogło, mógł też być źle lut zrobiony i podczas startu pojawił się tzw. stan nieustalony a przy takim natężeniu prądu jaki przechodzi w tym momencie przez kartę nastąpiło spalenie, więc czy w tym momencie jest to moja wina ?
warunki ram net :

http://www.ram.net.pl/reklamacje.php
greg1003 jest off-line  
14-10-2010, 13:20  
boratsc
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Odmowa reklamacji karty graficznej

Zadzwoniłem do rzecznika i dowiedziałem się, że jeśli dałem im tylko paragon, a uzasadnieniu które napisałem nie było słowa "gwarancja" a oni mi odpisali po 16 dniach (i to mailowo) to w takim wypadku milcząco przyjęli, że kartę mi naprawią lub wymienią. Tylko teraz nie wiem jednej rzeczy - czy wysłałem im tam też jakąś kartę gwarancyjną (choć nie kojarzę takiej).

Tak poza tym spojrzałem właśnie na ich zapisy:
Cytat:
W ciągu 14 dni od momentu otrzymania przez naszą firmę sprzętu do reklamacji ustosunkujemy się do roszczeń reklamacyjnych.
Kartę wysłałem 20.09 (kurierem), 22.09 dostałem rano sms'a że przesyłka została odebrana przez nich, maila dotyczącego odmowy dostałem 8.10 więc 16 dni po otrzymaniu karty przez nich!

Mógłby mi ktoś pomóc napisać takie pisemko do tej firmy? najlepiej podając artykuły na których się to wszystko opiera
boratsc jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Gwarancja karty graficznej (odpowiedzi: 3) Witam! W maju, w morele kupiłam kartę graficzną Gigabyte Geforce 960. Karta od samego początku, raz się włączyła, raz nie. Niestety nie miałam czasu...
§ Reklamacja karty graficznej (odpowiedzi: 11) Witam. Zostały mi 4 miesiące gwarancji karty graficznej, która zaczyna wyraźnie się psuć. Co kilka dni wyrzuca BlueScreeny i sporadycznie artefakty....
§ Reklamacja karty graficznej (odpowiedzi: 2) Witam. Zakupiłem kartę graficzna w sklepie internetowym esc.pl 5 lutego 2014. Pożyła mi 2 miesiące a potem spędziła 28dni w serwisie, na gwarancji....
§ ACER. Odmowa naprawy/wymiany karty graficznej niezgodnej ze specyfikacją. (odpowiedzi: 10) Witam. Proszę o szybką pomoc w temacie odmowy wykonania naprawy gwarancyjnej lub wymiany laptopa na nowy. Terminy gonią, a przedawnienie moich...
§ Gwarancja karty graficznej? (odpowiedzi: 10) Kupiłem kartę graficzną przez internet. Karta zepsuła się więc, wypełniając na stronie zlecenie serwisowe które zostało przyjęte,wysłałem ja na...
§ Reklamacją karty graficznej (odpowiedzi: 10) Witam, mam taki problem.Oddałem ostatnio do naprawy gwarancyjnej kartę graficzną.Wczoraj otrzymałem wiadomość, że karta nie da się naprawić i...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:44.