Reklamacja - zwrot kosztów wymiany
Dzień dobry
Chciałbym zasięgnąć porady prawnej odnośnie reklamowania amortyzatorów do samochodu osobowego.
Po krótce napisze jak to wygląda, a mianowice:
Zakupiłem amortyzatory a sklepie wraz z zakupem dostałem paragon oraz kartę gwarancyjną na amortyzatory z dwu letnim okresem gwarancji.
Po pół roku użytkowania okazało się ze jeden amortyzator jest uszkodziny. Zadzwoniłem do producenta w tej sprawie , kazał wymontować amortyzatory z pojazdu oraz o przysłanie ich wraz z kartą gwarancyjną oraz dowodem zakupu. Dostałem odpowiedz pisemną ze reklamacja została uznana, i dostałem nowe amortyzatory.
Montaż zleciłem nowych amortyzatorów w warsztacie mechaniki pojazdowej uprawnionej do wymiany, poniosłem koszta za montaż tych amortyzatorów. W związku z tym ze uszkodzenie nie było spowodowane z mojej winy, zwróciłem się spowrotem pisemnie do producenta o zwrot kosztów wymiany tych amortyzatorów powołując się ze uszkodzenie nie powstało z mojej winy co producent uznał wymieniajac mi je na nowe, do pisma dołączyłem paragon wykonania usługi montażu tych amortyzatorów.
Dostałem od producenta następującą odpowiedz, cytuje "W związku ze złożoną reklamacją i rozpatrzeniem jej pozytywnie proszę o przesłanie ORYGINAŁU paragonu zakupu w naszej firmie.Ponieważ paragon fiskalny który Pan ostatnio dostarczył nie był naszym paragonem zakupowym w związku z tym nasza firma będąc wyrozumiałą wymieniła Panu amoryzatory na nowe. W związku z wystąpieniem do nas o zwrot kosztów wymiany za montaż amortyzatorów proszę o dołączenie oryginału faktury wystawionej na naszą firmę. W przeciwnym wypadku jeśli takie dokumenty nie zostaną dostarczone nie ma możliwości zwrotu pokrytych kosztów."
Mam pytanie na jakie ustawy , bądz od kogo mogę egzekwować w takim przypadku zwrot kosztów.
|