Odmowa uznania reklamacji - Forum Prawne

 

Odmowa uznania reklamacji

Chciałbym uzyskać poradę w następującej sprawie. Na poczatku wrzesnia zakupiłem tarcze hamulcowe marki "Brembo Max" do samochodu osobowego marki Audi A3 w sklepie motoryzacyjnym w Krakowie. Tarcze zostały założone w warsztacie samochodowym. Po dwóch tygodniach ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
03-11-2010, 21:12  
sonics
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Odmowa uznania reklamacji

Chciałbym uzyskać poradę w następującej sprawie.

Na poczatku wrzesnia zakupiłem tarcze hamulcowe marki "Brembo Max" do samochodu osobowego marki Audi A3 w sklepie motoryzacyjnym w Krakowie.
Tarcze zostały założone w warsztacie samochodowym. Po dwóch tygodniach tarcze zaczeły powodować bicie na kierownicy. Po ekspertyzie w warsztacie zostało stwierdzone ze tarcze są pokrzywione. Mechanik w ekspertyzie stwierdził wadę fabryczną produktu. Skontaktowałem się ze sklepem w którym zakupiłem tarcze i odesłałem je z pismem reklamacyjnym oraz stosownymi kopiami faktur za zakup, montaż, demontaż. Po około 1,5 miesiąca otrzymałem telefonicznie odpowiedz od sklepu ze reklamacja została odmówiona. Sprzedawca oznajmił mi ze towar poszedł do hurtowni - Inter-cars, gdzie stwierdzono "bicie w normie". Następnie zostały wysłane przez hurtownie do ekspertyzy do producenta "Brembo". Producent odesłał je z powrotem z pismem, którego treść brzmi identycznie, jak można znaleźć na forach internetowych szukając artykułów o odmowie reklamacji "Brembo":

"tarcze zostały źle założone, ponieważ widać ślady rdzy na powierzchni styku z piastą, co wskazuje na złe oczyszczenia piasty. To natomiast uniemożliwiło odprowadzenie ciepłą z tarczy, co doprowadziło do jej przegrzania i wygięcia."

źródło: http://forum.honda-klub.org.pl/viewt...t=6360&start=0

Producent zrzucił winę na warsztat, tak jak to podobno "standardowo" czyni. Warsztat założył to w pełni profesjonalnie, nie pierwszy raz dokonywałem napraw w tej firmie.

Co teraz robic? Prosze o porade...
sonics jest off-line  
03-11-2010, 22:22  
dominus31
Przyjaciel forum
 
Posty: 825
Domyślnie RE: Odmowa uznania reklamacji

Cytat:
Napisał/a sonics Zobacz post
Po około 1,5 miesiąca otrzymałem telefonicznie odpowiedz od sklepu ze reklamacja została odmówiona.

Reklamacja została uznana ?

Chwila 14 dni na odpowiedź na zgłoszenie dotyczy reklamacji czy towaru niezgodnego z umową ?


http://forumprawne.org/prawa-konsume...onsumenta.html
W poradniku jest jasno określone że jeśli zgłasza się towar niezgodny z umową ; to po 14 dniach jeśli nie ma odpowiedzi od sprzedawcy przyjmuje się że roszczenie klienta zostały uznane.
dominus31 jest off-line  
04-11-2010, 09:16  
sonics
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Odmowa uznania reklamacji

Sklep przyjął przedmiot do reklamacji. Oddałem przedmiot bez zastanawianie czy jest to z tytulu gwarancji, czy z tytułu niezgodności towaru z umowa.
Po czym sprzedawca zwodził mnie telefonicznie co tydzien jak dzwoniłem. Za pierwszym razem usłyszałem ze nie obowiazuje ich termin 14dni bo kupiłem przedmiot na fakture a nie na paragon. Wziałem zwykłą fakturę tzw. "imienna", nie prowadze działalnosci itp. Po 3 tygodniach dowiedziałem sie ze towar trafił do producenta w celu ekspertyzy. Po 5 tygodniach sprzedawca dzwoni ze towar nie został uznany do wymiany.
sonics jest off-line  
04-11-2010, 09:26  
Guardian Angel
Przyjaciel forum
 
Guardian Angel na Forum Prawnym
 
Posty: 6.730
Domyślnie RE: Odmowa uznania reklamacji

Termin ich obowiązuje - konsumentem jest osoba fizyczna, która może nawet prowadzić firmę, ale danego zakupu nie dokonała ani na firmę, ani ze względu na prowadzoną działalność gospodarczą czy zawodową. Faktura w tym wypadku jest potwierdzeniem zakupu. Jeżeli w zgłoszeniu reklamacji nie zostało jasno określone z jakiego tytułu jest składana, jest to reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową konsumencką (ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego).

Nie chcę źle wróżyć, ale sprawa najpewniej znajdzie się w sądzie - tzn. bez pomocy sądu spór nie zostanie rozwiązany. Polecam się skontaktować z Rzecznikiem Konsumentów, on Pana poprowadzi, a może sam się ze sklepem skontaktuje.

Pozdrawiam
Guardian Angel jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Obuwie -odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 7) W skrócie: 12.01. - pierwsza reklamacja obuwia (z ustawy) z uwagi na przemakanie podeszwy na wysokości pięty 25.01. - reklamacja uznana - wymiana...
§ Odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 8) Witam, 23 lipca b.r. zareklamowałem słuchawki, 8 sierpnia po minieciu 14 dni od daty zlozenia reklamacji poszedlem do salonu komputronik by zadac...
§ Odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 11) Witam, we wrześniu zareklamowałem narożnik na podstawie niezgodności towaru z umową. Poniżej treść reklamacji. ...
§ DHL odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 16) Witam Kupiłam w sklepie internetowym zlewozmywak ceramiczny przesyłka kurierska ubezpieczona... po przyjeździe kuriera zapłaciłam z zlew po czym...
§ Uznanie reklamacji i nastepnie odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 9) Witam, jako konsument zakupiłem w lutym 2012roku asortyment (konsola PS3 wraz z akcesoriami) w sklepie Media Markt w najbliższej okolicy mojego...
§ Odmowa uznania reklamacji (odpowiedzi: 8) Witam. Mam następujący problem: kupiłam buty McArthur w listopadzie. po dosłownie 2 tygodniach przy pierwszym deszczu buty kompletnie przemokły. były...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:42.