Komputronik - sprzedaż przez internet na raty - zwrot uszkodzonego towaru
Witam!
Chciałbym poznać opinie ekspertów odnośnie następującego problemu:
Kupiłem 23.10.2010 (data złożenia zamówienia na stronie sklepu) netbook, jako osoba prywatna, przez internet (sprzedaż na odległość).Sprzedaż nastąpiła w systemie ratalnym Lucas Bank (bank udzielił mi kredytu na zakup sprzętu i przelał pieniądze do Komputronika).Przesyłkę kurierską otrzymałem 10.11.2010. Po oględzinach komputera okazało się, że sprzęt jest uszkodzony i nosi ślady użytkowania - nie działa podświetlenie matrycy, bateria nie trzyma parametrów, złącze ethernet jest wyrobione.
Zależy mi na szybkim czasie wymiany na sprawny sprzęt lub zwrot pieniędzy.
Teraz pytania:
1. Czy mogę żądać wymiany towaru na nowy w jednym z salonów sieci Komputronik pomimo, że otrzymany sprzęt został dostarczony z centrali firmy ?
2. Czy mogę odstąpić od umowy ze względu na wysyłkowy charakter transakcji? Jeśli tak, jak będzie wygladała sprawa z ratami, cała kwota zostanie zwrócona do banku, czy powinienem żądać zwrotu na moje konto?
3. W przypadku reklamacji z tytułu towaru niezgodnego z umową Komputronik ma 14 dni na podjęcie decyzji i odpowiedź. Jakie terminy będą obowiązywały, gdybym odesłał sprzęt i zrezygnował z zakupu. Rozumiem, że mam na to 10 dni, ale jak są one liczone? 10 dni od czasu otrzymania przesyłki czy złożenia zamówienia?
Będę wdzięczny za wszystkie rady i pomysły jak najszybciej rozwiązać tą sprawę.
|