Renkojmie / gwarancja - przedsiębirstwo - przedsiębiorstwo
Witam, mam takie pytanie, ponieważ od niedawana się zajmuje działalnością gospodarczą i jeszcze przypadku reklamacji nie miałem a też nie bardzo wiem jaka jest różnica między gwarancją a rękojmia.
Mianowicie:
- Sprzedałem produkt innej firmie na podstawie faktury VAT.
Podobno sprzedany produkt jest wadliwy (to jest część zamienna dokładnie pompa hydrauliczna), nie mam możliwości jego sprawdzenia, a objawy usterki z starą i nową pompą są identyczne, a więc sam nie wiem czy ta pompa jest uszkodzona. Samą pompę zakupiłem z hurtowni też na podstawie faktury VAT.
- Klient zgłasza mi telefonicznie, że pompa jest chyba uszkodzona (nic na piśmie) domaga się jej wymiany lub naprawy.
- Ja zareklamowałem tą pompę w hurtowni, bo innej możliwości sprawdzenia nie mam.
- Po 14 dniach kalendarzowych otrzymałem informację od hurtowni, że proces reklamacyjny może się przedłużyć nawet do 3 miesięcy, ponieważ produkt został wysłany do oddziału niemieckiego tej hurtowni. A ja jako sprzedawca nawet nie wiem czy ta pompa jest uszkodzona czy też nie. Więc za bardzo nie mogę się ustosunkować co do roszczeń klienta.
Co w tej sytuacji mogę zrobić? Co z czasem na rozpatrzenie gwarancji lub rękojmia w takim wypadku?
I jakie roszczenia mój klient (czyli firma której sprzedałem produkt) może mieć wobec mnie? Zwrot pieniędzy?
Pozdrawiam serdecznie
|