Reklamacja allegro a zrot kosztów przesyłki - Forum Prawne

 

Reklamacja allegro a zrot kosztów przesyłki

Sprzedałam na allegro dziecięca kurteczkę, jako używaną stan oceniłam na bdb. Pani, która kupiła kurteczkę stwierdziła, że ma przetarcie i chce ją zwrócić. Przetarcie było w miejscu niewidocznym i sama tego nie zauważyłam przy wystawianiu. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
08-12-2010, 19:43  
mayasun
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Reklamacja allegro a zrot kosztów przesyłki

Sprzedałam na allegro dziecięca kurteczkę, jako używaną stan oceniłam na bdb. Pani, która kupiła kurteczkę stwierdziła, że ma przetarcie i chce ją zwrócić. Przetarcie było w miejscu niewidocznym i sama tego nie zauważyłam przy wystawianiu. Reklamację jej uznałam, bo nie mam ochoty na przepychanki. Pieniądze zwróciłam, ale za przedmiot, nie za przesyłkę. Czy mam obowiązek zwrotu pieniędzy za przesyłkę?
mayasun jest off-line  
08-12-2010, 19:59  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja allegro a zrot kosztów przesyłki

Jeśli reklamacja uznana, to tak.
cedwah jest off-line  
08-12-2010, 21:18  
mayasun
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Reklamacja allegro a zrot kosztów przesyłki

A jakaś podstawa prawna? Sama nieraz zwracalam przedmiot i odbywało sie to bez zwrotu kosztów.
mayasun jest off-line  
08-12-2010, 21:30  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja allegro a zrot kosztów przesyłki

Art. 556. k.c. [Rękojmia za wady fizyczne i prawne] § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
§ 2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej; w razie sprzedaży praw sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie praw (rękojmia za wady prawne).
Art. 557. [Zwolnienie od odpowiedzialności] § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
[...]
Art. 560. [Odstąpienie od umowy lub obniżenie ceny] § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
§ 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.
Art. 566. [Naprawienie szkody] § 1. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej kupujący odstępuje od umowy albo żąda obniżenia ceny, może on żądać naprawienia szkody poniesionej wskutek istnienia wady, chyba że szkoda jest następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W ostatnim wypadku kupujący może żądać tylko naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady; w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy oraz zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł korzyści z tych nakładów.
cedwah jest off-line  
31-08-2011, 12:11  
shoot_the_moon
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja allegro a zrot kosztów przesyłki

Witam,
mam pytanie dotyczące zwrotów kosztów przesyłki.
Zakupiłam sprzęt sportowy na allegro. Sprzęt doszedł, paczka była cała, w środku sprzęt był w stanie tragicznym - jak używany. Porysowany, wyszczerbiony. Niestety osoba odbierająca nie spisała protokołu z kurierem, uznała, że nie trzeba gdyż paczka była w bardzo dobrym stanie.
Po kilku dniach użytkowania sprzętu zaczęły ujawniać się pewne wady aż w końcu, po tych kilku dniach sprzęt przestał działać.

W dziale reklamacji gdzie trzeba wysłać sprzęt informują mnie, że opłaty za reklamacje ponosi w obydwie strony kupujący.

Chciałam się dowiedzieć czy rzeczywiście tak jest? Czy będę zmuszona opłacić wysyłki nawet wtedy, gdy reklamacja zostanie uznana? Produkt jest objęty 24- miesięczną gwarancją.


Proszę o odpowiedź.
shoot_the_moon jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja - zwrot kosztów przesyłki - prosba o pomoc (odpowiedzi: 15) Hej, Mam pewien problem - reklamowałem produkt zakupiony w internecie, no i niestety przyszlo mi go wyslać. Wyslalem go kurierem pocztexu, który...
§ Reklamacja - udokumentowanie kosztów przesyłki (odpowiedzi: 2) Witam Złożyłem reklamację z tyt. niezgodności towaru z umową, która została uznana, towar sprzedawca naprawił i odesłał. W piśmie reklamacyjnym...
§ Reklamacja a zwrot kosztów przesyłki (odpowiedzi: 5) Witam. Rozwaliły mi się buty po miesiącu. Kupiłam je na allegro u sprzedawcy, który ma do tego swoją stronę internetową z wieloma innymi butami,...
§ Reklamacja gwarancyjna a zwrot kosztów przesyłki (odpowiedzi: 9) Witam, mam problem z kupującym... Prowadzę zarejestrowaną jednoosobową działalność gospodarczą. Zajmuje się sprzedażą towarów zakupionych od firm...
§ Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki (odpowiedzi: 28) Witam. Dołączam się do tematu związanego ze zwrotami reklamowanego towaru. Zareklamowałam uszkodzony towar (szklane korale do wyrobu biżuterii,...
§ Reklamacja dotycząca promocji - zwrot kosztów przesyłki (odpowiedzi: 1) Witam, Mam pytanie dotyczące reklamacji i przesyłania reklamacji pocztą: W sklepie Carrefour zakupiłam przedmioty, za które należał mi się...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:23.