Orange - oszukany przez konsultanta - Forum Prawne

 

Orange - oszukany przez konsultanta

W związku z tym, że kończyła mi się umowa z firmą PTC sp z o.o. (ERA) w okolicach czerwca 2010, otrzymałem od nich ofertę na przedłużenie umowy na kolejny okres. Jednak za nim się zgodziłem, ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
14-12-2010, 21:18  
robertziolko
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Orange - oszukany przez konsultanta

W związku z tym, że kończyła mi się umowa z firmą PTC sp z o.o. (ERA) w okolicach czerwca 2010, otrzymałem od nich ofertę na przedłużenie umowy na kolejny okres. Jednak za nim się zgodziłem, podpisać takową umowę postanowiłem się zorientować jakie oferty mogłyby przedstawić mi inne firmy. Zacząłem przeglądać Internet szukając ciekawszej oferty od tej, którą przedstawił mi poprzedni operator. Na początku marca zadzwonił do mnie przedstawiciel firmy Orange, proponując spotkanie celem zaproponowania indywidualnej oferty. Zgodziłem się, aby poznać co ciekawego mi zostanie zaproponowane. W trakcie spotkania okazało się, że oferta firmy Orange była bardziej korzystna niż oferta przedłużenia z poprzednim operatorem. W związku z tym zgodziłem się na podpisanie umowy.

Umowa została podpisana w sobotę 27 marca i z dnia 27 na 28 marca numery zostały przeniesione z ERY do ORANGE. Nie wiem czemu, ale na umowie data zawarcia umowy to: 24.03.2010. Za nim jednak umowa ta została podpisana, postanowiłem wysłać e-mail z zapytaniem czy dobrze zapamiętałem przedstawioną mi na początku miesiąca ofertę (Posiadam treść korespondencji z przedstawicielem). Zapytałem więc czy dobrze zrozumiałem ofertę którą mi przedstawił, a mianowicie, że koszt połączeń miał wynosić 0,10 PLN do firmy ORANGE oraz 0,20 PLN do innych sieci. Miał to też być pakiet wartościowy, bo tak też miałem u poprzedniego Operatora i nie chciałem tego zmieniać. Po przeliczeniu na minuty abonament jaki posiadam 99 PLN wystarczyłby mi na 990 minut gdybym dzwonił tylko do sieci ORANGE lub na 495 minut do innych sieci i na stacjonarne. Pakiet wartościowy u poprzedniego Operatora wykorzystywany był na wszystkiego rodzaju połączenia, SMS-y i MMS-y. Tak też miało być w Orange. Dnia 25 marca przedstawiciel odpisał mi na e-maila potwierdzając, że dobrze liczę z ilością minut. Nie zaprzeczył też, że nie będzie to pakiet wartościowy. W związku z czym umowa, którą podpisywałem była dla mnie umową na takich warunkach jakie ustaliłem w dniu spotkania w moim domu.
Niestety jak się okazało w trakcie korzystania z usług oferta przedstawiona mi przez przedstawiciela okazała się zupełnie inna niż w rzeczywistości. Gdybym wiedział o tym, nie zgodziłbym się na podpisanie takowej umowy.
W dodatku umowa nie została kompletnie wypełniona. Chodzi mi o § 7 Postanowienia końcowe, a Ust. 6. „Oświadczam, że otrzymałem, zapoznałem się i akceptuję: ……….”. w punkcie b) powinna być podana nazwa i data cennika, z kolei w punkcie c) podana powinna zostać nazwa promocji, z której abonent skorzystał. Niestety w żadnym z tych punktów nie zostało nic wpisane. Pod tą umową podpisał się przedstawiciel Orange, co zatem świadczy, iż w dniu podpisania umowy nie przedstawił mi żadnego cennika, ani żadnego regulaminu promocji. W związku z tym jedyny cennik jaki był mi znany został mi przedstawiony na początku marca, a później potwierdzony dnia 23 marca.

Co mogę zrobić i czy jest szansa coś wywalczyć w sądzie z nimi?

Widzę, że nie jestem jedyny oszukany przez pracowników firmy Orange. Może warto byłoby to nagłośnić w TV.

Pozdrawiam
robertziolko jest off-line  
18-12-2010, 21:23  
blooregard
Użytkownik
 
Posty: 30
Domyślnie RE: Orange - oszukany przez konsultanta

sąd?
w umowie bodaj na jednej z pierwszych stron masz informację o trybie postępowania reklamacyjnego. po wykorzystaniu tej drogi ewentualnie wziąłbym to pod uwagę. nie ma co z góry zakładać, że operator rozpatrzy nasz wniosek negatywnie.
proszę podać nazwę planu taryfowego jaki Pan posiada. zobaczymy co tam jest...
blooregard jest off-line  
18-12-2010, 21:40  
robertziolko
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Orange - oszukany przez konsultanta

Niestety, ale trzykrotnie została odrzucona moja reklamacja. W jednym z pism nawet zostałem przeproszony za to, że przedstawicel handlowy wprowadził mnie w błąd, ale że fakt, że podpisałem umowę świadczy, że zgadzam się z nią i nic nie mogą zrobić. Co lepsze za trzecim razem pani zaproponowała mi rekompensatę w formie rabatu 20% DO RACHUNKU na 6 m-cy. Na co się zgodziłem. Niestety jak się okazało i w tym momenc ie zostałem oszukany, bo zamiast rabatu na całość dostałem rabat na jeden numer. A przecież cała moja reklamacja dotyczyła od początku dwóch numerów.

Co do firmy ORANGE jestem bardzo zniesmaczony.

Co do taryfy to chyba mam Optymalny 450.
robertziolko jest off-line  
18-12-2010, 22:08  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Orange - oszukany przez konsultanta

Typowa taktyka przy podpisywaniu umów. Najpierw następują ustalenia i zapewnia ustne, a później powstaje umowa pisemna, której postanowienia nie maja wiele z nimi wspólnego. Niestety wiążące strony są postanowienia pisemne i pani ma rację. Umowy należy dokładnie czytać ze zrozumieniem, a jeśli nie rozumiemy jakiegoś zapisu należy zabrać projekt takiej umowy i skonsultować z osoba kompetentną, a jeśli spotykamy się z odmową wydania takiego projektu, który nota bene nie ma żadnej mocy prawnej, należy zrezygnować z kontrahenta.
Ale niech Pan zwróci uwage na to, że mając już złe doświadczenie z zawierania umów ponownie zgodził się Pan na ustne ustalenia, które znów nie znalazły odbicia w rzeczywistości
cedwah jest off-line  
18-12-2010, 22:46  
blooregard
Użytkownik
 
Posty: 30
Domyślnie RE: Orange - oszukany przez konsultanta

Robert,
Cennik uslug w planie optymalnym masz na orange.pl
Byc moze byla wprowadzona jakas promocja (optymalny za zlotowke, korzysci optymalne, badz rozmowy do wszystkich)
Ceny ktore podajesz poniekad sa do uzyskania w promocji rozmowy do wszystkich przy czym bylyby to kwoty netto. Kwestia sprawdzenia dokladnie co tam u ciebie na numerze jest.
Reklamacja odrzucona negatywnie, ale to tez nie znaczy ze temat nie do ruszenia, zwlaszcza jesli byl u ciebie w firmie przedstawiciel... Chyba ze juz zamknieto ci droge do reklamacji.
Cos tam ci dano( 20% rabatu) ale czasem to jest dzialanie w celu polubownego zalatwienia sprawy, zrobienia grzecznosci klientowi.
Co do drugiego numeru, to spokojnie jestes w stanie na drugi numer uzyskac rowniez 20% rabatu. W razie pytan pisz smialo, podpowiem co robic.
blooregard jest off-line  
18-12-2010, 22:53  
blooregard
Użytkownik
 
Posty: 30
Domyślnie RE: Orange - oszukany przez konsultanta

Robert wiem!
Oferta ktora ci proponowano to "nowy pakiet dla firm" w promocji bodaj tanio do wszystkich. Wtedy za 80 zl netto sa stawki o jakich pisales...
Nie mam tej ofert ktora mailowo dostales, ale jakbys mial mozliwosc choc kilka szczegolow tu wkleic, to byc moze da sie spelnic warunki zagwarantowanej ci oferty.
blooregard jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Oszukany przez konsultanta Play (odpowiedzi: 1) Witam. Mój problem polega na tym że zostałem wprowadzony w błąd i naciągnięty przez konsultanta Play ale od początku. 17.06.2015 roku dostałem...
§ Oszukany przez konsultanta CyfryPlus. (odpowiedzi: 4) Witam. Pewnego dnia do mojego domu przyszedł przedstawiciel Cyfry+. Przedstawił mi ofertę bardzo korzystną dla mnie, mianowicie: miałem nie płacić...
§ Oszukany przez konsultanta orange. (odpowiedzi: 3) Witam w poniedziałek chciałem przeniesc numer z Orange do play. Miałem umowę zetafon w orange. i Konsultantka powiedziala mi że jeśli zrezygnuje z...
§ oszukany przez konsultanta Orange (odpowiedzi: 17) Witam! Chciałbym opisać sytuację w jakiej się znalazłem i prosić o pomoc w kwesti roszczeń. Od kilku lat jestem stałym klientem Orange. Posiadam...
§ Wprowadzenie w błąd przez konsultanta orange (odpowiedzi: 1) W grudniu kończy mi się umowa na 3 nr w orange, alu już teraz mogę te umowy przedłożyć i skorzystałem z tej opcji.Umowy przedłużałem przez...
§ Wprowadzony w błąd przez konsultanta Orange (odpowiedzi: 5) Witam. Mam następujący problem. Przedłużałem firmową umowę na *400. W firmie posiadam 2 telefony tej firmy. Uzgodniłem wszystkie warunki jakie mi...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:06.