19-12-2010, 18:58
|
| Początkujący | Reklamacja - Nie chce zwrotu gotówki
Witajcie.
W jednej z sieci sklepów kupiłem dla córki na "Mikołaja" w promocyjnej cenie zabawkę ( kosztowała 39,99zł) . Po rozpakowaniu okazało się iz ma drobną wadę (NIE wpływającą w znaczący sposób na uzytkowanie czy wartość)
Ale ..postanowiłem złożyć reklamacje która została przyjęta i rozpatrzona pozytywnie - Zwrot pieniędzy.
W druku reklamacyjnym nigdzie nie napisałem czy to ma być naprawa, wymiana , czy zwrot gotówki.
-Czy zamiast zwrotu pieniedzy ..mogę domagać się wymiany na nową lalke, która jest dostępna w sklepie ale obecnie kosztuje 99 zł
-Czy mogę wycofać reklamację aby oddali mi tę moja "uszkodzoną" lalkę. Córka bardzo chce tą lalkę.
Dziękuję za pomoc.
Kuba
Czy w przypadku jeśli sklep będzie sie upierał na zwrocie pieniędzy, mam prawo otrzymać pisemne wyjaśnienie (i na jakiej podstawie) dlaczego przyjęto takie rozwiązanie reklamacji.
|
| |
19-12-2010, 19:15
|
| Przyjaciel forum | RE: Reklamacja - Nie chce zwrotu gotówki
Proszę w takim razie reklamację wycofać, ponieważ na droższy model nie ma co liczyć - można liczyć na model w cenie lalki (39,99 PLN).
Pozdrawiam |
| |
19-12-2010, 19:34
|
| Początkujący | RE: Reklamacja - Nie chce zwrotu gotówki
..Ale to taka sama lalka jest teraz po 99 zł więc mają identyczny towar na stanie w sklepie lecz w innej cenie.
Czy aby wycofać reklamacje powinienem zrobić to pisemnie?
A co w przypadku
- Jesli reklamowana lalka jest gdzieś w "centralnym magazynie" w Polsce lub zostanie zagubiona , jak długo powinienem czekać na zwrot.
-Czy sprzedawca ma prawo odmówić mi zwrotu lalki. Przeciez zgodnie z przepisami uwzglednił reklamacje i chce zwrócić mi pieniądze.
Kuba
|
| |
19-12-2010, 23:02
|
| Moderator | RE: Reklamacja - Nie chce zwrotu gotówki Cytat:
Napisał/a makros Witajcie.
W jednej z sieci sklepów kupiłem dla córki na "Mikołaja" w promocyjnej cenie zabawkę ( kosztowała 39,99zł) . Po rozpakowaniu okazało się iz ma drobną wadę (NIE wpływającą w znaczący sposób na uzytkowanie czy wartość)
Ale ..postanowiłem złożyć reklamacje która została przyjęta i rozpatrzona pozytywnie - Zwrot pieniędzy.
W druku reklamacyjnym nigdzie nie napisałem czy to ma być naprawa, wymiana , czy zwrot gotówki.
-Czy zamiast zwrotu pieniedzy ..mogę domagać się wymiany na nową lalke, która jest dostępna w sklepie ale obecnie kosztuje 99 zł
-Czy mogę wycofać reklamację aby oddali mi tę moja "uszkodzoną" lalkę. Córka bardzo chce tą lalkę.
Dziękuję za pomoc.
Kuba
Czy w przypadku jeśli sklep będzie sie upierał na zwrocie pieniędzy, mam prawo otrzymać pisemne wyjaśnienie (i na jakiej podstawie) dlaczego przyjęto takie rozwiązanie reklamacji. |
W takiej sytuacji sprzedawca nie ustosunkowuje się do złożonej reklamacji ponieważ nie zostało skutecznie wybrane roszczenie i złożone pismo powinien potraktować wyłącznie jako powiadomienie o ujawnionej niezgodności. Sprzedawca nie ma prawa wybierać roszczenia za konsumenta! Bieg 14-dniowego terminu nie rozpoczyna się - nie musi na takie pismo w ogóle odpowiadać. Natomiast rozpoczyna bieg roczny terminu przedawnienia roszczeń (art. 10. ust. 2. u.sp.kons.) i gdyby Pan nie wybrał roszczenia z upływem roku utracił by Pan przysługujące roszczenie.
Powinien Pan skierować do sprzedawcy pismo i złożyć w nim oświadczenie, że w ramach uzupełnia do złożonej reklamacji wybiera Pan roszczenie w postaci wymiany towaru na nowy - zgodny z umowa konsumencką. Dopiero od tej daty rozpocznie bieg 14-dniowy termin.
|
| |
20-12-2010, 18:32
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja - Nie chce zwrotu gotówki
Wracając do meritum sklep i tak nie musi wydawać nowego, a może zwrocić środki - powołując się na nadmierne koszty związane z wymianą.
|
| |
20-12-2010, 19:21
|
| Moderator | RE: Reklamacja - Nie chce zwrotu gotówki
Niestety nie. W orzecznictwie jest utrwalony pogląd, że przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową, stopień niezgodności oraz niedogodności, na jakie naraziłby inny sposób zaspokojenia. To sprzedawca wydał towar niegodny z umową, a funkcją przepisów jest ochrona interesu kupującego. Zwrot ceny sprowadziłby się w rezultacie do wymiany towaru na nowy tyle, ze kosztem konsumenta - naraziłby kupującego na koszty wynikające z różnicy ceny za jaką pierwotnie kupił towar i za jaką byłby zmuszony kupić obecnie.
|
| |
22-01-2011, 14:13
|
| Początkujący | RE: Reklamacja - Nie chce zwrotu gotówki
Dziekuję Wam wszyskim za pomoc i porady.
Po "delikatnej" wymianie zdań otrzymałem nową lalke (99 zł), którą dla pewności sprawdziłem na miejscu.
Ps. Około półtorej tygodnia poźniej ta sama lalka znów kosztowała 39 zł.
Cóż..jest pobyt...cena w górę.
|
| |
13-02-2012, 13:44
|
| Początkujący | RE: Reklamacja - Nie chce zwrotu gotówki Cytat:
Napisał/a cedwah Niestety nie. W orzecznictwie jest utrwalony pogląd, że przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową, stopień niezgodności oraz niedogodności, na jakie naraziłby inny sposób zaspokojenia. To sprzedawca wydał towar niegodny z umową, a funkcją przepisów jest ochrona interesu kupującego. Zwrot ceny sprowadziłby się w rezultacie do wymiany towaru na nowy tyle, ze kosztem konsumenta - naraziłby kupującego na koszty wynikające z różnicy ceny za jaką pierwotnie kupił towar i za jaką byłby zmuszony kupić obecnie. |
Czy mógłbyś podać jakieś linki do tego orzecznictwa?
Mam problem z reklamacją dysku twardego. Sklep chce oddać gotówkę, a jak wiadomo ceny dysków wzrosły znacząco (w moim przypadku dwukrotnie).
Popełniłem błąd reklamując w sklepie Mogłem wysłać do producenta.
Gdy poprosiłem o zwrot zepsutego dysku, sklep napisał, że został już zutylizowany przed dystrybutora i została im wystawiona faktura korygująca.
Hdd jest na gwarancji producenta do listopada 2013. Ciekawe, że dystrybutor utylizuje, mając możliwość reklamacji.
Czego mogę się skutecznie domagać w tej sytuacji? Na razie nie mam żadnych dokumentów, dysku i pieniędzy |
| | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Reklamacja, a brak zwrotu gotówki. (odpowiedzi: 4) Witam.
Po 5 dniach od zakupu butów oddałem je na gwarancje. Zaznaczyłem, że chcę naprawy obuwia , wymiany na nowe albo zwrotu gotówki.
Po... | § Klient chce zwrotu gotówki (odpowiedzi: 2) Witam.
Sprzedałem dzisiaj konsole ps3 i dzwoni do mnie klient wieczorem, że konsola mu nie działa, a przed sprzedażą działała. Sprzedawałem Mu ją... | § Reklamacja - zamiast zwrotu gotówki, kupon (odpowiedzi: 5) Witam,
W połowie grudnia zakupiłem buty w sklepie Street,. Po dokładnie tygodniu podeszwa się rozpadła. Reklamacja została przyjęta i uznana. Na... | § Ponowna reklamacja obuwia, mozliwosc zwrotu gotówki? (odpowiedzi: 8) Witam. Dn. 3.10.2012 zakupiłem dosyć drogie buty firmy ASICS, gralem z nich tylko i wyłącznie na hali w siatkowke, takie jest tez glowne zadanie tych... | § Reklamacja i żądanie zwrotu gotówki (odpowiedzi: 4) Witam, 2 miesiace temu kupilam kurtke w sklepie BERSHKA, niestety pod pacha poszedl lekki szew i kieszen jest dziurawa, przez co ciagle mi cos do... | § Uznana reklamacja - brak zwrotu gotówki !? (odpowiedzi: 3) Witam.
Chciałbym się podzielić dzisiejszą przygodą w sklepie obuwniczym w Gdańsku.
3 tyg. temu oddałem sandały do reklamacji, która została... | | |