Witam. Szukam informacji na temat tego jakie kroki mogę podjąć w takim wypadku. Paczka została nadana 16 grudnia, jest 22, więc opóźnienie wynosi już 6 dni. Wiem, że nie mogę starać się o żadne odszkodowanie, niemniej chciałbym złożyć skargę odpowiednim organom. W ustawie o prawie pocztowym znalazłem następujący artykuł:
Cytat:
Art. 48a. 1. Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki listowe przyjęte do przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej usługi pocztowej:
1) nie później niż w 4 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki listowej najszybszej kategorii;
2) nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki niebędącej przesyłką najszybszej kategorii.
2. W przypadku doręczenia przesyłki listowej w terminie późniejszym niż określony w ust. 1, adresatowi lub nadawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi z tytułu opóźnionego doręczenia przesyłki listowej.
3. Skargę wnosi się:
1) nie wcześniej niż:
a) 5 dnia od dnia nadania przesyłki listowej - w przypadku przesyłki listowej najszybszej kategorii,
b) 7 dnia od dnia nadania przesyłki listowej - w przypadku przesyłki listowej niebędącej przesyłką najszybszej kategorii oraz
2) nie później niż po upływie 30 dni od dnia nadania przesyłki listowej.
4. Skargę wnosi się w każdej placówce operatora publicznego, w formie pisemnej, ustnej do protokołu, elektronicznej bądź w innej, która ujawnia wolę skarżącego w sposób dostateczny (...)
|
Jak widać, dotyczy on wyłącznie przesyłek listowych. Gdzie mogę znaleźć informacje dotyczące składania skarg w przypadku paczek pocztowych? A może również i one podlegają temu artykułowi? Kolejna sprawa czy operator publiczny to w tym wypadku po prostu Poczta Polska?