brak paragonu, faktury i zwrotu - Forum Prawne

 

brak paragonu, faktury i zwrotu

Witam około czerwca/lipca została zakupiona część do samochodu (rozrusznik, używany). Część kupił kolega u pewnego elektryka, nie otrzymał paragonu ani faktury. Powiedział mi, że jest na nią gwarancja 3 miesiące. Po ok. 2 miesiącach część ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
23-12-2010, 10:45  
x_trem
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie brak paragonu, faktury i zwrotu

Witam
około czerwca/lipca została zakupiona część do samochodu (rozrusznik, używany). Część kupił kolega u pewnego elektryka, nie otrzymał paragonu ani faktury. Powiedział mi, że jest na nią gwarancja 3 miesiące. Po ok. 2 miesiącach część zaczęła siadać (samochód coraz gorzej odpalał, pod koniec już nie chciał za pierwszym razem). Powiedział koledze, żeby poszedł do tego elektryka i mu powiedział, tak też zrobił na co elektryk stwierdził "że on już nie pamięta co to za rozrusznik, trzeba mu podać nazwę". Po następnych odwiedzinach kolegi powiedział, żeby mu ją przysłać i zwróci pieniądze. W tym czasie kupiłem nowy rozrusznik (ma już 5 miesięcy od tamtego czasu i żadnych problemów). Odesłałem tamten stary rozrusznik do niego i elektryk stwierdził, że jest on jak najbardziej sprawny - po prostu był zalany olejem i dlatego źle kręcił (tak jak pisałem wcześniej z nowym nie ma żadnych problemów po 5 miesiącach, z tamtym był problem już po 2-óch). Nie przyjął rozrusznika. Jako że część tania nie jest i elektryk od początku robi problemy i widać, że kombinuje i nie chce zwrócić pieniędzy tłumacząc się "bo on już nie pamięta" itd. i dodatkowo nie dostałem żadnego potwierdzenia zakupu - dlatego nie zamierzam mu odpuścić. Proszę o poradę co można w tym przypadku zrobić. US czy coś innego?
x_trem jest off-line  
23-12-2010, 13:40  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.417
Domyślnie RE: brak paragonu, faktury i zwrotu

W tej sytuacji nic nie możesz zrobić. Miał prawo go sprawdzić i naprawić przed zwrotem pieniędzy.
To, że nie dostałeś żadnego "papierka" to miej pretensje do siebie, trzeba było się o takowy upomnieć.
Kanas jest off-line  
23-12-2010, 14:31  
x_trem
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: brak paragonu, faktury i zwrotu

Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
W tej sytuacji nic nie możesz zrobić. Miał prawo go sprawdzić i naprawić przed zwrotem pieniędzy.
To, że nie dostałeś żadnego "papierka" to miej pretensje do siebie, trzeba było się o takowy upomnieć.
nie wiem czy doczytałeś... część nie była naprawiana przez niego, była niesprawna - samochód pod sam koniec już nie chciał zapalać - kręcił, kręcił i nic, trzeba było robić przerwę i znowu próbować. Od początku kombinował, żeby nie zwrócić pieniędzy - najpierw, że nie pamięta, a potem niby że rozrusznik jest sprawny, bo niby zalany był olejem (ten co teraz mam nowy nie ma takich problemów i chodzi już 5 miesięcy, a tamten po 2 miesiącach zaczął siadać, więc jakby to miało być od oleju to ten nowy też by mi siadł a ciągle odpala tak samo bez zastanawiania się), jakby nie o tym oleju to wymyśliłby coś innego, że go źle zapakowałem w paczce albo że musieli nim rzucać na poczcie jak go odesłałem do zwrotu albo że to wina samochodu itd.

Czyli każdy może sprzedać towar bez "papierka" a później jakby co to nie ma zwrotu - nie ma żadnej regulacji o tym? Sprawa nie do załatwienia? nie ma czegoś takiego jak oszustwo? odstąpienie od umowy?
x_trem jest off-line  
23-12-2010, 14:53  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.417
Domyślnie RE: brak paragonu, faktury i zwrotu

Doczytałem, tylko nie wiem, czy Ty doczytałeś ?
Sprzedał, zareklamowałeś, naprawił (wyczyścił ze smaru i oleju).
Więc nie masz podstaw do ubiegania się o zwrot pieniędzy.
Polecam przeczytać http://forumprawne.org/prawa-konsume...onsumenta.html.
Kanas jest off-line  
23-12-2010, 14:58  
x_trem
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: brak paragonu, faktury i zwrotu

Cytat:
Napisał/a Kanas Zobacz post
Doczytałem, tylko nie wiem, czy Ty doczytałeś ?
Sprzedał, zareklamowałeś, naprawił (wyczyścił ze smaru i oleju).
Więc nie masz podstaw do ubiegania się o zwrot pieniędzy.
Polecam przeczytać http://forumprawne.org/prawa-konsume...onsumenta.html.
ale on jest niesprawny, olej nie ma tu nic do tego, on siada bo jest używany (przed 3 miesiącami na które dawał sprzedawca gwarancję) i tak się zbliża jego koniec, tak jest z rozrusznikami, kręci coraz gorzej, coraz gorzej, raz zapali raz nie, aż w końcu całkiem siądzie, jego żywot się już kończy a sprzedawca się upiera że jest sprawny, odpalanie za którymś razem chyba nie jest normalne...
x_trem jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak paragonu i faktury - Allegro (odpowiedzi: 1) Kupiłem na Allegro telefon. Wraz z przesyłką nie otrzymałem ani paragonu ani faktury o którą prosiłem. Telefon rozpakowałem. Sprzedający dosłał...
§ Brak paragonu do faktury (odpowiedzi: 8) Witam wszystkich serdecznie, Ratunku, mam problem, który nie daje mi spokoju. Jestem pracownicą recepcji i w natłoku zajęć omyłkowo wydałam...
§ Brak gwarancji i paragonu/faktury (odpowiedzi: 2) Moi drodzy w wakacje kupiłem laptop asusa, niestety człowiek oczywiście roztrzepany, zgubiłem paragon i kartę gwarancyjną, posiadam tylko...
§ wystawienie faktury a brak paragonu (odpowiedzi: 1) Jestem przedsiębiorcą płatnikiem Vat. W markecie budowlanym dokonałam zakupów z dostawą do klienta -płatność kartą. Przy dostawie został...
§ Brak faktury i paragonu!!!pomocy (odpowiedzi: 2) Witam mam problem a mianowicie mimo zakupu produktu od użytkownika prywatnego, nie otrzymałem ani paragonu ani faktury. Sprzedający nie odbiera ode...
§ Sprzedajacy, brak paragonu w konsekwencji brak faktury VAT. (odpowiedzi: 5) Witam, Szanowni forumowicze. Sprawa jest prosta, choc niestety nie do konca dzieki naszemu niejasnemu prawu. 1) Zakupilem towar na allegro. BYl...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:05.