Gwarant SAMSUNG - Forum Prawne

 

Gwarant SAMSUNG

Witam, dnia 22 listopada br kupiłem telewizor marki samsung, telewizor ten użytkowałem przez około 14dni a później wyjechałem. Po powrocie tv się nie włącza. dnia 22.12.10r. zadzwoniłem na infolinię samsunga i Pan powiedział, że po ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
25-12-2010, 12:40  
pshemqo
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Gwarant SAMSUNG

Witam,
dnia 22 listopada br kupiłem telewizor marki samsung, telewizor ten użytkowałem przez około 14dni a później wyjechałem. Po powrocie tv się nie włącza. dnia 22.12.10r. zadzwoniłem na infolinię samsunga i Pan powiedział, że po takim okresie od dnia zakupu nie może przyjąć reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Wyczytałem na forum, ze mam takie prawo do 6 miesięcy od dnia zakupu a po tym okresie musiał bym udowodnić, że usterka jest błędem fabrycznym. Pan na infolinii powiedział mi, że przyśle serwis i w ciągu dwóch dni mają się ze mną skontaktować. Lecz jednak wolał bym wymienić towar na nowy bo z doświadczenia wiem, że jak raz się popsuje to będzie tak się dziać dłużej.

Czy mam możliwość wykorzystać prawo reklamacji z tytułu "towar niezgodny z umową" czy po tym fakcie już nie?

Pozdrawiam
pshemqo jest off-line  
25-12-2010, 13:16  
Guardian Angel
Przyjaciel forum
 
Guardian Angel na Forum Prawnym
 
Posty: 6.731
Domyślnie RE: Gwarant SAMSUNG

1) Pan z infolinii udzielił błędnych informacji.
2) Prawo do reklamacji przysługuje Panu nie przez 6 miesięcy lecz przez 24 miesiące.

Prawo do reklamowania z tytułu niezgodności towaru z umową konsumencką traci się jeżeli nie poinformuje się o wadzie w terminie 2 miesięcy od jej zauważenia (nie od zakupu!)
Przepis prawny:
USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Art. 9. 1.
Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
... jednak 2 miesiące jeszcze nie minęły i może Pan z tego sposobu reklamacji skorzystać (chyba że zakup był na firmę).

Pozdrawiam
Guardian Angel jest off-line  
25-12-2010, 13:26  
pshemqo
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Gwarant SAMSUNG

Zakup był na osobę fizyczną.
Czyli mogę teraz wystosować pismo do sklepu czy do serwisu samsunga, że rezygnuję z naprawy a proszę o roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową?

Serdecznie dziękuję Panu za pomoc.
pshemqo jest off-line  
25-12-2010, 14:02  
Guardian Angel
Przyjaciel forum
 
Guardian Angel na Forum Prawnym
 
Posty: 6.731
Domyślnie RE: Gwarant SAMSUNG

To do konsumenta należy wybór sposobu reklamowania wadliwego towaru, nikt nie może narzucić, że np. skoro jest gwarancja należy z niej korzystać. Warto aby wiedział Pan jednak, że sprzedawca nie ma obowiązku wymiany towaru wadliwego, może wadę usunąć drogą naprawy, jeżeli wymiana byłaby niewspółmiernie droższa.

Pozdrawiam
Guardian Angel jest off-line  
25-12-2010, 14:07  
pshemqo
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Gwarant SAMSUNG

No tak, tylko, że nie wiedziałem tego i na dodatek na infolinii udzielono mi złych informacji. Zgłoszenie reklamacji przyjęto, serwis ma się skontaktować w ciągu dwóch dni, czyli do poniedziałku mają czas.
Przeczytałem sobie Poradnik konsumenta i teraz będę na pewno mądrzejszy.

Dziękuję za uwagę i powierzony czas.
Pozdrawiam!
pshemqo jest off-line  
25-12-2010, 17:20  
ktaczal
Użytkownik
 
Posty: 341
Domyślnie RE: Gwarant SAMSUNG

Niezgodność towaru reklamujesz u sprzedawcy nie w samsungu.
Samsung jest gwarantem i obowiązują go zapisy w karcie gwarancyjnej.
ktaczal jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Gwarant nie wykonał naprawy gwarancyjnej a zapiera sie ze tak. (odpowiedzi: 12) Witam, Jest to moj pierwszy wątek na tym forum, więc chcialem wszystkich serdecznie przywitać. Otóż wczoraj odebrałem telefon z naprawy...
§ reklamacja do sprzedawcy, odpisuje mi gwarant (odpowiedzi: 30) Witam Złożyłam reklamację po niecałym miesiącu użytkowania skórzanego narożnika. Reklamacja jako - niezgodności towaru z umową. Pismo...
§ Gwarant odmówił gwarancji (odpowiedzi: 2) Dzień dobry Piszę na tym forum do Państwa w sprawie telefonu oddanego na gwarancję. Zacznę od początku, około roku temu wziąłem umowę w salonie...
§ nierzetelny gwarant CK Mediator - monitor Gateway (odpowiedzi: 61) Drodzy Forumowicze 26 listopada 2009 zakupiłem w firmie Terra Com w Warszawie monitor Gateway XHD3000. taki jak ten: Monitor LCD 30" Gateway...
§ Reklamacja. Gwarant nie chce zwrócić towaru (odpowiedzi: 7) Gwarant nie uznaje reklamacji na sprzedany towar. Żeby było ciekawiej, gwarant nie chce zwrócić reklamowanego - uszkodzonego towaru. Przetrzymuje...
§ Gwarant nie chce wydać sprzętu (odpowiedzi: 2) Kupiłem w jednej z dużych sieci AGD sprzęt jako osoba fizyczna. Sprzęt się zepsuł i oddałem go do naprawy. Reklamacja na podstawie gwarancji została...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:24.