Dyrektor nie chce wymienić, naprawic ani zwrócić pieniędzy za uszkodzony towar. - Forum Prawne

 

Dyrektor nie chce wymienić, naprawic ani zwrócić pieniędzy za uszkodzony towar.

Witam. 16 grudnia w Carrefour kupiłam blender, 27 grudnia wróciłam do sklepu ponieważ jeden z elementów blendera nie działał. skrót: -usłyszałam, że powinnam wrócić w przeciągu 3 dni -nie ma możliwości wymiany ani naprawy i ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
29-12-2010, 13:28  
Werrona
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Dyrektor nie chce wymienić, naprawic ani zwrócić pieniędzy za uszkodzony towar.

Witam.
16 grudnia w Carrefour kupiłam blender, 27 grudnia wróciłam do sklepu ponieważ jeden z elementów blendera nie działał.
skrót:
-usłyszałam, że powinnam wrócić w przeciągu 3 dni
-nie ma możliwości wymiany ani naprawy i nie zamierzają zwrócić pieniędzy
-zamierzam złożyć skargę na dyrektora sklepu
-z niedziałającego elementu brutalnie został wyrwany fragment niezbędny, więc boję się że mogę usłyszeć, że to ja zrobiłam. Sprzedawca przyznał, że wiedział o tej usterce w dniu sprzedaży.
-producent blendera powiedział, że nie jest to pierwsze doniesienie tego typu na sklep (sprzedaż niekompletna)

Ponieważ nie posiadali już towaru na wymianę, sprzedawca próbował zamienić element z innym modelem oraz stwierdził, że doskonale zdawał sobie sprawę z tej usterki (oczywiście nic nam nie powiedział przy zakupie). Ponieważ nie udało się ani wymienić ani naprawić towaru zażądałam zwrotu pieniędzy. Sprzedawca skonsultował się z kierownikiem (który w tym czasie był w domu) i powiedział, że nie może zwrócić pieniędzy ani nic zrobić w takiej sytuacji.
Zażądałam kontaktu z jego przełożonym, okazało się że będzie to dyrektor całego sklepu. Usłyszałam to samo, że nie zwróci mi pieniędzy. Poprosiłam więc o napisanie oświadczenia, że nie zgadza się na zamianę/naprawę/zwrot pieniędzy. Usłyszałam, że on nic nie musi pisać ani podpisywać.
Poprosiłam więc o regulamin i przepisy dotyczące prawa konsumenta, bez skutku.
Obiecano mi koniec końców kontakt następnego dnia w celu uzgodnienia czy są w stanie to naprawić. Oczywiście nikt się nie odezwał.

Moje pytanie brzmi-
Jak wyegzekwować (o ile mam rację) swoje prawa jeżeli sam dyrektor po prostu nic nie zamierza zrobić?
Czy pisząc pismo do głównej siedziby Carrefoura w Warszawie mam jakiekolwiek szanse czy mogę się liczyć z podobnym stosunkiem jak w sklepie?
Czy mogę napisać jedno pismo w którym napiszę o "reklamacji" oraz o chęci złożenia zażalenia czy muszą to być dwa oddzielne pisma?

Nie miałam pojęcia jak rozmawiać z dyrektorem, który stwierdził po prostu że on nie ma obowiązku nic robić w takiej sytuacji. Proszę o pomoc.
Werrona jest off-line  
29-12-2010, 13:37  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.770
Domyślnie RE: Dyrektor nie chce wymienić, naprawic ani zwrócić pieniędzy za uszkodzony towar.

Proszę złożyć go normalnie do reklamacji jako towar niezgodny z umową - opis w http://forumprawne.org/prawa-konsume...onsumenta.html.

Mają w hipermarketach formularze gotowe, a jak nie to złożyć na piśmie. Sklep ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądań. Będzie miał Pan wszystko na piśmie i zobaczymy, na czym polega problem.
Colder jest off-line  
29-12-2010, 13:55  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.200
Domyślnie RE: Dyrektor nie chce wymienić, naprawic ani zwrócić pieniędzy za uszkodzony towar.

Cytat:
Czy pisząc pismo do głównej siedziby Carrefoura w Warszawie mam jakiekolwiek szanse czy mogę się liczyć z podobnym stosunkiem jak w sklepie?
Na to pytanie raczej odp. tu nie uzyskasz. Ale napisać nie zaszkodzi.

Tak jak przedmówca wskazał, tryb reklamacyjny/rękojmiowy i będzie ok. Bo dyrektor dyrektora może chronić, ale przepisy są przepisami i żaden dyrektor (hmm wyjątek przyszedł mi do głowy natychmiast... im się nie przeciwstawi. A jak będzie próbował to będzie płacił Zakładając oczywiście, że masz rację w sporze.
tcp jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sprzedawca twierdzi, że zwrócony towar jest uszkodzony i nie oddaje pieniędzy. (odpowiedzi: 6) Witam. Zakupiłem telefon na aukcji. Po sporach allegro doszedłem do momentu w którym sprzedawca chciał zwrotu przesyłki i odda pieniądze. Paczka...
§ Kupujacy chce zwrócić uszkodzony przez siebie towar - jestem sprzedajacym (odpowiedzi: 14) Witam, mam pewien problem i bardzo prosze o jakas porade bo nie wiem co moge z tym zrobic. Mianowicie wystawilam jako osoba prywatna uzywane...
§ Problem z Allegro, kupujący chce zwrócić uszkodzony towar (odpowiedzi: 3) Witam, bardzo proszę o pomoc, w zeszłym tygodniu sprzedałam na Allegro używaną hulajnogę. Przedmiot był w pełni sprawny, co prawda nie była jakiś...
§ Sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy za towar (odpowiedzi: 7) Chciałbym się dowiedzieć co moge zrobić w przypadku gdy sprzedawca nie chce mi zwrócić pieniędzy za towar który mu zwróciłem 2dnia dnia od zakupu. ...
§ KUpujący chce zwrócić uszkodzony towar (odpowiedzi: 1) witam sprzedałem kilka dni temu na allegro telefon nokia x2 nokia x2 (2680595428) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej...
§ Zwrócila uszkodzony towar, chce wyludzic pieniadze ALLEGRO (odpowiedzi: 3) Witam. Mam problem z kupującym. Pewna pani wygrala mnie aukcje blyszczyka chanel,wyslalam jej go, byl on nowy, ale bez pudelka i folii, pani ta...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:25.