RE: Allegro - Kupujący uszkodził towar
Zgodnie z tym, co kupujący pisze Komputer nie działa, ale to nie przesądza, że to on go uszkodził - wada mogła tkwić w komputerze w chwili jego wydania. To, że nie jest to pierwszy sprzedany komputer nie ma żadnego związku z zaistniałą sytuacją.
Kupujący może wystąpić z roszczeniem z tytułu rękojmi za wady fizyczne na podstawie przepisów k.c. i zażądać zwrotu ceny.
Uważam, że reklamacje należy przyjąć, ale zabezpieczyć się przed tym, ze kupujący rzeczywiście mógł komputer uszkodzić i chce go teraz zwrócić, dlatego zażądałbym wysłania go przesyłką umożliwiającą kontrolę zawartości przed odbiorem (opcja kosztuje bodajże 5 PLN).
Jeśli komputer nosi widoczne ślady uszkodzenia albo otwierania, spisałbym protokół, zrobił foto i odmówił odbioru. Widoczne ślady będą świadczyły o tym, że uszkodził go kupujący. W takim stanie komputer nie mógł dotrzeć do adresata, bo reklamowałby go natychmiast, a nie po kilku dniach. Jeśli natomiast komputer uległ awarii z innych przyczyn, przekazałbym go serwisowi, poczekał na opinię i w zależności od przyczyny albo pokrył koszty naprawy albo obciążył nimi kupującego.
|