Netia - zerwanie umowy - Forum Prawne

 

Netia - zerwanie umowy

Witam Serdecznie Krótki opis sytuacji. Umowa z netia na świadczenie internetu 8 mbit i telefon podpisana 2010.06.17. Usterka internetu zgłoszona 06.01.2010- zrywa połączenia średnio co 3 minuty następnie nawiązuje nowe połączenie przez kolejne 5 minut, ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
18-01-2011, 18:49  
Cdata
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie Netia - zerwanie umowy

Witam Serdecznie

Krótki opis sytuacji.
Umowa z netia na świadczenie internetu 8 mbit i telefon podpisana 2010.06.17.
Usterka internetu zgłoszona 06.01.2010- zrywa połączenia średnio co 3 minuty następnie nawiązuje nowe połączenie przez kolejne 5 minut, synchronizacja znacznie poniżej parametrów(np 2 mbit) - nie da się pracować. Internet jest mi niezbędny do pracy: jestem informatykiem pracującym częściowo z domu i muszę pobierać duże ilości danych z internetu(średnio 100gb miesięcznie- głównie obrazy problematycznych systemów ).
Dzisiaj dowiedziałem się że z przyczyn technicznych dalsze świadczenie usługi 8 mbit jest niemożliwe. Gdy spytałem się jakie mam opcje to albo przejście na 4 mbit lub wypowiedzenie umowy. Gdy przejde na 4 mbit prędkość zostanie zmieniona 23.01.2010 co oznacza kolejny tydzień bez internetu - ale to też nie gwarantuje poprawy obecnego stanu. Gdy spytałem się o wypowiedzenie umowy to okres wypowiedzenia to 30 dni od końca okresu rozliczeniowego.Co też mnie bardzo nie zadowala.
W związku z tym chciał bym zerwać umowę z efektem natychmiastowym ponieważ nie jest mi świadczona usługa. (Rozmawiałem z monterem tpsa i powiedział ze puki netia ma kabel to oni nic nie będą robić bo maja tylko zagwarantować ciągłość lini a nie parametry - będąc klientem TPSA kabel w takich sytuacjach wymieniają)

Pytanie

Czy mam prawo zerwać umowę w trybie natychmiastowym z winy operatora skoro netia nie świadczy zamówionych usług?
Czy maja prawo opóźniać moje przejście do TPSA?

Pozdrawiam
Cdata
Cdata jest off-line  
18-01-2011, 19:50  
corveta.31
Użytkownik
 
Posty: 197
Domyślnie RE: Netia - zerwanie umowy

1.Wyślij do netii 2 pisma w odstępach 14 dniowych lub miesięcznym.Zażądaj w nich poprawy jakości odbieranego internetu i opisz dokładnie na czym polega problem.Gdyby się okazało że nie nastąpiła poprawa w 3 zażądaj stanowczo naprawy powtarzających się usterek,w przeciwnym wypadku wypowiesz umowę i zmienisz operatora.
2.Opóźnianie przejścia to typowa bolączka dominujących operatorów,średnio trwa to 30-40 dni.
corveta.31 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Netia - zerwanie umowy - oszustwo. (odpowiedzi: 22) Witam i serdecznie proszę o pomoc. Nie wiem czy szanowni forumowicze kojarzą, ale Netia od pewnego czasu oferuje promocję "Jaki masz kabel, taki...
§ Netia-Zerwanie umowy i kara (odpowiedzi: 18) Witam, mam wielki problem z netią. Byłem jej klientem przez ponad dwa lata, ciągle informowałem ich o problemach z internetem. Przedłużyłem umowę, co...
§ Zerwanie umowy Netia!!!!!!!!!!!!! (odpowiedzi: 3) Witam. Mam sprawę w ciągu ostatniego czasu psuje mi się internet. Jakieś trzy miesiące temu była pierwsza wizyta technika wszystko działało. Ale...
§ Netia - zerwanie umowy (odpowiedzi: 4) Witam Wybaczcie ze się podepnę chociaż to już leciwy temat. Też mam mały problem z netią. Otóż prowadzę jednoosobową działalność i mam...
§ NETIA zerwanie nowej umowy (odpowiedzi: 4) Witam wszystkich, oto moja historia z netią W listopadzie (około 20 .11) zadzwonił do mnie Pan z Neti w celu przedłużenia umowy, niestety zrobiłem...
§ Netia - kara za zerwanie umowy (odpowiedzi: 1) Jakoś w marcu zerwałam z Netia umowę, ale od początku... Najpierw skontaktowałam się z obsługą klienta przez chat. Przeprowadzałam się i chciałam...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:33.