Zwrot kosztów zakupu biletu autobusowego
Witam.
Mam pytanie odnośnie sytuacji, która mnie spotkała w ostatnim czasie.
Dnia 19 grudnia 2010 roku jechałam busem rejsowym na trasie Warszawa-Kraków. Niestety doszło do awarii busa i nie było możliwości kontynuowania dalszej podróży.
Kierowca busa po konsultacji z przełożonymi oznajmił, iż niemożliwe będzie również zapewnienie transportu zastępczego. Jako, że awaria miała miejsce mniej więcej w połowie trasy (Kielce) kierowca zaproponował zwrot połowy kosztów podróży. Za zgodą większości tak też się stało.
Aby być przygotowaną na podobne historie w przyszłości chciałabym zapytać:
czy mam prawo do żądania zwrotu całości kwoty zakupionego biletu?
czy mimo wszystko przewoźnik powinien zapewnić transport do celu?
na jakie akty prawne mogłabym się w tej sytuacji powołać?
Uprzejmie proszę o odpowiedź w tej kwestii. Bardzo mi na tym zależy ze względu na częste korzystanie z tego typu środków transportu.
Z góry bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Z poważaniem
Ewelina Stęplowska
|