sprzedaż przez internet, nie dostarczenie paczki przez Pocztę
Witam.
Korzystając z usług portalu szafa.pl sprzedałam sweter będący w moim posiadaniu innej użytkowniczce. Aukcja kup teraz, zawierała cenę swetra(59 zł), koszt wysyłki(7 zł) i opis swetra. Natomiast nie określiłam sposobu wpłaty (pozostawiając to w wyborze kupującego) i tak samo sposobu wysyłki (czyli nie określiłam w jakiej formie). Użytkowniczka kupując ode mnie sweter automatycznie zawierając w ten sposób umowę na odległość zgodziła się na zagadnienia zawarte w aukcji (czyli to co wcześniej opisałam). Wpłaty dokonała przelewem przez Pocztę Polska po 3 miesiącach, od zawarcia umowy, gdyż użytkowniczka mnie o to poprosiła a ja się na to zgodziłam. Użytkowniczka nie postawiła mi warunku, w jakiej formie ma wysłać sweter. Więc należało to do mojej decyzji. Sweter wysłałam następnego dnia przez Pocztę Polska zwykłym priorytetem czyli niepoleconym. Od dnia wysyłki minęły 3 tygodnie i użytkowniczka twierdzi, że sweter nie przyszedł. Była sprawdzić na poczcie czy paczka przyszła, ale niestety jeszcze nie. Żąda ode mnie zwrotu pieniędzy w ciągu 5 dni, jeśli nie zgłosi sprawę na policję i chce się skontaktować z Rzecznikiem Praw Konsumentów. Sugeruje mi, iż sądziła, że skoro koszt wysyłki wynosi 7 zł to ja to wyślę poleconym priorytetem, ale to było jej przekonanie o którym mi nie powiedziała, nie zażądała w jakiej formie mam wysłać tą paczkę. Co powinnam zrobić w tej sytuacji, czy muszę zwrócić pieniądze, mimo iż paczka została wysłana ale nie mam jak tego udowodnić gdyż wysłano zwykłym priorytetem.
|