Opieszałość punktu obsługi klienta - Forum Prawne

 

Opieszałość punktu obsługi klienta

Jako konsument w dniu 28.01.2011 oddałem telefon komórkowy do punktu obsługi sieci komórkowej w celu naprawy gwarancyjnej. 15.02.2011 dowiedziałem się że telefon nie został jeszcze wysłany do serwisu. Konsultant stwierdził "mamy bałagan". Po kolejnym kontakcie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-02-2011, 16:55  
elpajonk
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Opieszałość punktu obsługi klienta

Jako konsument w dniu 28.01.2011 oddałem telefon komórkowy do punktu obsługi sieci komórkowej w celu naprawy gwarancyjnej. 15.02.2011 dowiedziałem się że telefon nie został jeszcze wysłany do serwisu. Konsultant stwierdził "mamy bałagan". Po kolejnym kontakcie z owym punktem dowiedziałem się że telefon zostanie wysłany prawdopodobnie jutro, to jest 17.02.2011. Moje pytanie brzmi czy mogę mieć jakieś roszczenia w stosunku do punktu obsługi operatora ze względu na tak znaczącą zwłokę. A jeżeli nie to ile czasu może zgodnie z prawem trwać taki stan rzeczy?
elpajonk jest off-line  
16-02-2011, 19:55  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.647
Domyślnie RE: Opieszałość punktu obsługi klienta

Poczytaj warunki gwarancji - one decydują o wszystkim, ale oczywiście POK można ponaglać aby sprzęt wysłali a nie przetrzymywali.
gryffinian jest off-line  
16-02-2011, 20:18  
elpajonk
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Opieszałość punktu obsługi klienta

Rozumiem, jednakże karta gwarancyjna przypięta jest do zgłoszenia reklamacyjnego, przez co znajduje się w "Punkcie". A po za tym nie chodzi mi o samą gwarancję tylko o fakt przetrzymania telefonu. Czy jeżeli wyślą go jutro do serwisu na 14 dni roboczych gdzie będzie siedział do dziewiątego marca, co da łącznie 41 dni kalendarzowych nie pociągnie za sobą żadnych skutków? Nie mam prawa zażądać nic jako zadośćuczynienia?
elpajonk jest off-line  
16-02-2011, 20:20  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Opieszałość punktu obsługi klienta

Jak nie wiemy co jest napisane w karcie gwarancyjnej to nie mozemy ci niestety w tym momencie pomoc.
 
16-02-2011, 20:20  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.647
Domyślnie RE: Opieszałość punktu obsługi klienta

Niestety nie - bo decydują warunki gwarancji. Poza tym zadośćuczynienia za co? Poniosłeś na tym stratę?
gryffinian jest off-line  
16-02-2011, 21:26  
elpajonk
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Opieszałość punktu obsługi klienta

Nie poniosłem na tym żadnej straty, za wyjątkiem kilku złotych które musiałem poświęcić na połączenia. Jednakże nie bardzo rozumiem co dała by wam wiedza na temat gwarancji. Przecież opiewa ona chyba zasady producenta i serwisowania sprzętu a nie przetrzymywania go u pośrednika. Jaki konkretnie zapis myślicie tam ujrzeć
"Punkt obsługi klienta ma prawo przetrzymywać aparaty telefoniczne przez 20 dni kalendarzowych nim raczy wysłać je do serwisu"?

Nie chodzi mi tu o gwarancję jako taką, ale o sam fakt przetrzymania telefonu. Chodzi o posunięcie które mógłbym wykonać wobec "punktu" by nie czuć się bezsilnym. Cokolwiek by nie zadzwonić znowu za kilka dni i dowiedzieć się że "tym razem co prawda posprzątali swój bałagan, ale jedli pizze z pieczarkami więc nie udało się im go wysłać".
elpajonk jest off-line  
16-02-2011, 21:36  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 18.647
Domyślnie RE: Opieszałość punktu obsługi klienta

Tak to już jest z POKami. Niestety także nic im nie zabrania trzymania tego telefonu przed wysyłką (bo będą to tłumaczyć zapewne "trudnościami" lub "siłą wyższą") i właściwie to jedynym sposobem jest ciągłe ponaglanie ich (tak miałem z modemem BlueConnect - potem nawet "naprawa" trwała 7 dni zamiast 14 chyba).
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Obsługa klientów poprzedniego pracodawcy (odpowiedzi: 2) Witam Od dłuższego czasu borykam się z pewną kwestią odnośnie obsługi przeze mnie klientów mego byłego pracodawcy – branża finansowa...
§ Prawo do odmowy obsługi klienta. (odpowiedzi: 6) Witam serdecznie, zdecydowałem się napisać tutaj o swoim "problemie" z racji iż nie do końca jestem pewien jak wygląda taka sytuacja po przeczytaniu...
§ Obsługa Klienta w wykonaniu Franke Polska (odpowiedzi: 43) Witam, Chcialem zasięgnąć rady internautów, bo mówiąc szczerze sytuacja mnie przerosła:mad: Z góry przepraszam za rozpisanie, ale cięzko mi...
§ Nagranie z obsługi tajemniczego klienta (odpowiedzi: 5) Witam. Pracuję w banku i jakiś czas temu miałem badania tajemniczego klienta. Badanie to nie poszło najlepiej, zorientowałem się, że to tajemniczy i...
§ Odmowa obsługi klienta (odpowiedzi: 2) Witam! Chciałbym dowiedzieć się czy mam prawo odmówić obsługi konkretnemu klientowi? Pracuję w firmie sprzedającej telewizję satelitarną, chcę...
§ Jak T.U. UNIQA obsługuje swoich klientów (odpowiedzi: 2) Polecam ciekawy post na temat sposobu likwidowania szkód przez T.U. Uniqa. Uwaga na Towarzystwo Ubezpieczeniowe Uniqa


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:55.