RE: Reklamacja okna
Proszę skierować do Firmy Montażowej pismo i zażądać doprowadzenia okna do właściwego stanu - zgodnego z przeznaczeniem i wyznaczyć firmie na to termin 14 dni. W piśmie należy opisać wadę okien i krótko całą historię (z datami) oraz dołączyć kopię opinii rzeczoznawcy producenta okien. Proszę poinformować firmę, że bezskuteczny upływ wyznaczonego terminu spowoduje to, że powoła Pan rzeczoznawcę i w zależności od jego opinii odstąpi od umowy albo powierzy prace innej firmie - wszystko na koszt i niebezpieczeństwo Firmy Montażowej.
Pismo należy wysłać listem poleconym ze ZPO.
Podstawa prawna:
Art. 637. k.c.
§ 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy.
Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.
§ 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.
|