Reklamacja okna - Forum Prawne

 

Reklamacja okna

PROSZĘ O RADE!W Maju 2010 r.Firma z Rybnika dokonała montażu okna balkonowego i problem wtym,ze okno jest zamontowane fatalnie.14.02.2011 dokonałem pisemnej reklamacji.Przed upływem dwóch tygodni zadzwoniła właścicielka firmy informując mnie ,ze dostane odpowiedź pisemną ale ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
03-03-2011, 11:03  
major7070
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Reklamacja okna

PROSZĘ O RADE!W Maju 2010 r.Firma z Rybnika dokonała montażu okna balkonowego i problem wtym,ze okno jest zamontowane fatalnie.14.02.2011
dokonałem pisemnej reklamacji.Przed upływem dwóch tygodni zadzwoniła właścicielka firmy informując mnie ,ze dostane odpowiedź pisemną ale mam się tym nie przejmować bo do dwóch tygodni pojawią się osoby z firmy montującej okna i serwisant z fabryki okien.Przed moja reklamacją w moim mieszkaniu pojawiły sie te dwie strony oddzielnie i jedna zwala wine na drugą,ale ja za usługę płaciłem firmie montazowej okna i na to mam 2 letnią gwarancje.Pytanie moje jest następujace czy mam przed konfrątacją tych firm napisać powtórna reklamacje?czy jakieś wezwanie do usunięcia usterki?Ponizej przedstawiam moją reklamacje i odpowiedz od firmy z która zawarłem umowe.Co zrobić jak po konfrontacji żadna nie weznie odpowiedzialności za bubel?jak to wygląda z rzeczoznawcą i gdzie go szukać?

REKLAMACJA

W okresie miesiącu Maj 2010 r. Państwa firma w moim mieszkaniu (położonym .............. w Rybniku) wykonała montaż okna balkonowego. Po wykonaniu montażu okna ujawniły się pierwsze wady –nieszczelnośc.Okna przepuszczają zimne powietrze w dużym stopniu a podmuch wiatru w misiącu Grudniu był odczuwalny w każdej części okna,co czyni go wadliwym towarem!.Po mojej parokrotnej ustnej reklamacji w waszym punkcie w Rybniku Ul..........pracownicy waszej firmy trzykrotnie przychodzili w celu regulacji,lecz to nie przynosiło żadnego efektu.W dniu 17.01.2011 po moich kilkakrotnych prośbach w moim mieszkaniu pojawił się serwisant producenta okna,który dokonał pomiarów szczegółowych i stwierdził jednoznacznie ,że rama okna jest rozciągnięta przez nie prawidłowy montaż(protokół).Od pojawienia się serwisanta producenta okna minął miesiąc a od państwa firmy nie mam żadnej reakcji.Zaznaczam,że po przeprowdzonym montażu okna przeprowadziłem remont mieszkania.Przysyłam wam pisemną reklamacje i uprzedzam,że w przypadku braku reakcji z państwa strony sprawa zostanie nagłośniona oraz skierowana do Rzecznika Praw Konsumenta.
z poważaniem
RR
Odpowiedż na reklamacje od firmy montażowej:
W związku z złożonym w naszej firmie pismem w dniu 14.02.2011 informujemy,iz reklamacja jest bezpodstawna.Złożona reklamacja jest nieuznana.
Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
major7070 jest off-line  
04-03-2011, 08:12  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja okna

Proszę skierować do Firmy Montażowej pismo i zażądać doprowadzenia okna do właściwego stanu - zgodnego z przeznaczeniem i wyznaczyć firmie na to termin 14 dni. W piśmie należy opisać wadę okien i krótko całą historię (z datami) oraz dołączyć kopię opinii rzeczoznawcy producenta okien. Proszę poinformować firmę, że bezskuteczny upływ wyznaczonego terminu spowoduje to, że powoła Pan rzeczoznawcę i w zależności od jego opinii odstąpi od umowy albo powierzy prace innej firmie - wszystko na koszt i niebezpieczeństwo Firmy Montażowej.
Pismo należy wysłać listem poleconym ze ZPO.

Podstawa prawna:

Art. 637. k.c.
§ 1. Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie naprawy.
Przyjmujący może odmówić naprawy, gdyby wymagała nadmiernych kosztów.
§ 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim, zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja na okna plastikowe (odpowiedzi: 2) Witam! Mam taki problem złożyłem niedawno reklamację na okna plastikowe z firmy KNS Wodzisław Śląski. Reklamacja dotyczyła wypaczenia się ram...
§ Reklamacja okna (odpowiedzi: 5) Witam, proszę o radę. W lipcu 2008 roku kupiłem okna, które mają 5-cioletnią gwarancję (przynajmniej tak jest napisane w karcie gwarancyjnej). Wiem,...
§ Reklamacja okna (odpowiedzi: 3) Witam mam pytanie dotyczące gwarancji na zakupione okna. W październiku 2010 zakupiłem okna o wartości 1680 z 24 miesięczną gwarancja. Od...
§ okna - reklamacja ! (odpowiedzi: 1) Witam Wiem że temat si powtarza, ale bardzo proszę o pomoc. Dwa lata temu wymieniłam okna, już rok temu dzwoniłam do firmy je montującej, gdyż w...
§ okna balkonowe!!! reklamacja (odpowiedzi: 1) Znajoma zleciła firmie zajmującej się produkcją okien pomiar i montaż okien w domu ,firma ta przyjechała ,pomierzyła ,i dokonała wyceny dwudziestu...
§ reklamacja okna (odpowiedzi: 2) witam,jakis miesiac tamu zgłosiłem reklamacje zle domykajacego sie okna w moim domu.do firmy gdzie okno było zakupione oraz przez ktora było...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:15.