problem z naprawą gwarancyjną - Forum Prawne

 

problem z naprawą gwarancyjną

witam, zakupiłem płytę indukcyjną firmy samsung w sklepie internetowym. Do podłaczenia wezwałem instalatora z uprawnieniami, sam posiadałem takowe ale nie zostały przedużone ze względu na inny charakter wykonywanej pracy, a są wymagane aktualne do uznania ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
04-03-2011, 11:47  
wijtek
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie problem z naprawą gwarancyjną

witam, zakupiłem płytę indukcyjną firmy samsung w sklepie internetowym. Do podłaczenia wezwałem instalatora z uprawnieniami, sam posiadałem takowe ale nie zostały przedużone ze względu na inny charakter wykonywanej pracy, a są wymagane aktualne do uznania gwarancji. Instalator podłączył, rzuciłem okiem i wszysko było OK. Płyta uruchomiła się na chwilę i zgasła, wyglądało na to, że płyta nie ma sterowania. Zadzwoniłem na infolinię samsunga i wskazano mi serwis z którym mam się skontaktować. Przyjechał serwisant, sprawdził i zabrał płytę do serwisu (bez wpisów w gwarancji). Po dwóch tygodniach serwis zadzwonił, ze technik przywiezie płytę i ją zainstaluje. (Do tego miejsca wszystko było w porządku. Mnie już nie było w kraju). Technik z serwisu przyjechał, na pytanie małżonki czy coś mamy płacić powiedział, że nie i że jest to naprawa w ramach gwarancji. Podłaczył płytę i tu zagadka ... płyta uległa uszkodzeniu oraz główne zabezpieczenie instalacji w mieszkaniu. Technik kazał wezwać biegłego do sprawdzenia instalacji, zawołał za naprawę 700 plus kolejne 400 za naprawę tego co zepsuł przed chwilą i wpisał w karcie gwarncyjnej, cytuję: nieprawidłowe podłaczenie do instalacji elektrycznej (co za pewne dotyczy pierwszej płyty). Po rozmowie telefonicznej z technikiem, wywnioskowałem, że pan nie zapoznał się (sam odłaczał jak zabierał) z rodzajem instalacji w mieszkaniu (3 fazowe) i nie dokonał pomiarów tylko podłaczył jak mu się wydawało za słuszne.
Po napisaniu kilku pism do gwaranta firmy Samsung Polska, dowiaduję się, że:
- przedstawiona przez Pana dokumentacja zdjęciowa obrazuje prawidłowe kolorystycznie podtączenie przewodów do instalacji dwufazowej,
- w Pana mieszkaniu znajduje się instalacja trzyfazowa (co wiem, bo sam ją montowałem),
- uszkodzenie płyty indukcyjnej spowodowane było nieprawidłowym montażem ptyty indukcyjnej tuż po zakupie,
- zgodnie z warunkami gwarancji gwarancja obejmuje wyłącznie wady powstate z przyczyn tkwiących w urządzeniu.
W związku z powyższym firma Samsung nie wyraża zgody na naprawę przedmiotowego urządzenia w ramach gwarancji.
W kolejnym piśmie dowiaduję się:
Błędem technika było zasugerowanie się kolorystyką przewodów oraz powielenie błędu podłączenia instalatora. (gdzie moja płyta nie miała sterowania, a podłaczona przez pana technika ma 3 cm pole wypalone w elektronice, dla specjalistów od spraw reklamacji jest tym samym). Nie zmienia to jednak faktu, że płyta została nieprawidłowo podłączona tuż po zakupie, a jej usterka nie powstała z wady własnej.
Niezrozumiałe dla mnie jest to, że przed ingerencją technika serwisu wszystko było w porządku, a jak spalił płytę to już gwarancja nie może być uznana.
Wydaje mi się, że skoro serwis zepsłuł to powinien naprawić, więc dlaczego gwarant nie uznaje tego za naprawę gwarancyjną ?
Może ma ktoś jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem ?
wijtek jest off-line  
04-03-2011, 14:59  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: problem z naprawą gwarancyjną

Rozumiem, że pierwszy elektryk podłączył płytę prawidłowo, ale była wadliwa, reklamację uwzględniono i monter z serwisu dokonał ponownego montażu w ramach gwarancji i nastąpiła awaria. Jeśli pierwsze podłączenie było wadliwe, to dlaczego uznano reklamację?

Proszę złożyć reklamację sprzedawcy i na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej, o której proszę poczytać tu -> http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html zażądać doprowadzenia płyty do stanu zgodnego z umową poprzez jej wymianę na nową.

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Art. 6. Za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową uważa się również nieprawidłowość w jego zamontowaniu i uruchomieniu, jeżeli czynności te zostały wykonane w ramach umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub przez osobę, za którą ponosi on odpowiedzialność, albo przez kupującego według instrukcji otrzymanej przy sprzedaży.
cedwah jest off-line  
04-03-2011, 15:50  
wijtek
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: problem z naprawą gwarancyjną

właśnie to jest śmieszne, technik który przywiózł płytę, nawiasem mówiąc ten sam co ją zabrał, powiedział wyraźnie: nic pani nie płaci to naprawa gwarancyjna, ale jak skopał podłaczenie okazało się, że nie. To od specjalistów do spraw reklamacji dowiedziałem się, że popełnił ten sam błąd co pierwszy instalator, bo zasugerował się kolorkami kabelków, tylko że pierwszy nie popełnił tego błędu.
Jak wyegzekwować tą naprawę ?
wijtek jest off-line  
04-03-2011, 15:56  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.462
Domyślnie RE: problem z naprawą gwarancyjną

Już Panu napisałem #2
cedwah jest off-line  
04-03-2011, 17:06  
wijtek
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: problem z naprawą gwarancyjną

a co z zapisem w karcie gwarancyjnej, którą umieścił technik po skopaniu przez swoje niedbalstwo roboty ?
wijtek jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Problem z naprawą gwarancyjną produktu (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie, niecały rok temu zakupiłem produkt w jednym ze sklepów internetowych, który objęty jest 2-letnią międzynarodową gwarancją. Na...
§ Problem z naprawą gwarancyjną pralki. (odpowiedzi: 3) Witam. Posiadam pralkę Whirlpool. Kupiona w październiku 2012 r. Tuż przed upływem roku użytkowania (w październiku 2013)zgłosiłam wadę polegającą...
§ Problem z naprawą gwarancyjną telefonu (odpowiedzi: 2) "Tak jak pisałam poniżej, usterka związana z zawieszaniem się może mieć związek z uszkodzeniem ekranu jednak bezpośrednią przyczną odmowy naprawy...
§ problem z naprawą gwarancyjną telefonu Nokia (odpowiedzi: 6) Witam! Mam taki problem 9 września ( ponad 2 miesiące temu) oddałem do naprawy gwarancyjnej telefon Nokia 6220. Telefon oddałem w salonie PLAY. Od...
§ Problem z naprawą gwarancyjną TV (odpowiedzi: 7) Witam serdecznie, poniżej postaram się opisać dokładnie swój problem zw. z nowokupionym TV. W zeszłym tygodniu zakupiłem nowy TV LCD przez sklep...
§ Problem z pralką - nie mogę umówić się na naprawę gwarancyjną (odpowiedzi: 7) Witam. We wrześniu zakupiliśmy z żoną pralkę automatyczną Haier. Na początku wszystko było ok. Niestety od pewnego momentu pralka zaczęła plamić...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:50.