Reklamacja 3x ta sama wada... - Forum Prawne

 

Reklamacja 3x ta sama wada...

Witam jakiś czas temu zakupiłem głośniki firmy Creative a media markecie i już oddałem je 2x do naprawy gdyż zawsze występuje ta sama wada za pierwszym razem niby naprawili je wada nie zniknęła za drugim ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
06-03-2011, 14:42  
Rafi18
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Reklamacja 3x ta sama wada...

Witam jakiś czas temu zakupiłem głośniki firmy Creative a media markecie i już oddałem je 2x do naprawy gdyż zawsze występuje ta sama wada za pierwszym razem niby naprawili je wada nie zniknęła za drugim razem wymienili mi subwoofer i przez jakiś czas było dobrze i teraz znowu pojawił się problem i pytanie czy oddając je 3 raz mogę zarządzać zwrotu pieniędzy czy mogą się ze mną tak bawić do końca gwarancji?
Rafi18 jest off-line  
06-03-2011, 15:02  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

A co na ten temat jest w Warunkach Gwarancji?
cedwah jest off-line  
06-03-2011, 16:20  
Rafi18
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

Tego to nie wiem bo gwarancja jest na zasadzie paragonu więc nawet nie mam jak to sprawdzić.
Rafi18 jest off-line  
06-03-2011, 16:28  
igor007
Użytkownik
 
Posty: 150
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

Proszę Pana,

Z tego co się orientuję firma Creative udziela na swoje produkty GWARANCJI i należałoby tam zajrzeć i zobaczyć co jest napisane. Jeśli piszą, że po 3 naprawach należy się zwrot gotówki/wymiana na nowy/jakieś gratisy to tak jest.

Jednakże polecam Panu iść z tym sprzętem, zabrać paragon i powiedzieć, że chciałby Pan zareklamować sprzęt z tytułu niezgodności towaru z umową - Ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, i zażądać ALBO wymiany na nowy sprzęt ALBO naprawy tego. Wyboru dokonuje Pan podczas zgłoszenia reklamacyjnego. Proponuję wymianę na nowy i tyle.

Pozdrawiam
igor007 jest off-line  
06-03-2011, 16:51  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

Cytat:
Napisał/a Rafi18 Zobacz post
gwarancja jest na zasadzie paragonu
Coś takiego nie istnieje. Jak jest podstawa na zgłoszeniu reklamacyjnym?
cedwah jest off-line  
06-03-2011, 17:04  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Coś takiego nie istnieje. Jak jest podstawa na zgłoszeniu reklamacyjnym?
Warunki gwarancji przez autoryzowany serwis Creative'a - firmę Powersales :

Cytat:
OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

1. Firma PowerSales International z siedzibą przy ul. Trębackiej 4, 00-074 Warszawa, zwana dalej Gwarantem, udziela gwarancji, że Produkt marki Creative zakupiony z polskiej sieci autoryzowanych dystrybutorów Creative Labs jest wolny od wad materiału i wykonania.
2. Gwarancja obowiązuje i jest stosowana wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Gwarancja udzielona jest właścicielowi Produktu (Kupujący).
3. Warunkiem realizacji uprawnień z tytułu niniejszej gwarancji jest przedstawienie dowodu zakupu Produktu z wyszczególnionym Produktem i datą zakupu.
4. Za wadę materiału i wykonania uważa się wadę Produktu, powodującą jego funkcjonowanie niezgodnie z warunkami i normami techniczno-eksploatacyjnymi. Za powyższe normy uznaje się normy Producenta (Creative Technology Ltd).
5. W okresie Gwarancji, Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia ujawnionych wad materiału i wykonania poprzez dokonanie naprawy lub wymiany (według wyłącznego uznania Gwaranta) wszelkich wadliwych elementów Produktu na części nowe lub regenerowane wolne od wad. W przypadku niemożności dokonania naprawy, Gwarant zastrzega sobie prawo do wymiany Produktu na nowy lub regenerowany egzemplarz wolny od wad, którego stan fizyczny nie będzie gorszy od stanu Produktu będącego własnością Kupującego.
6. Okres Gwarancji na zakupiony Produkt wynosi 24 miesiące od daty sprzedaży/zakupu z zastrzeżeniem, że:
* okres Gwarancji na akumulator i ekran LCD w urządzeniach MP3/MP4 wynosi 12 miesięcy od daty sprzedaży/zakupu;
* okres Gwarancji na akcesoria dołączone do Produktu (np. słuchawki, kable, ładowarki) wynosi 3 miesiące od daty sprzedaży/zakupu;
* okres Gwarancji na sprzedawane w samodzielnych zestawach słuchawki marki Creative w tym modele; EP, Aurvana, HQ, HS, Arena oraz Fatality wynosi 12 miesięcy od daty sprzedaży/zakupu.
7. Gwarant gwarantuje, że naprawione lub wymienione części lub Produkty będą wolne od wad materiałowych i wad wykonania przez pozostały czas do zakończenia okresu Gwarancji liczonego od daty zakupu Produktu, nie krócej jednak niż przez okres 90 (dziewięćdziesięciu) dni od daty wykonania naprawy lub wymiany.
8. Gwarant nie gwarantuje nieprzerwanego i bezbłędnego działania Produktu. Gwarant ani Producent, nie są zobowiązani do udzielania wsparcia dotyczącego Produktu we wszystkich środowiskach operacyjnych, współpracy z wszystkimi aktualnymi oraz/lub przyszłymi wersjami oprogramowania lub sprzętu.
9. Gwarant nie odpowiada za szkody w mieniu wyrządzone przez wadliwy Produkt. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za straty pośrednie, uboczne, szczególne, wynikowe lub za straty moralne, ani za szkody, w tym także między innymi za utracone korzyści, oszczędności, dane, utratę pożytków, roszczenia stron trzecich oraz wszelkie szkody majątkowe lub osobowe wynikające lub związane z korzystaniem z niniejszego Produktu.
10. W przypadku Produktów umożliwiających przechowywanie danych Gwarant nie odpowiada za utratę, usunięcie ani inne przypadki niedostępności danych przechowywanych z użyciem Produktu. Podczas napraw wszelkie dane mogą zostać usunięte z Produktu. Przed wysłaniem Produktu do Autoryzowanego Serwisu należy usunąć lub utworzyć kopię zapasową wszelkich danych przechowywanych z użyciem Produktu.
11. W zakres napraw gwarancyjnych nie wchodzą okresowe konserwacje i przeglądy Produktu, a w szczególności czyszczenia, regulacje, sprawdzenia działania, korekta błędów obsługi lub programowania parametrów oraz inne czynności, do których wykonania powołany jest użytkownik (Kupujący). Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia elementów Produktu, takich jak materiały eksploatacyjne, oraz innych części wymienionych w instrukcji użytkowania oraz dokumentacji technicznej posiadających określony czas działania.
12. Wady ujawnione w okresie gwarancji będą usuwane we wskazanych przez Gwaranta Punktach Serwisowych w terminie 21 dni roboczych od daty uznania zasadności reklamacji. W przypadku konieczności wysłania Produktu do specjalistycznych serwisów lub pozyskania dodatkowych części zamiennych okres naprawy może zostać wydłużony.
13. Jeżeli w szczególnych sytuacjach (np. brak Produktu w ofercie handlowej) wymiana Produktu na ten sam typ jest niemożliwa Gwarant może wymienić Produkt na inny o najbardziej zbliżonych parametrach technicznych. Takie działanie uważa się za wykonanie obowiązków Gwaranta. Gwarant nie zwraca pieniędzy za zakupiony produkt.
14. Dostarczany do Punktu Serwisowego Produkt musi być kompletny, czyli musi zawierać: oryginalne opakowanie, dokumentację, sterowniki, kable i inne elementy dostarczone wraz z Produktem. W przypadku braku oryginalnego opakowania Produkt zostanie przyjęty warunkowo, jednakże musi być dostarczony w opakowaniu zastępczym zapewniającym bezpieczne warunki transportu i przechowywania analogiczne do warunków zapewnianych przez opakowanie fabryczne. Produkty wrażliwe na ładunki elektrostatyczne powinny być zapakowane w metalizowane torebki antyelektrostatyczne i zabezpieczone przed udarami mechanicznymi w czasie transportu. Uszkodzenia wynikłe w trakcie transportu z powodu nieodpowiedniego opakowania Produktu stanowią podstawę do odrzucenia reklamacji.
15. Gwarancją nie są objęte Produkty:
1. z uszkodzeniami mechanicznymi lub elektrycznymi nie powstałymi z powodów obciążających Producenta;
2. z uszkodzeniami powstałymi na skutek wykorzystywania akcesoriów nie zalecanych przez Producenta (np. ładowarki, nieoryginalne akumulatory);
3. z uszkodzeniami spowodowanymi: normalnym zużyciem w trakcie eksploatacji, niewłaściwym użytkowaniem, zaniedbaniem lub nadużywaniem Produktu, niewłaściwym transportem lub przechowywaniem, niedbałością Kupującego lub użytkowaniem Produktu niezgodnie z instrukcją obsługi albo przepisami bezpieczeństwa;
4. których uszkodzenia wynikły z przyczyn zewnętrznych np: powodzi, burzy, pożaru, uderzenia pioruna, klęsk żywiołowych, trzęsienia ziemi, wojny, niepokojów społecznych, siły wyższej, nieprzewidzianych wypadków, kradzieży, zalania cieczą, wycieku baterii, warunków pogodowych; działania promieni słonecznych, piasku, wilgoci, wysokiej lub niskiej temperatury;
5. których uszkodzenia wynikły z: przepięć w sieci energetycznej lub/i telekomunikacyjnej lub z podłączenia do sieci energetycznej w sposób niezgodny z instrukcją obsługi lub z powodu przyłączenia innych produktów których podłączanie nie jest zalecane przez Producenta. W przypadku produktów służących łączności – przy eksploatacji Produktu poza granicami kraju przeznaczenia (wskazanego na nalepkach, określających dopuszczenie do celów telekomunikacji na danym terenie);
6. z utraconymi lub uszkodzonymi danymi, spowodowanymi przez:
* współpracę z aktualnymi oraz/lub przyszłymi wersjami systemów operacyjnych lub innymi aktualnymi oraz/lub przyszłymi programami i produktami;
* wirusy komputerowe;
7. w których osoby inne niż Autoryzowany Serwis dokonały przeróbek, zmian, dostrojeń lub innych napraw;
8. których numery seryjne w jakikolwiek sposób zmieniono, zamazano, zatarto lub usunięto;
9. podrobione lub pozbawione numeru seryjnego;
10. w których na wyświetlaczu TFT pojawiły się uszkodzone punkty zgodne ze specyfikacją i normami producenta;
11. uszkodzone podczas transportu do Punktu Serwisowego.
16. Wszelkie wadliwe Produkty lub części, których wymiany dokonano w ramach gwarancji stają się własnością Gwaranta.
17. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego względem Sprzedawcy towaru konsumpcyjnego, wynikających z niezgodności towaru z umową.
18. W relacjach prawnych wynikłych z niniejszej gwarancji stosuje się przepisy prawa polskiego.


Procedura naprawy serwisowej
Opisana poniżej procedura serwisowa obowiązuje w dniu sprzedaży Produktu. Gwarant dopuszcza możliwość zmiany poniższych warunków w trakcie trwania okresu gwarancyjnego w zakresie firmy spedycyjnej oraz formy przesyłki. Przed dokonaniem zgłoszenia serwisowego należy zapoznać się z aktualnie obowiązującą procedurą umieszczoną na stronie POWERSALES Service

1. Kupujący zobowiązany jest przedstawić dowód zakupu Produktu z wyszczególnionymi pozycjami i datą zakupu.
2. Kupujący pokrywa koszty wysłania Produktu do Autoryzowanego Serwisu. Gwarant poniesie koszt odesłania Produktu do Kupującego po zrealizowaniu usługi gwarancyjnej.
3. Kupujący w celu zgłoszenia Produktu do naprawy zobowiązany jest wykonać czynności podane na stronie POWERSALES Service w zakładce „Klienci indywidualni”.
4. Procedurze gwarancyjnej podlegają wyłącznie Produkty kompletne zawierające oryginalne opakowanie, dokumentację, sterowniki, kable i inne elementy zakupione wraz z Produktem. W przypadku braku oryginalnego opakowania Produkt zostanie przyjęty warunkowo, jednakże musi być dostarczony w opakowaniu zastępczym zapewniającym bezpieczne warunki transportu i przechowywania analogiczne do warunków zapewnianych przez opakowanie fabryczne.
5. Kupujący dostarczając Produkt do Autoryzowanego Serwisu, a w szczególności przesyłając go przez osoby trzecie, zobowiązany jest zapewnić mu odpowiednie opakowanie. Wszelkiego rodzaju zniszczenia lub uszkodzenia Produktu wynikające z jego niewłaściwego opakowania obciążają wyłącznie Kupującego.
6. Jeżeli tylko część Produktu jest wadliwa i daje się odłączyć od części Produktu działającej zgodnie z warunkami techniczno-eksploatacyjnymi opisanymi w instrukcji obsługi, uprawnienia Kupującego wynikające z niniejszej Gwarancji ograniczają się jedynie do wadliwej części Produktu.
7. Jeżeli ekspertyza dostarczonego Produktu wykaże, że jest on sprawny Przesyłający zostanie obciążony opłatą diagnostyczną w wysokości 50 zł + VAT oraz kosztami transportu.
8. Jeżeli diagnoza dostarczonego Produktu wykaże, że nie podlega on naprawie gwarancyjnej, za zgodą Przesyłającego kategoria naprawy zostanie zmieniona na płatną, a Przesyłający zostanie obciążony kosztami naprawy oraz kosztami transportu do Gwaranta oraz zwrotu Produktu do Przesyłającego. Jeżeli Przesyłający nie wyrazi zgody na zmianę kategorii naprawy, nie będzie ona realizowana, Produkt zostanie odesłany, a Przesyłający zostanie obciążony opłatą diagnostyczną w wysokości 50 zł + VAT oraz kosztami transportu.
9. Produkt może zostać dostarczony i/lub odebrany od Gwaranta osobiście, po wcześniejszym uzgodnieniu.


Lista Autoryzowanych Serwisów dostępna jest w siedzibie Gwaranta oraz:

* na stronie internetowej POWERSALES Service
* za pośrednictwem e-mail: serwis-tbg@powersales.pl
* pod numerem telefonu telefonu: 15 8139200

greg1003 jest off-line  
06-03-2011, 18:03  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

Konsument, jak widać, nie został poinformowany o tych warunkach i nie otrzymał karty gwarancyjnej - gdzie są odnotowywane naprawy?

Warunki gwarancji zawierają klauzule niezgodne z pkt. 3 wytycznych w zakresie wykładni prawa i praktyki sadowej w sprawach rękojmi i gwarancji w uchwale IC i ASN z 30 grudnia 1988 r. - zastępowanie części częściami regenerowanymi jest niedopuszczalne.

Cytat:
OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI
[...]
5. W okresie Gwarancji, Gwarant zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia ujawnionych wad materiału i wykonania poprzez dokonanie naprawy lub wymiany (według wyłącznego uznania Gwaranta) wszelkich wadliwych elementów Produktu na części nowe lub regenerowane wolne od wad. W przypadku niemożności dokonania naprawy, Gwarant zastrzega sobie prawo do wymiany Produktu na nowy lub regenerowany egzemplarz wolny od wad, którego stan fizyczny nie będzie gorszy od stanu Produktu będącego własnością Kupującego.
[...]
8. Gwarant nie gwarantuje nieprzerwanego i bezbłędnego działania Produktu.
[...]
13. Jeżeli w szczególnych sytuacjach (np. brak Produktu w ofercie handlowej) wymiana Produktu na ten sam typ jest niemożliwa Gwarant może wymienić Produkt na inny o najbardziej zbliżonych parametrach technicznych. Takie działanie uważa się za wykonanie obowiązków Gwaranta. Gwarant nie zwraca pieniędzy za zakupiony produkt.
Biorąc powyższe pod uwagę sugeruje złożenie reklamacji n/p ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
cedwah jest off-line  
06-03-2011, 18:26  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
Konsument, jak widać, nie został poinformowany o tych warunkach i nie otrzymał karty gwarancyjnej - gdzie są odnotowywane naprawy?

Warunki gwarancji zawierają klauzule niezgodne z pkt. 3 wytycznych w zakresie wykładni prawa i praktyki sadowej w sprawach rękojmi i gwarancji w uchwale IC i ASN z 30 grudnia 1988 r. - zastępowanie części częściami regenerowanymi jest niedopuszczalne.



Biorąc powyższe pod uwagę sugeruje złożenie reklamacji n/p ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
Nie ma karty gwarancyjnej.
Sprzedawca otrzymuje wydruk z ich systemu o naprawie lub jakiejkolwiek czynności którą zrobili.
Mogę jutro wkleić skan jak to wygląda. mam w pracy kilka ich wydruków itp.
Odnośnie regeneracji, jak ma się to w przypadku wymiany na całe urządzenie regenerowane?
greg1003 jest off-line  
06-03-2011, 18:33  
Rafi18
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

Czyli gotówki nie dostane wiec mogą tak naprawdę bawić się ze mną w naprawianie ich do skończenia gwarancji ;/
Rafi18 jest off-line  
06-03-2011, 18:36  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

Cytat:
Napisał/a greg1003 Zobacz post
Nie ma karty gwarancyjnej.
Sprzedawca otrzymuje wydruk z ich systemu o naprawie lub jakiejkolwiek czynności którą zrobili.
Mogę jutro wkleić skan jak to wygląda. mam w pracy kilka ich wydruków itp.
Odnośnie regeneracji, jak ma się to w przypadku wymiany na całe urządzenie regenerowane?
Rozumiem, wydruk jest OK - to logiczne. Dzięki za info. Jeśli chodzi o całe urządzenie to tym bardziej. Urządzenie regenerowane to przecież takie, które składa się z regenerowanych części.
cedwah jest off-line  
07-03-2011, 15:39  
Rafi18
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

Wydruki o naprawieniu i wymienieniu jak najbardziej mam tylko co mi z nich jeśli jak to powiedział jeden ze sprzedawców po cichu ze mogę znowu je oddać a creative tak naprawde moze je znowu naprawić niby naprawić lub wymienić i tak w kółko do skonczenia okresu gwarancji w moim przypadku 2 lat
Rafi18 jest off-line  
07-03-2011, 18:20  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja 3x ta sama wada...

Widzę, że nie czytasz dokładnie. #7 (ostatnie zdanie) i lektura do czytania: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ 3 reklamacja ta sama ustarka. (odpowiedzi: 4) Witam kupiłem w T-Mobile ,jako osoba prywatna tablet Pentagram. US quadra 7" Od samego początku (30 Września 2013 r),jest z nim problem dotyczący...
§ ta sama wada w trzeciej parze butów (odpowiedzi: 7) Jakiś czas temu kupiłem buty. W pierwszej parze po 2 m-ch pękła podeszwa. Wymieniono mi je na drugą parę i ponownie na trzecią. Każdej parze...
§ Reklamacja a nie trwała wada (odpowiedzi: 1) Witam, mam problem z zakupioną myszką i nie wiem co mogę z tym zrobić. Otóż myszka wygląda dobrze, działa... i tu jest jedno ale. Otóż owy złośliwy...
§ uwzgledniona reklamacja mebli-sprzedawca mowi, ze mam dostarczyc meble do niego sama. (odpowiedzi: 3) Dzień dobry, kupilam ponda rok temu łóżko wraz z materacem w Practikerze, w sumie jako zestaw ale na paragonie widnieją dwie osobne pozycje łóżka i...
§ Reklamacja butów - ta sama wada 2 butów (odpowiedzi: 1) Witam! Zakupiłem pantofle w sklepie A.....j dnia 03.08.2010r. w dniu 29.04.2011r. w lewym bucie w okolicach malego palca rozkleila mi sie...
§ 4 reklamacja, ta sama wada (odpowiedzi: 5) W październiku 2009 roku weszłam w posiadanie butów, które już po dwóch tygodniach uległy uszkodzeniu nie z mojej winy (zapadnięcie pięt, rozpruty...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:04.