09-03-2011, 23:35
|
| Stały bywalec | naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
witam. proszę o pomoc dla mojego brata.
W ubiegłym roku zakupił on w jednym ze sklepów internetowych przecinarkę spalinową.
została dostarczona przez kuriera, w oryginalnym kartonie, jednak poza sprzętem w środku nie było nic. W czerwcu 2010 uległa uszkodzeniu, brat zgłosił to firmie, przysłano kuriera, brat, nie posiadając oryginalnego kartonu, zapakował sprzęt w karton odpowiedniej wielkości, znacznie grubszy niż oryginalny. Wtedy nikt z firmy ani kurier nie zgłaszali zastrzeżeń do opakowania.
Sprzęt został naprawiony, odesłany także w kartonie.
W listopadzie znów uległ awarii, firma przysłała kuriera, który 8 grudnia 2010 odebrał tak samo jak poprzednio opakowany sprzęt.
W połowie stycznia 2011 (ponad miesiąc po oddaniu sprzętu), brat zadzwonił z zapytaniem, jak przebiega naprawa. powiedziano mu, iż napraw jeszcze się nie zakończyła, a dodatkowo połamana jest plastikowa obudowa.
Pracownicy zaczęli twierdzić, że to jego wina, bo źle opakował sprzęt.
pod koniec stycznia 2011 poinformowano go, że naprawa zakończyła się, pozostała jednak sprawa plastiku. pracownik firmy powiedział, że może zapytać się firmy, która zajmuje się spawaniem plastiku, ule by kosztowała naprawa. następnego dnia w rozmowie telefonicznej powiedział, że prawdopodobnie około 40 złotych. Ponieważ w międzyczasie zasięgnęliśmy informacji, ile taka usługa kosztowałaby u nas, brat zaznaczył, że jeżeli koszt miałby być wyższy wtedy rezygnuje z wykonania usługi przez tamtą firmę.
W czasie wszystkich rozmów brat podkreślał, że nie poczuwa się do winy za uszkodzenie przesyłki, jednak zależy mu na czasie. Firma odesłała sprzęt na początku marca, kurier zażądał ok. 200 złotych. Brat odmówił zapłaty.
Teraz sklep internetowy twierdzi, że jest to koszt spawania plastiku, pomimo wyraźnych telefonicznych ustaleń, co do wysokości ceny.
pomóżcie, co z tym zrobić. Brat nie ma ani sprzętu, sklep żąda zapłaty za usługę, chociaż bart nie życzył sobie, poza tym teraz chcą kosztów wysyłki.
czym się podeprzeć, aby oddali sprzęt? To oni odebrali uszkodzona pzresyłkę od kuriera, i sami tak samo ją wysyłali...
|
| |
09-03-2011, 23:42
|
| Stały bywalec | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
kwestia jest taka ze firma powinna sprawdzic przesylke odbierajac ja od kuriera i spisac protokol uszkodzenia jesli tego nie zrobila to nie mozna stwierdzic czy oni tego nie zrobili wiec brat za to nie zaplaci i powinien zadac calego sprzetu nie spawanego bo nie taki oddal.Niech zadzwoni do serwisu i niech wymaga protokolu od kuriera stwierdzajacego uszkodzenie jak nie maja niech postraszy sadem
|
| |
09-03-2011, 23:47
|
| Stały bywalec | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
no właśnie, tylko jakie paragrafy na nich? możecie coś podpowiedzieć?
Na maila wysłanego do wiadomości właściciela sklepu odpowiedział ten sam pracownik, który ustalał z bratem wysokość kwoty za naprawę. Na prośbę podania bezpośredniego telefonu czy maila do właściciela nie ma odpowiedzi.
Dodam, że brat zakupił sprzęt na raty, raty płaci, a od grudnia nie ma sprzętu, który będzie mu za chwilę niezbędny do pracy...
|
| |
10-03-2011, 18:05
|
| Stały bywalec | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
podbijam, może ktoś coś jeszcze dopowie?
|
| |
01-05-2011, 11:51
|
| Stały bywalec | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
ponownie w tym temacie proszę o pomoc. brat w końcu zdecydował się zapłacić za przesyłkę, kilka dni temu (3-4) odebrał piłę. niestety, po pierwszym uruchomieniu coś zazgrzytało i przestała działać. po prostu nie została naprawiona. można zgłosić kolejna naprawę gwarancyjną, ale czy można jakoś dochodzi od firmy, aby poprawiła swoją fuszerkę? czy fakt, że została odebrana kilka dni temu, ma znaczenie?
|
| |
01-05-2011, 13:47
|
| Stały bywalec | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
ja bym na jego miejscu żądał wymiany na nową.jest już tyle razy naprawiana a nadal wykazuje awarię
|
| |
01-05-2011, 15:07
|
| Stały bywalec | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
o ile mi wiadomo, w przypadku gdy korzystał z gwarancji sprzęt musi być 3 razy naprawiany z tego samego powodu, aby żądać wymiany na nowy, to będzie 3 raz.
Jeszcze jedna kwestia, firma odsyłając sprzęt nie dostarcza jakiegokolwiek opisu, w którym byłby zawarty opis wykonanych prac (zaznaczam że karty gwarancyjnej również nie dostarczyła, ani instrukcji obsługi). czy obecnie od nich można żądać, aby przysłali opisy z wszystkich naprawa wykonanych przez ten czas?
|
| |
01-05-2011, 15:23
|
| Użytkownik | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
Witam,
Moim zdaniem:
1. Sprzedawca nie dostarczył do sprzedawanego urządzenia karty gwarancyjnej. Nie poinformował także kupującego o warunkach gwarancji. Nie udzielił wcześniej informacji na temat tego, czy reklamowane urządzenie należy wysłać jedynie w oryginalnym opakowaniu.
2. Przesyłka została zapakowana i zabezpieczona na czas transportu w sposób właściwy. Użyte opakowanie w dostateczny sposób gwarantowało bezpieczny transport w normalnych warunkach.
3. Jeśli sprzedawca nie zgłosił uszkodzenia przesyłki u kuriera w momencie przesyłki, lub w późniejszym właściwym terminie w przypadku szkody niejawnej (tj. takiej której nie można ustalić w chwili przyjęcia towaru) to sprzedawca ponosi pełną odpowiedzialność za przyjęcie uszkodzonego towaru. Sprzedawca nie ma żadnego prawa obarczać Ciebie za to uszkodzenie. Jeśli przyjął przesyłkę bez żadnych zastrzeżeń, równie dobrze uszkodzenie mogło powstać w czasie kiedy on dysponował towarem. I tak naprawdę sprzedawca nie ma w tej chwili żadnej możliwości żeby udowodnić, że było inaczej.
4. Zerknij jeszcze w regulamin świadczenia usług transportowych tej firmy kurierskiej.
5. Skoro Twój brat umawiał się ze sprzedawcą na naprawę za kwotę niższą niż została pobrana masz prawo ubiegać się o zwrot różnicy. Sprzedawca wykonał naprawę w wyższej kwocie na własne ryzyko- bez uzgodnienia z Klientem. Pozostaje jeszcze kwestia tego, czy posiadasz na to jakieś pisemne potwierdzenie.
6. Złóż ponowną reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową i zażądaj przysługującej Ci wymiany towaru na nowy, wolny od wad.
7. Możesz również poprosić o pomoc Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta.
Mam nadzieję że to pomoże.
Pozdrawiam.
|
| |
01-05-2011, 16:08
|
| Stały bywalec | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
hunter
odnośnie 1. fakt, nie dostarczył nic, pzoa tym piła 1 raz została przysłana BEZ OPAKOWANIA.
odnośnie 2. brat wysyłając ją 2 raza, zapakował tak jak za 1 razem, gdzie nikt nic nie miał przeciw
odnośnie 3. chyba nie zgłosił, jednak brat aby ją jak najszybciej odzyskać, zapłacił za naprawę uszkodzonego plastiku (jest faktura)
poza tym pila została wysłana z pow0du usterki technicznej, i obecnie wraz nie działa, jest to 3 raz, kiedy będzie naprawiana chyba z tego samego powodu (brak jakichkolwiek danych odnośnie usterki i wykonanych napraw).
teraz sklep zażądał, aby bart przysłał ją na własny koszt (odebrana 3 dni temu, nie użyta).
czy może złożyć reklamację z powodu niezgodności towaru z umową?
|
| |
01-05-2011, 16:42
|
| Użytkownik | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
Czy piła została zakupiona na osobę fizyczną, czy została wystawiona faktura na firmę?
Jeżeli na osobę fizyczną- niezgodność towaru z umową
Jeżeli na firmę- rękojmia za wady- Kodeks Cywilny (art. 556 - 581)
Jeżeli zakup jest na osobę fizyczną możesz złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową, jednak jedynie w ciągu 6 miesięcy od wydania towaru istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili wydania, w późniejszym terminie - obowiązek wykazania tego faktu spoczywa na Konsumencie. Oznacza to, że złożenie reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową również nie daję 100% pewności, że sprzedawca uzna Twoje roszczenie.
W ogóle powinieneś poprosić sprzedawcę o przedstawienie Ci warunków gwarancji. Być może, w obecnej sytuacji okażą się one korzystniejsze niż reklamacja z ustawy- np. 3 reklamacje= wymiana towaru.
Jeśli chodzi o koszty przesyłki, to dziwne, że przy pierwszych reklamacjach pokrywał je sprzedawca, a teraz każe Tobie płacić. Być może ta kwestia również jest uregulowana w warunkach gwarancji. Być może sprzedawca "wyssał je sobie z palca".
Jeśli zdecydujesz się na reklamację z tytułu ustawy przysługuje Ci zwrot poniesionych kosztów ( w tym również za transport). Jednak sprzedawca zwróci Ci je dopiero w przypadku uznania reklamacji.
Na Twoim miejscu poprosiłbym o interwencję Rzecznika Praw Konsumenta. On wystosuje do sprzedawcy odpowiednie pismo. Pomoże Ci również w dalszym postępowaniu.
Pozdrawiam
|
| |
01-05-2011, 17:13
|
| Stały bywalec | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
zakup na osobę fizyczną, jest ponad 6 miesięcy od dnia wydania.
bart naszykował juz sprzęt, że go wyśle na swój koszt, co teraz? wysłać, i od razu wysłać pismo, czy też wysłać pismo najpierw? nie ukrywam, że zależy nam na czasie..
|
| |
01-05-2011, 18:18
|
| Użytkownik | RE: naprawa gwarancyjna, uszkodzenie, brak towaru...
Rozumiem. Ale warto wziąć pod uwagę, że pierwsza naprawa rozwiązała problem jedynie na krótki czas, natomiast druga nie przyniosła żadnego rezultatu. Nie ma żadnej pewności, że następna będzie skuteczna i piła będzie się nadawała do użytku.
Moim zdaniem warto poczekać trochę dłużej i zgłosić się do Rzecznika.
P.S. Może ktoś jeszcze doradzi?
Pozdrawiam
|
| | | |