Reklamacja obuwia firma R.... - Forum Prawne

 

Reklamacja obuwia firma R....

Witam , w ubiegłym roku zakupiłem buty w cenionej i znanej firmie obuwniczej R.... po jakimś czasie buty zaczęły odklejać się od podeszwy oraz pękła skóra na prawym boku. Buty kosztowały ponad 300 zł więc ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
11-03-2011, 17:28  
rafaelloo
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie Reklamacja obuwia firma R....

Witam , w ubiegłym roku zakupiłem buty w cenionej i znanej firmie obuwniczej R.... po jakimś czasie buty zaczęły odklejać się od podeszwy oraz pękła skóra na prawym boku. Buty kosztowały ponad 300 zł więc zostały zareklamowane w firmie R.... . Po jakichś dwóch tygodniach otrzymałem informację iż moja para jest naprawiona i gotowa do odbioru. Po przybyciu na miejsce okazało się iż został podklejony spód został wymieniony uszkodzony element buta , jednak ktoś zrobił jakieś dodatkowe przeszycia (na tej wymienionej skórze), co zmieniło fason obuwia. Oczywiście nie odebrałem butów ponieważ nie dość że zmieniono mi fason a w dodatku zmieniła się "tęgość" butów, co powoduje że są przyciasne. Firma R.... tłumaczy się tym, iż reklamacja została wykonana prawidłowo i nie ma mowy o wymianie na inną parę lub zwrot gotówki. Dodatkowo poinformowano mnie iż po naprawie, obuwie nie zmieniło swojej "tęgości" ( ich zdaniem).
Proszę mi podpowiedzieć czy w tym wypadku mam jakieś szanse na zwrot gotówki lub wymianę butów na inne?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
rafaelloo jest off-line  
11-03-2011, 20:20  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia firma R....

Domyślam się, że reklamacja była złożona na podstawie ustawy konsumenckiej. Jeśli tak, to jakie było żądanie - naprawa, czy wymiana?
cedwah jest off-line  
11-03-2011, 22:43  
rafaelloo
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia firma R....

W pierwszej reklamacji , jako określenie sposobu jej rozwiązania podałem usunięcie usterki (naprawa), jednakże w momencie odbioru obuwia , gdy zauważyłem że mają całkiem inny fason , wówczas odmówiłem przyjęcia butów oraz poprosiłem ekspedientkę o wypisanie kolejnej reklamacji w której zażądałem wymiany na inną parę bądź zwrot pieniędzy.
rafaelloo jest off-line  
11-03-2011, 22:56  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia firma R....

Prawidłowo. Sprzedawca ma ustawowe 14 dni na ustosunkowanie się do tego żądania i jeśli będzie milczał a termin upłynie, będzie zobowiązany do spełnienia żądania. Proszę przeczytać http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
cedwah jest off-line  
12-03-2011, 17:06  
rafaelloo
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia firma R....

Witam , niestety termin 14 dni od ponownej reklamacji nie upłynął a ja otrzymałem telefon ze sklepu z informacją iż moje obuwie jest gotowe do odbioru. Po rozmowie z ekspedientka (telefonicznie) dowiedziałem się iż moje buty wróciły z drugiej reklamacji dokładnie takie same jak z pierwszej z listem wyjaśniającym to że reklamacja została zrealizowana poprawnie i nic więcej z nią nie zrobią. Z racji tego że do sklepu w którym kupowałem buty mam jakieś 60 km nie ma sensu abym tam jechał i ponownie powiedział ekspedientce że nie odbieram butów bez jakiejś podstawy prawnej na której mógłbym oprzeć swoje żądania. Co dalej zrobić z tym "pasztetem"?
Jechać i odebrać buty z tym "ohydnym " przeszyciem które mają mało co wspólnego z parą która kupowałem ??
Czy jechać i powołać się na jakiś paragraf, który może zmusi producenta do rozpatrzenia mojej reklamacji??
rafaelloo jest off-line  
12-03-2011, 18:01  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia firma R....

W takim razie proszę skierować pismo do sprzedawcy i napisać w nim, że ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o sprzedaży konsumenckiej nakłada na sprzedawcę obowiązek ustosunkowania się do żądania konsumenta w terminie 14 dni. Konsument jest uprawniony do wyboru roszczenia i dokonany wybór nie może być, co do zasady, zmieniony bez zgody drugiej strony stosunku zobowiązaniowego - ma on charakter kształtujący prawo. Wykonanie naprawy jest nieuprawnioną zmianą roszczenia konsumenta i nie może być uznane za spełnienie obowiązku ustosunkowania się do roszczenia, a więc zgodnie z art. 8. ust. 3. należy przyjąć, że roszczenie (wymiana) zostało uznane za zasadne.
Proszę zaznaczyć, że oczekuje Pan na nowe buty, proszę wyznaczyć sprzedawcy na to termin 14 dni i poinformować, że bezskuteczny upływ tego terminu spowoduje odstąpienie od umowy i podjęcie czynności zmierzających do odzyskania pieniędzy - od skierowania sprawy do Rzecznika Konsumentów do wniesienia sprawy do sądu włącznie.

Podstawa prawna:

Art. 8. 1. u.sp.kons. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
[...]
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
[...]
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


A na marginesie: wykonana naprawa zmieniła cechy towaru - przeszycie, którego nie było, a które zmieniło fason butów - jest to niezgodne z uchwała ICiA SN z dnia 30 grudnia 1988: "naprawa rzeczy nie powinny doprowadzić do utraty przez rzecz jej fizyczno-produkcyjnej tożsamości - jej istniejących cech i struktury"
cedwah jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nieuznana reklamacja - zakup na allegro Firma-Firma (odpowiedzi: 3) Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Na allegro zakupiłem komplet proszków do drukarki ( toner ) z racji że dużo drukuję kupuję toner żeby...
§ reklamacja obuwia (odpowiedzi: 32) Dzień Dobry Proszę o poradę w kwestii reklamacji obuwia. Więc tak oddałem buty sportowe po 5 miesiącach użytkowania do reklamacji z tytułu...
§ Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odrzuco (odpowiedzi: 39) Już wcześniej opisywałam ten problem, ale powtórzę. Jesienią 2010r zakupiłam buty Nike WMNS Court Tradition 2 za 299zł. W marcu oddałam je do...
§ Reklamacja: prucie się obuwia od srodka ,dziury. Niezasadna reklamacja. (odpowiedzi: 4) Witam . Miesiąc temu reklamowałam w sklepie heavy duty buty marki EMU . Moja reklamacja została uznana za niezasadną . Chciałam się dowiedzieć...
§ reklamacja naprawy telefonu - firma-firma (odpowiedzi: 11) Witam, Kilka tygodni temu oddałem do naprawy do serwisu (nie firmowego) smartfon służbowy ponieważ szybka wyświetlacza uległa stłuczeniu. Naprawa...
§ Reklamacja obuwia firma Conhpol (odpowiedzi: 1) Witam, Zakupiłam obuwie w firmie Conhpol 13.10.2011 za kwotę 460zł. Buty były przeze mnie używane sporadycznie. Wystarczyło kilka wyjść (3-4)...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:40.