17-03-2011, 08:02
|
| Początkujący | Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
Witam serdecznie,
Mam niemałe problemy z tą firmą i chciałem poprosić o poradę. Sprawa jest taka, meble zostały przywiezione oraz wniesione przez pracowników firmy (co odbyło się również z wielkimi problemami). Po ustawieniu mebli, nie w miejscach docelowych że tak to nazwijmy, chciałem meble odpakować z folii i sprawdzić czy wszystko jest w porządku. Meble nie były paczkowane tylko złożone. Jak ściągałem pierwszy kawałek to Pan z firmy meblonowak powiedział że skoro one nie stoją jeszcze tam gdzie mają to może poczekam z odpakowywaniem bo się tylko niepotrzebnie skurzą. Pan mnie ZAPEWNIŁ że gdyby się okazało że coś z meblami jest nie tak to nie będzie problemów z późniejszym zgłoszeniem. Niestety okazało się że meble są w niektórych miejscach uszkodzone. Jestem na 100% pewny że to przy transporcie bo meble stały pod ścianą jeden przy drugim że nic nie miało prawa im się stać. Teraz Pani z firmy mówi że kierowca nic takiego nie powiedział, co więcej są szkoleni żeby takich rzeczy nie mówić bo, i tu się Pani wygadała, mieli z takimi rzeczami wcześniej problem. Generalnie reklamacji nie chcą uznać. Fakt odbiór mebli podpisałem, ale wtedy uznałem to za normalne że meble mogą poczekać z odpakowaniem ponieważ w takiej samej sytuacji IKEA i AGATA nie robiły problemów. Idę ze sprawą do Rzecznika Praw Konsumenta ale chcę już wcześniej nazbierać amunicję bo sprawą najpewniej skończy się w sądzie.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
|
| |
17-03-2011, 08:38
|
| Moderator | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
Trudna sprawa. Pracownicy są pewnie szkoleni, ale jak sami uszkodzili albo wiedzieli o uszkodzeniach, to trudno żeby Pana namawiali do sprawdzenia jakości mebli. Jeśli podpisał Pan odbiór mebli (pewnie bez zastrzeżeń), czyli uznał je za dobre, to słusznie nie chcą reklamacji uznać. Skoro meble były dobre przy odbiorze, to znaczy, że uszkodzenie powstało później - nie z winy producenta ani przewoźnika.
Proszę napisać jakiego rodzaju to uszkodzenia. Czy z ich charakteru nie można wnioskować, ze nie mogły powstać u Pan w domu?
|
| |
17-03-2011, 09:24
|
| Początkujący | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
Jeśli nie zapewnienia pracownika to sprawdziłbym meble, co więcej, zacząłem je sprawdzać a gość mnie zastopował, czy przez to że wiedział że są uszkodzenia to już nie mnie rozstrzygać. Jeśli chodzi o charakter uszkodzeń to, nie ma co ukrywać, mogłyby one powstać u mnie w domu bo chyba ciężko o takie które ewidentnie wskazywałyby na to że powstały na klatce. Postaram się jeszcze sprawdzić czy nie ma na drewnie pozostałości farby z poręczy na korytarzu, wtedy byłby lepszy punkt zaczepienia. Wydaje mi się że skoro gość który wnosił wiedział o uszkodzeniach to łatwo mu było mnie zamotać tak żebym podpisał bez sprawdzenia. Chodzi mi właśnie o to że ja zacząłem meble sprawdzać, wyszłoby to na pewno, ale za namową gościa przestałem. Problem że gość się teraz wypiął i zostałem z uszkodzonymi meblami.
|
| |
17-03-2011, 09:47
|
| Moderator | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
Proszę jednak złożyć reklamację, dołączyć dokumentacje fotograficzną. Myślę, że dobrym argumentem będzie fakt, ze mógł Pan w domu rzeczywiście uszkodzić meble, ale użytkując je niewłaściwie: wyłamując zawias drzwiowy, podpórkę półki, etc. ale rozumiem, że uszkodzenia sa spowodowane przenoszeniem mebli i jest ich wiele.
|
| |
17-03-2011, 13:04
|
| Początkujący | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
Ja w tej sytuacji reklamowałabym z tytułu niezgodności z umową. Jeśli nie minęło 6 miesięcy od zakupu towaru to sprzedawca jest zobowiązany udowodnić, że wydał towar zgodny z umową. Skorzystałabym właśnie z domniemania wydania towaruy niezgodnego z umową przez sprzedawcę.
|
| |
17-03-2011, 13:08
|
| Początkujący | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
O dobra myśl  Dzięki.
|
| |
17-03-2011, 13:27
|
| Początkujący | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
Wyprzedzając fakty- reklamuj pisemnie, niech potwierdzają pisma reklamacyjne na kopii dla Ciebie, a jeśli nie będą chcieli przyjąć lub potwierdzić to wysłać listem poleconym, kopie zatrzymać dla siebie.
|
| |
17-03-2011, 13:36
|
| Moderator | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji Cytat:
Napisał/a pecyna Ja w tej sytuacji reklamowałabym z tytułu niezgodności z umową. Jeśli nie minęło 6 miesięcy od zakupu towaru to sprzedawca jest zobowiązany udowodnić, że wydał towar zgodny z umową. Skorzystałabym właśnie z domniemania wydania towaruy niezgodnego z umową przez sprzedawcę. |
No i zrobi to z łatwością okazując protokół odbioru bez zastrzeżeń podpisany przez konsumenta.
|
| |
17-03-2011, 14:01
|
| Początkujący | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
A co z tym art. Cytat:
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
ona w chwili wydania
| |
| |
17-03-2011, 14:18
|
| Moderator | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
Już napisałem. Sprzedawca takie domniemanie łatwo obali okazując Pańskie pokwitowanie przyjęcia mebli bez zastrzeżeń. Przez 6 m-cy od wydania towaru rzeczywiście na sprzedawcy ciąży dowód, że towar był zgodny z umową i Pan mu taki dowód podpisał.
|
| |
17-03-2011, 14:30
|
| Początkujący | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
I jak znam życie to to że gość mi powiedział że mogę sobie później sprawdzić, nie mając na piśmie, jest kompletnie bez znaczenia? |
| |
17-03-2011, 17:15
|
| Początkujący | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
Można jeszcze próbować podważyć takie pokwitowanie. Konsument mógł podpisać pokwitowanie co do ilości zakupionych mebli, a nie co do ich jakości.
Być może byli jacyś świadkowie poza pracownikami firmy, którzy potwierdzą,że meble nie były rozpakowywane po przyniesieniu ich do mieszkania?
Jeśli nie - powołać pracowników i przesłuchiwać z przyrzeczeniem- być może zeznają tak jak powinni |
| |
17-03-2011, 19:12
|
| Stały bywalec | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji Cytat:
Napisał/a pecyna Można jeszcze próbować podważyć takie pokwitowanie. Konsument mógł podpisać pokwitowanie co do ilości zakupionych mebli, a nie co do ich jakości.
Być może byli jacyś świadkowie poza pracownikami firmy, którzy potwierdzą,że meble nie były rozpakowywane po przyniesieniu ich do mieszkania?
Jeśli nie - powołać pracowników i przesłuchiwać z przyrzeczeniem- być może zeznają tak jak powinni  |
Ale pracownik nie musi się zgadzać na żadne przesłuchanie - chyba że dostanie wezwanie z sądu a do tego nie dojdzie bo sprzedawca ma "dokument".
Tutaj jest problem dowodowy tak jak pisze cedwah.
Dokument odbioru mebli został podpisany bez zastrzeżeń.
Sprzedawca tym dokumentem udowodni że towar był zgodny z umową w chwili wydania towaru.
Teraz kupujący musi wykazać że to była wina dostawcy/ sprzedawcy. Co w obliczu dokumentu jakim jest potwierdzenie odbioru - pisemne, a słowami kupującego, jest mocniejszym dowodem. Jak dla mnie ten papierek niestety.
|
| |
17-03-2011, 19:19
|
| Początkujący | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
A patrząc z innej strony, stół ma środku mechanizm, jeśli byłby uszkodzony to też nie przysługiwałaby mi reklamacja? Chodzi mi o to, że teoretycznie musiałbym sprawdzić wszystko co jest możliwe na wszystkie możliwe sposoby?
|
| |
18-03-2011, 07:19
|
| Początkujący | RE: Meblonowak - uszkodzone meble odmowa reklamacji
Dlaczego nie dojdzie do przesłuchania pracownika? Jeśli Konsument na sprawie wniesie o dowód z przesłuchania świadka podejrzewam, że sąd przychyli się do jego wniosku. A dowód z przesłuchania świadków przeciwko osnowie lub ponad osnowę dokumentu jest dopuszczalny, jeżeli ze względu na szczególne okoliczności sprawy sąd uzna to za konieczne.
Myślę, że ta sprawa nie jest taka ewidentna.
|
| |  | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Uszkodzone meble podczas rozładunku (odpowiedzi: 8) Dzisiaj przyszły meble zamówione w bodzio, rozładowywał je mój dziadek, najcięższą komodę niósł razem z dostawcą, komoda ważyła 65,3 kg,.była... | § odmowa reklamacji- meble na wymiar z montażem (odpowiedzi: 11) Witam wszytskich,
Potrzebuję pomocy w sprawie wykonanych przez sprzedawcę mebli(szaf).
Szafy zostały telefoniczne zreklamowane gdzie sprzedawcy... | § Meble uszkodzone od nowości (odpowiedzi: 11) Witam
Zakupiłem w sklepie meblowym stół z krzesłami. Po rozpakowaniu okazało się, że każdy z elementów zestawu jest uszkodzony. Fakt ten zgłosiłem... | § Uszkodzone fabrycznie meble kupione w sklepie internetowym (odpowiedzi: 9) Witam wszystkich.
Zakupiłem komplet mebli znanej polskiej marki Forte w sklepie internetowym. Po dostawie, gdy chciałem zacząć je składać okazało... | § uszkodzone w transporcie meble (odpowiedzi: 2) Kupilam nowy naroznik + fotel.Posiadam fakture.Nastepnego dnia po zakupie wyslalam te meble firma transportowa do Cardiff-Walia.Meble przywiezli... | § (Uszkodzone meble dzięń po zakupie) Sąd polubowny (odpowiedzi: 6) Kupiłem meble kuchenne, i co się okazało w pierwszym dniu po zakupie, że brakowało w nich :
czterech półek, plus są uszkodzone ma zewnątrz dzwiczki... | | |