21-03-2011, 15:50
|
| Początkujący | Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Witam,
Prowadzimy sklep z częściami samochodowymi i mamy ogromny problem z jednym naszym Klientem.
Zamówił u nas stacyjkę (zamówienie indywidualne pod nr.nadwozia VIN jego samochodu) do nowego modelu Volvo za którą musiał zapłacić ponad 600.-zł Brutto. Oczywiście przelał nam pieniądze na konto. Część zamówiliśmy w Szwecji i jest ona już w drodze do nas (na palecie z innymi częściami).
A tu dziś po 9 dniach od zamówienia wysyła nam list z rezygnacją z tego zakupu.
Z taką częścią nic nie zrobimy, bo to nie jest klocek hamulcowy co pasuje do większości tym aut. Jest to część elektroniczna dobrana z systemy Volvo dokładnie do jego samochodu a teraz można z tego zupę gotować, bo i nic nie zrobimy z nią - oddać do Volvo taż nie można bo te części nie podlegają zwrotom.
A i bym zapomniał. Po ok.6 dniach dzwonił do nas i powiedział, że źla zamówił i chce zrezygnować, bo takie tam i inne ... że to nie to potrzebuje i to jednak się nie to spaliło - nasza odpowiedz: nie można bo to zamówienie indywidualne.
Klient chce oczywiście zminimalizować straty naprawy auta, bo zamiast jechać najpierw do serwisu, to chciał naprawiać sobie sam.
Proszę o pomoc co z tym zrobić ???
Podstawy prawne ...
Pozdrawiam
Radek
|
| |
22-03-2011, 22:21
|
| Przyjaciel forum | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Myślę, że to podejdzie pod Art 10 paragraf 3. Ustawy z 2 marca 2000 o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą;
Chyba, że konsument zamówił to osobiście w sklepie stacjonarnym - wtedy w ogóle nie ma opcji rezygnacji.
|
| |
23-03-2011, 16:43
|
| Początkujący | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Witam,
Też tak myślałem ale w tym pkt. mowa o świadczeniu usługi ... czy źle to zrozumiałem ?
Pozdrawiam
Radek
|
| |
23-03-2011, 17:03
|
| Moderator | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Świadczenie to Pana zachowanie w tym przypadku polegające na wydaniu klientowi stacyjki.
Proszę napisać, jak dawno temu sprzedał Pan taka stacyjkę?
|
| |
26-03-2011, 10:35
|
| Początkujący | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Zamówiona została przez Klienta 9.03.2011 i w tym dniu wpłacił na konto naszej firmy całą kwotę celem zamówienia jej - towar został wysłany do Klienta 23.03.2011 (napisaliśmy do niego list polecony, że nie uznamy jego rezygnacji). Klient został poinformowany wcześniej o terminie realizacji 7-14 dni roboczych, choć nie jestem tego pewny jak teraz on się do tego odniesie, bo ustalaliśmy to telefonicznie - błąd że nie poprzez e-mail ? i teraz nigdzie nie jest napisane w jakim czasie mieliśmy mu ją dostarczyć.
|
| |
26-03-2011, 11:21
|
| Moderator | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie. Ponieważ przepisy regulujące nie sa precyzyjne, próbuje ustalić, na ile można uznać tę część za "zamówienie indywidualne" dlatego pytam, w ogóle jak dawno temu Pan sprzedał taką część - innymi słowy, jaka jest szansa na sprzedaż tej części po ewentualnym zwrocie do sklepu.
|
| |
26-03-2011, 11:24
|
| Gość | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru Cytat:
Zamówił u nas stacyjkę (zamówienie indywidualne pod nr.nadwozia VIN jego samochodu)
| Cytat:
Jest to część elektroniczna dobrana z systemy Volvo dokładnie do jego samochodu a teraz można z tego zupę gotować, bo i nic nie zrobimy z nią
|
Pozdr.
|
| |
26-03-2011, 12:03
|
| Początkujący | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru "w ogóle jak dawno temu Pan sprzedał taką część"Od roku 2007 nie sprzedawaliśmy/ nie sprzedawaliśmy takiej stacyjki - ani 1 szt. "jaka jest szansa na sprzedaż tej części po ewentualnym zwrocie do sklepu."Stacyjka jest dobierana zawsze pod nr. nadwozia samochodu a z uwagi na cenę nowej jest to prawie niemożliwe by sprzedać ją od ręki na rynku. Każdy będzie raczej najpierw jechał do serwisu i tam zamówi ją, oni też zamontują taką i uruchomią. Właśnie z tego względu nie sprzedaje się ich nowych (koszt) i nie mamy ich w ofercie na magazynie, w sklepie - jedynie indywidualne zamówienie realizowane pod Klienta i jego samochód. Klient ewidentnie chciał być mądrzejszy, najpierw zamówił a potem jak podjechał do warsztatu okazało się coś innego.
|
| |
26-03-2011, 16:08
|
| Moderator | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Biorąc pod uwagę to, co Pan napisał uważam, że można odmówić przyjęcia części i zwrotu ceny. I jeszcze pytanie, bo z postów nie wynika to jednoznacznie, a ja odruchowo zrobiłem założenie, że zamówienie złożone przez internet - czy tak?
Jeśli tak, to podstawę prawną podał @gryffinian w #2.
|
| |
29-03-2011, 14:01
|
| Początkujący | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Witam,
Hmmm ... to tak i nie. Zadzwonił do nas telefonem, potem na e-mail wysłał zamówienie i po podaniu danech do przelewu (e-mail) płacił całą kwotę. Więc telefoniczno internetowe można powiedzieć.
Ale dziś okazało się, że Klient odmówił przyjęcia towaru i stacyjka wylądowała w naszym sklepie. Co teraz zrobić ? Wysłać mu ponownie ?
Poprostu ewidentnie odmawia przyjęcia przesyłki i pewnie listu poleconego z wyjaśnieniem też odmówi przyjęcia. Tragedia ...
|
| |
29-03-2011, 14:06
|
| Przyjaciel forum | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
W każdym bądź razie - umowa zawarta na odległość - o to chodziło 
Również uważam, że konsument nie ma prawa od umowy odstąpić.
Poinformujcie, że stacyjka na niego czeka - na jego odpowiedzialność i koszt - Art. 551. KC
Pieniędzy oczywiście nie zwracacie.
Pozdrawiam |
| |
29-03-2011, 14:25
|
| Początkujący | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Dzięki wielkie, ale myślę że nie będzie z tym człowiekiem tak prosto bo on się powołuje dokładnie na tą ustawę i twierdzi, że to on ma rację. Zobaczymy ...
Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam.
|
| |
29-03-2011, 15:16
|
| Moderator | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Właśnie w tej ustawie jest przepis, z którego wynika, że jej reżim nie obejmuje świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą, a naszym zdaniem ta stacyjka ma takie cechy.
|
| |
20-04-2011, 13:44
|
| Początkujący | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru
Witam.
Mam dwa pytania do tej sprawy: pierwsze jakie zamówienie ma złożyć klient w sklepie jeśli potrzebuje jedną rzecz do swojego auta ,zbiorowe ? następne jeśli stacyjka jest tylko elektrycznym wyłącznikiem zapłonu i nie jest robiona wyłącznie do danego samochodu ? oraz na jakiej podstawie ma zamówić towar,na podstawia zdjęcia auta czy nr. VIN w którym są zawarte dane o każdym samochodzie.
Pozdrawiam |
| |
20-04-2011, 13:56
|
| Gość | RE: Zamówienie indywidualne - zwrot towaru Cytat:
Napisał/a henryk8 Witam.
Mam dwa pytania do tej sprawy: pierwsze jakie zamówienie ma złożyć klient w sklepie jeśli potrzebuje jedną rzecz do swojego auta ,zbiorowe ? następne jeśli stacyjka jest tylko elektrycznym wyłącznikiem zapłonu i nie jest robiona wyłącznie do danego samochodu ? oraz na jakiej podstawie ma zamówić towar,na podstawia zdjęcia auta czy nr. VIN w którym są zawarte dane o każdym samochodzie.
Pozdrawiam  |
Sam musisz te kwestie rozwiązać. Ale wybór właściwości świadczenia warunkuje możliwość skorzystania z przepisów ustawy konsumenckiej.
Pozdr.
|
| |  | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Zwrot indywidualne zamówienie (odpowiedzi: 2) Witam
Mam problem
Kupiłem koszulkę na allegro .Po zakupie zadzwonił sprzedawca i poinformował ,że nie ma takiej jak zamówiłem ale może przysłać... | § Zwrot towaru na zamówienie (odpowiedzi: 1) Witam.
Mam pytanie odnośnie zwrótu towaru. Chodzi o sytuację. Mamy stronę www firmy produkującej meble (ale waże na indywidualne zamówienie). Strona... | § Czy mogę zwrócić zamówiony towar na indywidualne zamówienie (odpowiedzi: 2) Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy mogę zwrócić i zrezygnować z zamówionego na indywidualne zamówienie towaru,który dostarczono do mnie... | § Zwrot towaru - montowanego na indywidualne zamówienie. (odpowiedzi: 1) Relacja: Producent/Sklep internetowy - Konsument
Transakcja: zakup w sklepie internetowym
Zwrot: bez podania przyczyny w ciągu 10 dni
Czy pod... | § Zwrot towaru na zamówienie? (odpowiedzi: 2) Witam,
kupiłem przez allegro plakat wykonany z własnego zdjęcia. Kolory jednak na nim są dużo bardziej nasycone niż w oryginale. Czy przysługuje mi... | § zwrot towaru - czy drzwi to towar na indywidualne zamówienie ? (odpowiedzi: 5) Witam.
Czy jest możliwy zwrot drzwi wewnętrznych w przypadku, gdy kupujący dokonuje w sklepie wyboru w zakresie ich rozmiaru, koloru, rodzaju... | | |