reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki - Forum Prawne

 

reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

witam, niestety nie znalazłem podobnej sytuacji do mojej dlatego piszę nowy post proszę o pomoc, mam problem z reklamowanym obuwiem, które zakupiłem w kwietniu 2010roku, w styczniu 2011r oddałem je do reklamacji-rozkleiła się podeszwa i ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
23-03-2011, 18:35  
bede86
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

witam, niestety nie znalazłem podobnej sytuacji do mojej dlatego piszę nowy post
proszę o pomoc, mam problem z reklamowanym obuwiem, które zakupiłem w kwietniu 2010roku, w styczniu 2011r oddałem je do reklamacji-rozkleiła się podeszwa i pękł szew, po 2 tyg buty zostały naprawione, lecz szew został zastąpiony klejem, nie odebrałem butów i napisałem odwołanie, po kolejnych 2 tygodniach buty usterka została naprawina powiedzmy tak jak się należy, buty odebrałem. po tygodniu użytkowania buty znowu się rozkleiły i zostały oddane na gwrancję, przy wypełnianiu formulaża zaznaczyłem ,że chcę zwrot gotówki, niestety dzisiaj dostałem tel że buty zostały znowu naprawione, proszę o poradę kiedy sprzedawca ma obowiązek zwrócić mi pieniądze, bo nie bardzo mam czas i ochotę jeżdzić co 2 tyg do sklepu który jest odemnie ok50 km, i cały czas reklamować obuwie, jakimi argumentami przekonać sprzedawcę by zwrócił pieniądze
z góry dziekuje za pomoc
bede86 jest off-line  
23-03-2011, 18:50  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

Zapraszam do lektury: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
cedwah jest off-line  
23-03-2011, 19:59  
bede86
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
dzięki za info ale przeczytałem i nie zabardzo zrozumiałem, tnz nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, wiec jeśli ktoś wie jak rozstrzygnąć mój problem to proszę o porade
bede86 jest off-line  
23-03-2011, 20:07  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

I. GWARANCJA, ust. 5., zd. 3.: od słów "Możliwą jest ..."
cedwah jest off-line  
23-03-2011, 20:51  
bede86
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

Cytat:
Napisał/a cedwah Zobacz post
I. GWARANCJA, ust. 5., zd. 3.: od słów "Możliwą jest ..."
"Możliwą jest także opcja zwrotu gotówki, jesli oczywiście Gwarant taką opcję przewidział.
W takim wypadku korzystniejszy zapis gwarantuje nam reklamacja z ustawy.
Warto jednak sprawdzić to indywidualnie w dokumencie reklamacyjnym.
UWAGA! Zwróć uwagę, czy w przypadku naprawy - bieg gwarancji zostaje wstrzymany, a w przypadku wymiany - czas gwarancji biegnie od nowa!"

nie wiem czy gwarant przewidział zwrot gotówki, co to znaczy reklamacja z ustawy, w załączniku przesyłam protokół reklamacji
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg Bez tytułu.jpg (94,7 KB, 15 wyświetleń)
bede86 jest off-line  
24-03-2011, 18:21  
bede86
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

witam, poszę o poradę czy mam odebrać reklamowane buty? po ilu razach reklamowania sprzedawca ma obowiązek zwrócić mi gotówkę
bede86 jest off-line  
24-03-2011, 23:06  
hunter12
Użytkownik
 
hunter12 na Forum Prawnym
 
Posty: 232
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

Cytat:
Napisał/a bede86 Zobacz post
"Możliwą jest także opcja zwrotu gotówki, jesli oczywiście Gwarant taką opcję przewidział.
W takim wypadku korzystniejszy zapis gwarantuje nam reklamacja z ustawy.
Warto jednak sprawdzić to indywidualnie w dokumencie reklamacyjnym.
UWAGA! Zwróć uwagę, czy w przypadku naprawy - bieg gwarancji zostaje wstrzymany, a w przypadku wymiany - czas gwarancji biegnie od nowa!"

nie wiem czy gwarant przewidział zwrot gotówki, co to znaczy reklamacja z ustawy, w załączniku przesyłam protokół reklamacji
Witam,
Moim zdaniem powinieneś niezwłocznie odebrać reklamowany towar. Jeśli naprawa rzeczywiście nie została przeprowadzona należycie i towar ponownie ulegnie uszkodzeniu powinieneś złożyć kolejną reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową.
Najlepiej złożyć własny protokół reklamacyjny w którym nie musisz się zobowiązywać do osobistego zapoznawania się z decyzją sprzedawcy. To Ty możesz wybrać sposób w jaki zostaniesz poinformowany o wyniku reklamacji (najlepiej zażądaj pisemnego uzasadnienia podjętej decyzji wysłanego do Ciebie pocztą). Oczywiście muszą Cię poinformować w terminie nie przekraczającym 14 dni od daty złożenia reklamacji. Wzory protokołów reklamacyjnych są dostępne w internecie. Wydrukuj w dwóch egzemplarzach (jeden dla sprzedawcy, drugi dla Ciebie na którym sprzedawca podpisem i datą potwierdza złożenie reklamacji). Dobrze jest także opisać w protokole dokładny stan obuwia w momencie oddania do reklamacji. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych nieprzyjemności w wypadku uszkodzenia obuwia.
W protokole zażądaj zwrotu całości zapłaconej gotówki, a jako uzasadnienie podaj nieskuteczność dokonywanych kolejno napraw, oraz narażenie Cię na związane z tym nadmierne niedogodności.
Możesz również grzecznie nadmienić, iż w przypadku niespełnienia żądań zawartych w protokole reklamacyjnym możesz dochodzić swoich praw korzystając z pomocy Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta.
To powinno załatwić sprawę.
hunter12 jest off-line  
25-03-2011, 20:49  
Bird
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

Witam!
Nie znazłam na forum swojego przypadku, proszę o pomoc. Wczoraj 24marca kupiłam buty. Przymierzyłam dwa buty w sklepie. Jako,że mam małe stopy (rozmiar35), więc przymierzane buty 36 na "starcie" byly lekko za luźne. Liczyłam się z koniecznością zastosowania wkladki. Wyszlam ze sklepu w świeżo zakupionych butach, po kilkunastu metrach stwierdziłam większy luz w prawym bucie. Kiedy chciałam zaimpregnować buty po powrocie do domu, stwierdziąlm, że różnią się rozmiarem prawy jest 36 lewy 37. Następnego dnia chciałam zwrócić buty, nie było możliwości wymiany ponieważ była to ostatnia para. Odmówionomi zwrotu pieniędzy, ponieważ wyszłam w butach ze sklepu i ja nie zauważyłam tego,że buty różnią się rozmiarem. Różnica w numeracji nie jest wadą ukrytą dlatego pani nie uznała mojej reklamacji.
Bird jest off-line  
25-03-2011, 21:02  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 141 poz. 1176
Cytat:
Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez kupującego.
Oglądając i mierząc buty w sklepie powinnaś zorientować się w tym, że różnią się rozmiarem. Osobiście nie podzielam stanowiska sprzedawcy, ale wydaje się, że ma do tego prawo.
Pozdr.
 
25-03-2011, 21:04  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

No chyba @loco1 żartujesz?

Należy złożyć pisemną reklamację z tytułu niezgodności (ewidentnej!) towaru z umową i zażądać wymiany butów na nowe (albo jednego buta z 37 na 36 - jeśli to możliwe). Jeśli wymiana nie będzie możliwa, prosze odstąpić od umowy i zażądać zwrotu ceny.

Proszę przedtem przeczytać: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
cedwah jest off-line  
26-03-2011, 08:50  
bede86
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

[QUOTE=hunter12;1012138]
....powinieneś złożyć kolejną reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową.
Najlepiej złożyć własny protokół reklamacyjny w którym nie musisz się zobowiązywać do osobistego zapoznawania się z decyzją sprzedawcy. To Ty możesz wybrać sposób w jaki zostaniesz poinformowany o wyniku reklamacji (najlepiej zażądaj pisemnego uzasadnienia podjętej decyzji wysłanego do Ciebie pocztą). Oczywiście muszą Cię poinformować w terminie nie przekraczającym 14 dni od daty złożenia reklamacji. Wzory protokołów reklamacyjnych są dostępne w internecie. Wydrukuj w dwóch egzemplarzach (jeden dla sprzedawcy, drugi dla Ciebie na którym sprzedawca podpisem i datą potwierdza złożenie reklamacji). Dobrze jest także opisać w protokole dokładny stan obuwia w momencie oddania do reklamacji. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych nieprzyjemności w wypadku uszkodzenia obuwia.
W protokole zażądaj zwrotu całości zapłaconej gotówki, a jako uzasadnienie podaj nieskuteczność dokonywanych kolejno napraw, oraz narażenie Cię na związane z tym nadmierne niedogodności.



wszystko fajnie tylko czy sprzedawca przymie moje buty (oczywiście jeśli rozkleją się ponownie) gdy sam napiszę protokół, oni mają własne druki które są korzystne dla nich, czy mają obowiązek przyjąć mój druk reklamacyjny, co jeśli odmówią
bede86 jest off-line  
26-03-2011, 10:00  
hunter12
Użytkownik
 
hunter12 na Forum Prawnym
 
Posty: 232
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

Muszą przyjąć taką reklamację. Sam miałem podobną sytuację z reklamacją butów. Za pierwszym razem mi ją odrzucili, a w uzasadnieniu napisali, że uszkodzenie powstało z mojej winy (co było kompletną bzdurą). Napisałem własny protokół w którym zażądałem żeby to oni mnie poinformowali listownie. Wspomniałem też, że w przypadku ponownego odrzucenia reklamacji będę dalej dochodził swoich praw z pomocą Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta. Po 14 dniach oddali mi pieniądze Bardzo często sklepy "z zasady" odrzucają reklamacje które zmuszały by je do poniesienia dużych kosztów (w przypadku obuwia jest to cała kwota). Liczą w ten sposób na naiwność klientów i ich nieznajomość swoich praw.
hunter12 jest off-line  
27-03-2011, 19:13  
bede86
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: reklamacja obuwia-kiedy zwrot gotówki

w czwartek dostałem tel za sklepu że buty wróciły z reklamacji, dzisiaj pojechałem je odebrać a sprzedawca mówi że reklamacja została odrzucona, w decyzji napisano:


"Decyzja sprzedawcy
Reklamowane obuwie zostało wyprodukowane z przeznaczeniem, jako obuwie treningowe do użytku wewnętrznego. Jego cechy oraz właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Należy pamiętać że zmieniając zalecane przez producenta przeznaczenie obuwia, użytkownik czyni to w pełni świadomie, biorąc tym samym ryzyko i ciężary z tym związane na siebie ( do utarty przysługujących mu praw z tytułu niezgodności towaru z umową włącznie).
W wyniku dokonanych oględzin stwierdzam, iż reklamowany towar posiada liczne zmiany użytkowe, które nie mogły powstać w wyniku ćwiczeń na parkiecie lub innym gładkim podłożu. Dowodzi to jedynie o tym, że użytkownik zmienił przeznaczenie przedmiotowej pary obuwia, a to w konsekwencji doprowadziło do powstania zgłoszonych w protokole uszkodzeń. Z tych też względów oddalenie tej reklamacji jest w pełni uzasadnione.
Brak podstaw do uznania żądań reklamującego za zasadne."

po pierwsze skąd ja mam wiedzieć że mam używać obuwia na hali(bo tak mi teraz powiedział pracownik sklepu) przy sprzedaży nikt mi tego nie mówił
po drugie dlaczego uszkodzenia ocenia pracownik sklepu a nie rzeczoznawca
po trzecie but rozkleił się w miejscu gdzie był naprawiany przez sprzedawce podczas poprzedniej reklamacji-wtedy nie było żadnych zastrzeżeń co do ptrzeznaczenia obuwia

srzedawca powiedział by odwołanie składać do federacji konsumeta bo złożenie odwołania do sklepu nic nie wniesie nowego
butów nie odebrałem
proszę o pomoc co dalej czynić
w załącznikach protokoły i orzeczenia
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg buty2.jpg (91,8 KB, 3 wyświetleń)
Rodzaj pliku: jpg Bez tytułu.jpg (94,7 KB, 1 wyświetleń)
Rodzaj pliku: jpg but1.jpg (74,9 KB, 1 wyświetleń)
bede86 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja a zwrot gotówki (odpowiedzi: 19) Mam dwa pytania dotyczące reklamacji (co prawda temat przewijał się na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi): 1. Czy jeśli sprzedawca...
§ reklamacja - zwrot gotówki (odpowiedzi: 1) Witam . w sklepie Diverse kupiłam torebkę po 2 tygodniach dałam ją na reklamacje , została ona pozytywnie rozpatrzona , a że była ona dostępna w...
§ Ponowna reklamacja obuwia, mozliwosc zwrotu gotówki? (odpowiedzi: 8) Witam. Dn. 3.10.2012 zakupiłem dosyć drogie buty firmy ASICS, gralem z nich tylko i wyłącznie na hali w siatkowke, takie jest tez glowne zadanie tych...
§ Reklamacja butów - zwrot gotówki (odpowiedzi: 9) Witam! Chciałbym uzyskać poradę odnośnie reklamacji butów. Konkretniej w pewnym sklepie zakupiłem buty, które reklamowałem po dwóch dniach z...
§ Reklamacja obuwia - zwrot gotówki, odpowiedź po 14 dniach (odpowiedzi: 1) Witam Proszę o informację i radę. Złożyłam reklamację na obuwie trekingowe z powodu przemakania, sprzedawca zapytał jakie są moje żądania wiec...
§ reklamacja naroznika,kiedy moge liczyć zwrot gotówki? (odpowiedzi: 4) 17 grudnia 2007 roku zakupiłam narożnik.Od razu po otrzymaniu stwierdziłam, ze jego jakość pozostawia wiele do życzenia, pofałdowany materiał i w...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:48.