Reklamacja drzwi
Witam, kupiłem w zeszłym roku (18 czerwiec) drzwi zewnętrzne jako Konsument. Zostały one kupione w przedstawicielstwie producenta. Drzwi nie były używane ze względu na niezamieszkały budynek (w trakcie budowy). Były one w zeszłym roku dwukrotnie regulowane, gdyż po pewnym czasie pojawiały się problemy z zamykaniem. Ostatecznie zamknąłem drzwi jesienią i postanowiłem poczekać do wiosny. Teraz drzwi zamykają się dobrze, jednak zauważyłem, że w jednym miejscu się rozeszły. Po zgłoszeniu reklamacji w dniu 18.03.2011 do przedstawiciela producenta, stwierdził on, że reklamacja nie będzie uznana ze względu na brak zadaszenia nad drzwiami o którym mowa jest w umowie. Przeczytałem zatem kartę gwarancji i jest owszem zawarta informacja o daszku, jednak o treści "można zastosować daszek w celu zminimalizowania wpływu warunków atmosferycznych". Zatem nie jest to obowiązkowe. Drzwi były całą zimę zabezpieczone, ponadto na wysokości 40 cm nad drzwiami jest balkon, wiec pracuje jak zadaszenie. Drzwi są zamontowane od strony północnej, zatem nasłonecznienie nie wchodzi w grę.
Jeśli ostatecznie zdecyduję się zgłosić reklamację pisemnie, zgodnie z informacją przedstawiciela producent może jej nie uznać i dodatkowo obciążyć mnie kosztami przyjazdu serwisu. Wydaje mi się, że moje argumenty są wystarczające, lecz obawiam się że mogę się przyczepić do daszka i reklamacji nie uznają.
|