Pierścionek zaręczynowy - Forum Prawne

 

Pierścionek zaręczynowy

We wrześniu mój narzeczony kupił mi pierścionek zaręczynowy, który już w październiku trafil do reklamacji, obluzowanie sie kamienia. Sklep znajduje się 150 km od miejsca zamieszkania. Teraz trafił do reklamacji po raz drugi. Obluzowanie sie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-04-2011, 19:06  
joanna.rybicka
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie Pierścionek zaręczynowy

We wrześniu mój narzeczony kupił mi pierścionek zaręczynowy, który już w październiku trafil do reklamacji, obluzowanie sie kamienia. Sklep znajduje się 150 km od miejsca zamieszkania. Teraz trafił do reklamacji po raz drugi. Obluzowanie sie duzego kamienia i wypadł mały. Kiedy spytałam Pani sprzedawczyni o to, czy bede mogła go reklamować do skutku, czy wymienia mi go na nowy, odpowiedziała, ze nie bedą mi go wiecznie naprawiać. Jutro jadę odebrać pierścionek i nie wiem czy jeśli sytuacja sie powtorzy moge przy kolejnej reklamacji rzadać wymiany na nowy, inny pierścionek? Ponad to słyszałam, ze mozna sie starać o zwrot kosztów dojazdu, jak już wspomniałam 300km w dwie strony, jak to zrobić? Jaka forme mam to mieć? czy muszą mi wypłacić te pieniądze? Jak wycenić ile pieniędzy na to wydaje?

Proszę o pomoc
joanna.rybicka jest off-line  
07-04-2011, 19:45  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Pierścionek zaręczynowy

Jako konsument może Pani żądać naprawy albo wymiany i należy to zrobić na piśmie. Pierścionek można wysłać do sprzedawcy wartościową, ubezpieczoną przesyłką i żądać zwrotu kosztów przesyłki. Przedtem jednak należy wysłać mu pismo reklamacyjne i powiadomić o konieczności dostarczenia pierścionka z wyznaczeniem sprzedawcy terminu na jego odebranie. Po upływie tego terminu należy mu pierścionek wysłać. Natomiast domaganie się zwrotu kosztów osobistego dostarczenia są nieuzasadnione.

I jeszcze lektura obowiązkowa: http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
cedwah jest off-line  
07-04-2011, 19:49  
joanna.rybicka
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Pierścionek zaręczynowy

A czy mogę dostarczy wniosek o wymianę po II reklamacji, argumetując to tym, że przedmiot nie spełnia swojej funkcji, gdyż cały czas jest w reklamacji wlaściwie. Nie mam czasu go odebrać, bo to 150 km z domu.
joanna.rybicka jest off-line  
07-04-2011, 20:12  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.452
Domyślnie RE: Pierścionek zaręczynowy

Może Pani spróbować odstąpić od umowy z uwagi na to, że naprawy pierścionka są nieskuteczne, częste i uniemożliwiają korzystanie z pierścionka oraz, że obawia się Pani normalnie go używać z uwagi na wypadające kamienie. Proszę się powołać na poniższe przepisy:

Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
cedwah jest off-line  
07-04-2011, 20:34  
joanna.rybicka
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Pierścionek zaręczynowy

Dziękuje bardzo
Napisałam już tą reklamacje, mam nadzieje, ze ją uwzględnia
joanna.rybicka jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wadliwy pierścionek (odpowiedzi: 1) Witam, dostałam pierścionek ze złota z diamentem kupiony w marcu 2014 roku, z przyczyn osobistych nie nosiłam go aż do teraz. Teraz gdy zaczęłam mu...
§ Pierścionek (odpowiedzi: 1) Witam, Babcia przed śmiercią dała mi wartościowy piersionek. Teraz rodzina zarzuca mojej mamie, że ukradła go i dała mi, do podziału jest...
§ Mąż ukradł żonie obrączkę i pierścionek zaręczynowy.. (odpowiedzi: 13) Witam W poniedziałek wybieram się do prawnika w celu zlecenia mu mojego rozwodu.. Mam zatem takie pytanie, do Was.. Wyprowadzając się od męża...
§ Reklamacja-pierścionek (odpowiedzi: 2) Witam! Mam pytanie jak powinnam napisać reklamacje do Apart, o zwrot pieniędzy za zakupiony towar? Dostałam od narzeczonego pierścionek zaręczynowy,...
§ Pierścionek!! (odpowiedzi: 3) W październiku skończyłam 18 lat i kilka dni po urodzinach kupiłam pierścionek dokładnie 26 października. Po niecałym półtora miesiąca wypadło mi...
§ złoty pierścionek (odpowiedzi: 1) witam mam bardzo duży problem gdyż w sierpniu ubiegłego roku kupiłam złoty pierścionek o cenie700 zł mieszkam w paryżu po dwóch tygodniach...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:16.