Reklamacja nieuznana - obuwie - Forum Prawne

 

Reklamacja nieuznana - obuwie

Witam, W maju ubiegłego roku zakupiłem buty marki Adidas. Po kilku tygodniach od zakupu skóra z boku obuwia zaczęła pękać. Przez lenistwo zwlekałem z zareklamowaniem butów. Przez zimę buty przeleżały w szafie. W lutym zaniosłem ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
15-04-2011, 18:02  
shafthk
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Reklamacja nieuznana - obuwie

Witam,

W maju ubiegłego roku zakupiłem buty marki Adidas.

Po kilku tygodniach od zakupu skóra z boku obuwia zaczęła pękać. Przez lenistwo zwlekałem z zareklamowaniem butów. Przez zimę buty przeleżały w szafie. W lutym zaniosłem buty na reklamację. Reklamacja nie została uwzględniona. Powód: niewłaściwa konserwacja. Podobno powinienem codziennie konserwować obuwie. Podobno zostałem o tym poinformowany przez sprzedawcę i podobno informacja na tym jest na ulotce (w rzeczywistości nie ma informacji o częstotliwości konserwacji obuwia).

Kolega zakupił identyczne obuwie. Buty popękały w tym samym miejscu. Reklamacja została uwzględniona. Kolega zakupił obuwie w innym sklepie. (Nie mam pewności, co do tego, ile czasu minęło od zakupu do złożenia reklamacji.)

Czy jest możliwość odwołania się?

Pozdrawiam
Hubert
shafthk jest off-line  
15-04-2011, 18:23  
cedwah
Moderator
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 13.466
Domyślnie RE: Reklamacja nieuznana - obuwie

Nie ma odwołania od reklamacji, można złożyć nową na podstawie przepisów ustawy o sprzedaży konsumenckiej z żądaniem wymiany butów na nowe. Stanowisko sprzedawcy jest błędne. Jeśli buty wymagały codziennej konserwacji, to sprzedawca powinien o tym poinformować, a jeśli to zrobił, musi to udowodnić. Można też udać się z butami do Rzecznika Konsumentów po poradę.
cedwah jest off-line  
15-04-2011, 18:38  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Reklamacja nieuznana - obuwie

Myślę, że będzie problem:

Przez zimę buty przeleżały - więc prekluzja...
rafal_26 jest off-line  
15-04-2011, 18:58  
Colder
Stały bywalec
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.770
Domyślnie RE: Reklamacja nieuznana - obuwie

Każdemu będę tak wklejał, aż będziecie się stosowali do wzoru
http://forumprawne.org/prawa-konsume...z-pytanie.html

+ proszę o skana Pana reklamacji, bo nie zawsze jest tam wskazane dochowanie terminu 2 m/c
Colder jest off-line  
21-04-2011, 17:05  
shafthk
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja nieuznana - obuwie

Poniżej przesyłam odpowiedź na reklamację.

Pozdrawiam
Hubert

Zgłoszenie reklamacyjne
Sporządzone dnia: 2011-03-14
Data zakupu detalicznego: 2010-05-02
Produkt (kod i nazwa) G16097 Szczegółowy opis wad i uszkodzeń:
But lewy: USZKODZENIA MATERIAŁU WIERZCHU BUTA But prawy: USZKODZENIA MATERIAŁU WIERZCHU BUTA

Kiedy stwierdzono wadę?
Nazwisko reklamującego: Roszczenie:
Data rozpatrzenia:2011-02-22

DECYZJA:
Reklamacja nieuznana

Opinia:
Reklamacja ta zostanie rozpatrzona na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (DZ. U. 02.141.1176) oraz posiadanej wiedzy dotyczącej zawarcia umowy kupna - sprzedaży przez klienta w sklepie i znajomości produktu.

Reklamujący zgłosił do punktu zawarcia umowy kupna - sprzedaży (tj. do sklepu), jako niezgodność towaru z umową (wadę towaru), polegającą na uszkodzeniu wierzchów obuwia.
W wyniku dokonanych oględzin reklamowanej pary obuwia, nie stwierdzam niezgodności towaru z umową, tylko zmiany użytkowe i uszkodzenia powstałe w czasie użytkowania z winy klienta polegające na braku należytej konserwacji.

Za tak powstałe uszkodzenia obuwia sprzedawca, ani producent nie ponosi odpowiedzialności, ponieważ tylko od klienta zależy sposób użytkowania i częstotliwość konserwacji obuwia.
Należy zwrócić uwagę że każde obuwie, niezależnie od zastosowanego surowca na wierzch, należy czyścić i konserwować, tak, aby zabezpieczyć je przed szkodliwymi działaniami czynników zewnętrznych, jak: woda, temperatura, światło, kurz. Obuwie skórzane wymaga szczególnej dbałości oraz systematycznej konserwacji. Zgodnie z obowiązującym prawem polskim (Ustawa z dnia 27 lipca 2020r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego Dz. U. z dnia 5 września 2002r. Art. 3. 1) w czasie zawierania umowy kupna - sprzedaży klient otrzymał od producenta poprzez sprzedawcę wraz z paragonem i butami ulotkę informacyjna w języku polskim w której wyjaśnione zostało jak o obuwie należy dbać. Przypomniał i informował o codziennej konserwacji obuwia ponieważ natłuszczona skóra zachowuje miękkość i elastyczność, nie pęka, jest chroniona przed działaniem czynników zewnętrznych. Po wyglądzie wierzchu reklamowanego obuwia można jednak stwierdzić, iż nie była przeprowadzana należyta konserwacja co doprowadziło do powstania wyżej wymienionych zmian lica cholewki. Wina zatem nie tkwi w wyrobie lecz w braku dbałości o buty.

Zgodnie z wyżej wymienioną ustawą sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.

Wynika z tego, że aby sprzedawca ponosił odpowiedzialność przewidzianą w ustawie, towar musi posiadać niezgodność z umową, która istniała w chwili wydania towaru (sprzedaży towaru). Ponadto obuwie zostało zakupione ponad pół roku temu. Artykuł (4.1) wyżej wymienionej Ustawy reguluje okres w jakim ujawniają się ukryte wady fabryczne. Reklamowane uszkodzenia i zmiany użytkowe powstały w tym wypadku po upływie sześciu miesięcy i należy wnioskować, że zaistniały one tylko ze sposobu użytkowania, konserwacji oraz zużywania się obuwia.
Z tych też wniosków oddalenie reklamacji jest w pełni uzasadnione. Brak podstaw do uznania reklamacji.
shafthk jest off-line  
21-04-2011, 18:22  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Reklamacja nieuznana - obuwie

Pozostaje więc logika, skoro nie mamy specjalistycznej wiedzy, czyli czy przyczyną pogorszenia się stanu skóry jest tylko niewłaściwe użytkowanie, jakie sa jeszcze inne przyczyny, jaki wpływ ma na to jakość materiału, jego przygotowanie przez producenta, itp. Niestety, ale z tym musisz dalej walczyć ew. w sądzie.
rafal_26 jest off-line  
28-04-2011, 16:22  
shafthk
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Reklamacja nieuznana - obuwie

A co w sytuacji, gdy otrzymam korzystną dla mnie opinię rzeczoznawcy?
shafthk jest off-line  
28-04-2011, 16:46  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Reklamacja nieuznana - obuwie

Przedstaw ją sprzedawcy i ponów roszczenie.
rafal_26 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja - obuwie (odpowiedzi: 1) Dnia 09.11.2014 zakupiłam buty w stacjonarnym sklepie Venezia za kwotę 249zł. Uszkodzenie: buty w obcasach mają ozdobę: osobny, złoty element, coś...
§ odrzucona reklamacja na obuwie (odpowiedzi: 4) Witam. kupiłem buty w firmowym sklepie po około 4 dniach użytkowania zauważyłem odklejające się noski po kolejnych 2 dniach podeszwa na całej...
§ Obuwie [reklamacja] (odpowiedzi: 2) Cześć wszystkim, dnia 11 czerwca 2014 zakupiłem obuwie marki Lacoste w galleri handlowiej w sklepie "City Sport". Obydwa buty pękły w tym samym...
§ Uszkodzone obuwie - do kogo reklamacja? (odpowiedzi: 1) Miesiąc temu kupiłam kozaki w salonie Badura, parę dni temu przy zasuwaniu butów urwała się końcówka suwaka ale to nie koniec, wczoraj użyłam...
§ Obuwie xxxx - reklamacja (odpowiedzi: 1) Witam , mam sprawę i liczę na odpowiedź . We wrześniu kupiłam buty ....moderacja.... Na początku Listopada zauważyłam pęknięcie skórki prawego...
§ reklamacja obuwie (odpowiedzi: 5) Witam. Na początku maja 2007 roku kupiłem obuwie sportowe, skórzane Puma za kwotę 299zł. Po tygodniu używania buty rozkleiły się po obu stronach...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:40.