19-04-2011, 16:27
|
| Początkujący | Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odrzuco
Już wcześniej opisywałam ten problem, ale powtórzę.
Jesienią 2010r zakupiłam buty Nike WMNS Court Tradition 2 za 299zł. W marcu oddałam je do reklamacji, bo zapiętki się wytarły i niestety chodzenie sprawiało dyskomfort, pomijając fakt, że takie coś nie powinno mieć miejsca. Na miejscu poinformowano mnie, że prawdopodobnie reklamacja zostanie odrzucona "bo buty są zasznurowane". Fakt oddałam buty w oryginalnym pudełku, wyczyszczone i zasznurowane, bo chciałam, żeby to estetycznie wyglądało. No nic, oddałam buty. W formularzu zaznaczyłam wyraźnie, że żądam wymiany lub zwrot gotówki. Po dwóch tygodniach odebrałam buty, które zostały bez mojej wiedzy naprawione. Szewc wstawił jakieś twarde tworzywo, które zmniejszyło buty o jakieś pół centymetra, maluje skarpetki i odparza stopę, co w wyniku sprawia, że tych butów nie da się używać. W opinii napisano, że obuwie kwalifikuje się do naprawy, moją winą jest ten stan butów, bo rzekomo zakładałam je bez rozsznurowywania oraz stało się to w wyniku użytkowania produktu (no łał, do tej pory myślałam, że kupując adidasy się w nich chodzi, a nie leżą na półce). Odebrałam buty. Po kilku dniach znowu złożyłam je do reklamacji. Po upływie dwóch tygodni rozpatrzono reklamację i okazało się, że przecież buty są w porząsiu i kwalifikują się do użytkowania.
W związku z tym mam pytania:
1. Składać buty po raz kolejny do reklamacji?
2. Ubiegać się o innego rzeczoznawcy o opinię i z nią składać kolejną reklamację?
3. Zwrócić się Do Rzecznika Konsumenta?
4. Jakieś inne rozwiązania?
PS, przepraszam, za masło maślane, ale ten cyrk mnie po prostu rozbija.
|
| |
19-04-2011, 23:30
|
| Użytkownik | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr
Zwrócić się do rzeczoznawcy o opinię - tego typu ekspertyzy nie są drogie. Następnie ponownie skierować roszczenie do sprzedającego o wymianę na nowe buty wolne od wad albo zwrot zapłaconej ceny (rozsądniejsze w wypadku gdyby ekspertyza potwierdziła istnienie wady).
|
| |
09-01-2014, 20:10
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr
Błagam pomóżcie!!
W 2012 roku w styczniu kupiłam buty w Venezii. Rozkleiły sie i je zareklamowałam w styczniu 2013. Reklamacja została uznana skleili mi buty. Ponownie sie rozkleiły zareklamowałam je w X.2013 znowu skleili uznali reklamacje. Teraz była w gorach przemokły mi i znowu sie rozkleiły. Zaządałam zwrotu gotówki. Niestety odpowiedź sprzedawcy negatywna, mogą je naprawić. Znowu??? Naprawy sa bezskuteczne. A 21 stycznia kończy się gwarancja co mam robić ??? Pomocy!!!!
|
| |
09-01-2014, 20:23
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr |
| |
09-01-2014, 20:27
|
| Gość | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr Cytat:
Napisał/a Mirr Rozwiązania jak sobie radzić z odrzuceniem reklamacji |
Czy zauwazyles, ze reklamacja nie zostala - jak piszesz- odrzucona?
|
| |
09-01-2014, 20:34
|
| Stały bywalec | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr Cytat:
Napisał/a renosz3 Zaządałam zwrotu gotówki. Niestety odpowiedź sprzedawcy negatywna |
Odrzucono IMO zasadne roszczenie konsumenta. Naprawa jest w tej sytuacji niekorzystna dla konsumenta.
|
| |
09-01-2014, 20:37
|
| Gość | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr
Jestem przeciwnego zdania.
|
| |
09-01-2014, 21:20
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr
loco1 a ty co byś zrobił?? gwarancja jest do 21 stycznia czas goni
|
| |
09-01-2014, 21:31
|
| Przyjaciel forum | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr Cytat:
Napisał/a renosz3 co mam robić ??? |
Wystosuj pismo z odstąpieniem od umowy na podstawie: - Przepis prawny:
Art. 8. 4.
Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. http://www.uokik.gov.pl/wzory_pism.php |
| |
09-01-2014, 21:37
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr
ale sprzedawca napisał że mogą naprawić
|
| |
09-01-2014, 21:39
|
| Gość | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr
Uwazam, ze powyzsza porada jest przedwczesna, szczegolnie ze: Cytat: przemokły mi i znowu sie rozkleiły
|
.
Ponadto nic nie wiemy o poprzednich naprawach.
|
| |
09-01-2014, 21:42
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr
rozkleiły się i zostały sklejone i tak dwa razy teraz jest trzeci
|
| |
09-01-2014, 21:43
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr
podczas normalnego użytkowania
|
| |
09-01-2014, 21:46
|
| Gość | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr
Takiego normalnego, jak i teraz?
W jakich miejscach byly rozklejenia?
|
| |
09-01-2014, 21:50
|
| Początkujący | RE: Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odr
Tak samo za pierwszym razem uznana reklamacja -naprawione obuwie rozklejenie w obu butach w śródstopiu, za drugim to samo i teraz za trzecim tak samo tylko dodatkowo przemokły mi przez te rozklejenia. Dwa razy uznali reklamacje bo chciałam naprawiać no ale ile można? Za każdym razem rozklejają się w tym samym miejscu a od naciągania skóry straciły krój i w lewym bucie zjeżdża mi noga z wkładki bo są tak "zebrane".
|
| |  | |
Podobne wątki na Forum Prawnym | Wątek | § Reklamacja: prucie się obuwia od srodka ,dziury. Niezasadna reklamacja. (odpowiedzi: 4) Witam . Miesiąc temu reklamowałam w sklepie heavy duty buty marki EMU . Moja reklamacja została uznana za niezasadną .
Chciałam się dowiedzieć... | § Kolejna reklamacja. (odpowiedzi: 1) Witam,mam pytanie dotyczące powtórnej reklamacji obuwia letniego. Buty zakupiłam w ubiegłym roku, rozkleiły sie, jednak reklamacja nie została uznana... | § kolejna reklamacja obuwia (odpowiedzi: 1) Witam,
nie znalazłam podobnego tematu więc piszę.
Zakupiłam buty firmy L*****e po miesiącu zostały oddane na gwarancję z powodu zdarcia... | § Kolejna naprawa obuwia, pomimo zadania zwrotu gotowki (odpowiedzi: 3) Witam. Mam pewien problem. W zeszłym roku dostałam buty w których chodziłam ok miesiąca po czym podeszwa rozwaliła się. Oddalam buty do reklamacji,... | § Reklamacja obuwia / naprawa zamiast wymiany (odpowiedzi: 1) Witam wszystkich zainteresowanych,
Postaram się jak najkrócej opisać sprawę, chociaż i tak zajmę nieco miejsca. Mianowicie - 16.07.11 zakupiłem... | § Kolejna reklamacja (odpowiedzi: 3) Oddałam telefon do reklamacji poraz 3, domagajac sie wymiany na nowy.
Jednak konsultantka poinformowała mnie, iz dopiero za 4 razem można ubiegac... | | |