Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki - Forum Prawne

 

Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Witam. Dołączam się do tematu związanego ze zwrotami reklamowanego towaru. Zareklamowałam uszkodzony towar (szklane korale do wyrobu biżuterii, kilka sztuk za łączną kwotę ok. 27,00 zł) powołując się na powyższe przepisy. Z góry poinformowałam sprzedawcę, ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
28-04-2011, 09:53  
magnolija
Użytkownik
 
Posty: 52
Domyślnie Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Witam.

Dołączam się do tematu związanego ze zwrotami reklamowanego towaru. Zareklamowałam uszkodzony towar (szklane korale do wyrobu biżuterii, kilka sztuk za łączną kwotę ok. 27,00 zł) powołując się na powyższe przepisy. Z góry poinformowałam sprzedawcę, że żądam również zwrotu kosztów poniesionych przeze mnie na wysyłkę (czyli odesłanie do sprzedawcy wadliwego towaru). Drogą e-mailową dostarczyłam sprzedawcy zeskanowany dowód poniesionych przeze mnie kosztów przesyłki w kwocie 7.00 zł. Przesyłkę jaką wysłałam do sprzedawcy wadliwe korale wybrałam POLECONY PRIORYTET Z POTWIERDZENIEM ODBIORU. Reklamacja oczywiście została uznana, sprzedawca poinformował mnie wczoraj, że wysłał do mnie prawidłowe korale, wymienione na wolne od wad jednak, że zwrotu poniesionych przeze mnie kosztów na odesłanie wadliwego towaru - nie zwróci mi ponieważ wybrałam, wg. niego, nie potrzebnie opcję priorytetu z potwierdzeniem odbioru, a wystarczyło (wg. niego) odesłać wadliwy towar samym listem poleconym (bez opcji priorytetowej, bez potwierdzenia odbioru).

Wg. mnie sprzedawca dobrze zna przepis mówiący o tym, że musi zwrócić koszty konsumentowi związane z odesłaniem przez niego wadliwego towaru ale próbuje jakoś obejść ten przepis (z tego co mi wiadomo ten sprzedawca często oszukuje swoich klientów, nie liczne reklamacje są uznawane choć celowo wysyła uszkodzone, wadliwe towary jednak, że nie uznaje NIGDY i nikomu zwrotu kosztów przesyłki). Moje pytanie: jak mogę wyegzekwować na sprzedawcy zwrot poniesionych przeze mnie kosztów odesłania do niego wadliwego towaru? Nie jest dla mnie istotne czy kwota odesłania byłaby 3,00 zł czy 35,00 zł - chodzi o zasadę i o moje pieniądze, bezprawnie mi zabrane (a sprzedawca jest nadal bezkarny względem każdego klienta, który zawita do jego sklepu). Proszę o odpowiedź w tej sprawie oraz dla pewności 100% informację czy sprzedawca miał prawo odmówić mi zwrotu kosztów dostawy tylko dlatego, że wybrałam opcję wysyłki inną niż sam sobie "uwidział". Chciałabym nadmienić również, że na stronie sprzedawcy nie ma informacji mówiącej w jaki sposób ma być odesłany towar, jakim rodzajem przesyłki. Kontaktowałam się ze sprzedawcą od 18 kwietnia praktycznie co kilka dni drogą poczty elektronicznej aby uzgodnić sposób reklamacji, omówić wady itd. i nie zostałam poinformowana o tym w jaki sposób mam odesłać przesyłkę aby zwrócono mi koszty jej odesłania (a zanim ją wysłałam informowałam sprzedawcę, że będą żądała wg. przysługującej mi ustawy po uznaniu reklamacji, zwrotu kosztów poniesionych przeze mnie na przesyłkę, a dowody jej nadania dostarczę drogą poczty elektronicznej w postaci skanu lub zdjęć dowodu nadania - nawet wtedy sprzedawca nie skomentował tematu zwrotu kosztów ani formy preferowanej przez niego odsyłki wadliwego towaru...). Z góry dziękuję za odpowiedź.
magnolija jest off-line  
29-04-2011, 05:48  
magnolija
Użytkownik
 
Posty: 52
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Witam ponownie,

Bardzo proszę Was o odpowiedź w tej sprawie...
Pozdrawiam
magnolija jest off-line  
29-04-2011, 08:18  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 22.508
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

No cóż dużo możliwości nie ma - można go wezwać listownie poleconym ZPO (co wiąże się z kosztami) do uregulowania należności w myśl art 8 ust 2 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r lub ewentualnie poprosić o pomoc Rzecznika Praw Konsumentów, bo chyba nie chce Pani iść z tym do sądu
gryffinian jest off-line  
29-04-2011, 11:00  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Cytat:
a wystarczyło (wg. niego) odesłać wadliwy towar samym listem poleconym (bez opcji priorytetowej, bez potwierdzenia odbioru).
Zażądaj zwrotu kosztów takiej przesyłki.
Pozdr.
 
29-04-2011, 11:08  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Zażądaj zwrotu kosztów takiej przesyłki.
Pozdr.
A Autor wogóle wysłał pismo z reklamacją na podstawie ustawy, czy tylko na słowo/maila reklamował?
Jeśli wysłał,to przecież pismo to , wymaga potwierdzenia odbioru;]
greg1003 jest off-line  
29-04-2011, 11:10  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Cytat:
Jeśli wysłał,to przecież pismo to , wymaga potwierdzenia odbioru;]
A dlaczego?
Pozdr.
 
29-04-2011, 11:22  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
A dlaczego?
Pozdr.
Ponieważ inaczej. nie można ustalić od kiedy biegnie 14 dni kalendarzowych na odpowiedź do której musi się sprzedawca ustosunkować.
greg1003 jest off-line  
29-04-2011, 11:28  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

1. Można ustalić inaczej
2. Żaden przepis nie nakazuje wysyłki ZPO
Pozdr.
 
29-04-2011, 11:43  
SAFAR
Stały bywalec
 
Posty: 405
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

ZPO to najprostszy sposób udowodnienia wysłania i dotarcia przesyłki. Sposoby są jednak różne. Jeżeli sprzedawca akceptuje maile, rozmowy tel itp itd to od tego momentu biegnie termin. Nigdzie nie jest napisane w jakiej formie ma być złożona reklamacja.
SAFAR jest off-line  
29-04-2011, 11:44  
Markus75
Użytkownik
 
Posty: 33
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Przede wszystkim, w myśl Prawa Pocztowego, listem (ani zwykłym, ani poleconym) nie powinien być przesyłany żaden towar. Do tego służy paczka pocztowa.
Warto też patrzeć na komentarze, który ma sprzedawca, no i też wystawić mu odpowiedni... No chyba najlepszy sposób na naciągaczy i na uchronienie się przed nimi.
Z drugiej strony, skoro uznał reklamację, to trudno go nazwać naciągaczem, bo nic na tym nie zarobił, a być może i stracił (za powtórną wysyłkę). Obie strony zapłaciły za transakcję z udziałem towaru wątpliwej jakości. A wątpliwości można było już nabrać przed transakcją, czytając komentarze... No cóż... tym razem ryzyko się nie opłaciło...
Markus75 jest off-line  
29-04-2011, 11:49  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Cytat:
Warto też patrzeć na komentarze, który ma sprzedawca, no i też wystawić mu odpowiedni... No chyba najlepszy sposób na naciągaczy i na uchronienie się przed nimi.
Cytat:
A wątpliwości można było już nabrać przed transakcją, czytając komentarze
Wiesz coś, czego nie powiedział autor wątku, czy masz szklaną kulę?
Pozdr.
 
29-04-2011, 13:34  
Markus75
Użytkownik
 
Posty: 33
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Wiesz coś, czego nie powiedział autor wątku, czy masz szklaną kulę?
Pozdr.
Haha nie mam szklanej kuli, ale w treści wyraźnie jest:
"z tego co mi wiadomo ten sprzedawca często oszukuje swoich klientów, nie liczne reklamacje są uznawane choć celowo wysyła uszkodzone, wadliwe towary jednak, że nie uznaje NIGDY i nikomu zwrotu kosztów przesyłki"
Skąd można mieć takie informacje? najbardziej prawdopodobne, że z komentarzy. Tylko pewnie były uważnie przeczytane po fakcie... lub ewentualnie wcześniej zlekceważone...

I stąd moje wnioski...
Markus75 jest off-line  
29-04-2011, 13:39  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Cytat:
Skąd można mieć takie informacje? najbardziej prawdopodobne, że z komentarzy.
Ja nie wiem, ale Ty jak widać wiesz.
Pozdr.
 
29-04-2011, 16:34  
magnolija
Użytkownik
 
Posty: 52
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Otóż aby wyjaśnić Wam, niektórym, "domniemania ze szklanej kuli" W moim poście nie ma nic na temat, że kupowałam na allegro czy podobnym aukcjom, na których są wystawiane komentarze Kupowałam w sklepie i to nie raz, stąd znam sprzedawcę. Owszem, sprzedaje on na allegro aczkolwiek ja nie kupowałam u niego w ten sposób ponieważ zawsze wystawia takie komentarze, które nie dość, że stawiają jego sklep w złym świetle to również "psują" opinię allegrowiczom, którzy mają same pozytywne opinie, a raczyli publicznie wyjawić jakieś oszustwa ze strony tego sprzedawcy - dlatego ja nie korzystam z allegro, a przynajmniej u sprzedawców, którzy mają chociaż jeden negatywny komentarz. Skąd wiem jakie "przekręty" robi dany sprzedawca, sklep? Szklanej kuli zaiste do tego nie trzeba mieć, tak jak nie trzeba czytać komentarzy na allegro
magnolija jest off-line  
29-04-2011, 16:34  
magnolija
Użytkownik
 
Posty: 52
Domyślnie RE: Uznana reklamacja, odmowa zwrotu kosztów przesyłki

Jest wiele innych sposobów aby się dowiedzieć czegokolwiek o kimkolwiek (google, NK, facebook i inne tego typu portale, portale związane z opiniowaniem poszczególnych tematycznie sklepów/ hurtowni, fora, zbiorowości/ skupiska ludzi związanych z określoną tematyką branżową - w Waszym przypadku takim skupiskiem jest skupisko prawnicze, w moim artystyczne, szerokie grono). Jest takie powiedzenie - jeśli nie ma czegoś w internecie oznacza to, że w ogóle nie istnieje Dlaczego zamówiłam u tego sprzedawcy skoro (zakłada się), że znałam opinie na jego temat? Tak, znałam opinie wcześniej. Wcześniej również kilka razy kupowałam u niego. Opinii na jego temat było wiele, w 70% przypadków negatywne ale zaryzykowałam bo w końcu te 30% z czegoś zadowolona była, prawda?
magnolija jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Uznana reklamacja, ale brak zwrotu pieniędzy (odpowiedzi: 6) Witam, reklamacja kurtki w jednym ze znanych sklepów została uznana, przy jej składaniu zostało zapisane że chciałbym zwrotu pieniędzy. Po 2...
§ Odmowa zwrotu kosztów przesyłki (odpowiedzi: 3) W listopadzie 2014 r. kupiłem telefon przez Allegro, opcja „Kup teraz”. Po pięciu miesiącach reklamowałem go u sprzedającego na podstawie Ustawy z...
§ uznana reklamacja, koszt przesyłek (odpowiedzi: 10) witam, w poprzednich swoich postach pisałam o problemie ze sprzedającym, który wysłał mi towar niezgodny z opisem. po Waszych wskazówkach odesłałam...
§ Uznana reklamacja DPD-kto płaci za przesyłkę. (odpowiedzi: 1) Witam, na początku roku kupiłam na allegro rower treningowy został on uszkodzony w czasie przesyłki przez firmę dpd. Sporządziłam protokół i...
§ uznana reklamacja - zwrot kosztow przesyłki (odpowiedzi: 1) Witajcie, jakiś czas temu kupiłam przez allegro buty, zostały wysłane do mnie kurierem (18zł), niestety okazały się wadliwe, złożyłam reklamację,...
§ Uznana reklamacja - brak zwrotu gotówki !? (odpowiedzi: 3) Witam. Chciałbym się podzielić dzisiejszą przygodą w sklepie obuwniczym w Gdańsku. 3 tyg. temu oddałem sandały do reklamacji, która została...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:13.