Koszta wysyłki z serwisu do klienta - Forum Prawne

 

Koszta wysyłki z serwisu do klienta

Szanowni juryści, Witam serdecznie wszystkich, to mój pierwszy i mam nadzieję, że nie ostatni post (studiuje prawo, myślę, że ta platforma wymiany informacji może być mi przydatna w toku studiów). Zaczynam od problemu dotyczącego regulacji ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-01-2008, 11:18  
B737
Użytkownik
 
Posty: 135
Domyślnie Koszta wysyłki z serwisu do klienta

Szanowni juryści,


Witam serdecznie wszystkich, to mój pierwszy i mam nadzieję, że nie ostatni post (studiuje prawo, myślę, że ta platforma wymiany informacji może być mi przydatna w toku studiów).


Zaczynam od problemu dotyczącego regulacji prawnych na temat wysyłki przedmiotu naprawianego w ramach gwarancji przez serwis.

Otóż - kto ponosi koszta wysyłki takiego przedmiotu?. Jeśli jest jakaś konkretna regulacja prawna dotycząca tego zagadnienia to bardzo proszę o napisanie która to.


Dziękuje i czekam na odpowiedź.
B737 jest off-line  
07-01-2008, 11:41  
Sebastan
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie

Nie ma jednoznaczej odpowiedzie powieważ zalezy to od sposobu reklamacji czy bedzie dochodzic roszczenia z tytułu niezgodnosci twaru z umowa czy gwarancji. Jeżeli na podstanie niezgodnosci towaru z umowa to roszcznie konsumenta bedzie realizowane nieodpłatnie na kazdym etapie i wydatki muszą być zwrócone.

Natomiast jesli chodzi o roszenie na podstawie gwaracji wszytko zależy od zapisów w niej zawartych. Gwarant mógł znacznie ograniczyć zakres gwarancji i większość kosztów będziemy musieli ponosić sami.
Sebastan jest off-line  
07-01-2008, 11:51  
stichus13
Użytkownik
 
Posty: 269
Domyślnie

W gwarancji z KC która obecnie nie ma zastosowania wobec konsumentów był wyraźny zapis że to gwarant ponosi takie koszty (art. 580).

Obecnie w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w artykule o gwarancji nie ma takiego wyraźnego przepisu ale ponoszenie takich kosztów przez konsumenta zostało uznane przez sąd za niedozwoloną klauzulę umowną więc na tej podstawie można uznać że to gwarant powinien ponosić takie koszty.
stichus13 jest off-line  
07-01-2008, 12:01  
B737
Użytkownik
 
Posty: 135
Domyślnie

[cytat="stichus13"](...)ale ponoszenie takich kosztów przez konsumenta zostało uznane przez sąd za niedozwoloną klauzulę umowną więc na tej podstawie można uznać że to gwarant powinien ponosić takie koszty.[/cytat]


Po pierwsze - dziękuję za szybki odzew. Druga sprawa - czy to jest orzeczenie SN, jeśli tak, to które?


------
Właśnie zadzwoniłem do serwisu, serwisant stwierdził, że mikrofalówka ZOSTAŁA JUŻ NAPRAWIONA i teraz jest kwestia wysyłki i ja jestem obowiązany ponieść koszta. Oparłem się o artykuł 580 paragraf 2. Facet wydawał się strasznie zamieszany, powiedział, że oni się wywiązali (?) i ja mikrofalówkę mogę odebrać u nich. Stwierdziłem, że owszem, to jest moje uprawnienie ale ich obowiązek dostarczenia przedmiotu jest zawarty w art 580 paragraf 2.

Facet się pogubił, zaczął mówić strasznie szybko i niewyraźnie i stwierdził, że... oni sprawdzą jeszcze raz z czyjej winy powstała usterka (!) i odezwą się do mnie...

Hm?
B737 jest off-line  
07-01-2008, 12:24  
stichus13
Użytkownik
 
Posty: 269
Domyślnie

Nie wiem czy SN się aż takimi pasjonującymi tematami zajmuje

To było orzeczenie Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 22.06.2005r., wpis do rejestru klauzul z 07.10.2005r. tam Ci będzie chyba łatwiej to znaleźć jakby co.
stichus13 jest off-line  
07-01-2008, 12:33  
B737
Użytkownik
 
Posty: 135
Domyślnie

Ja tym bardziej nie wiem, już szukam tego orzeczenia


Więc jeśli teraz facet zadzwoni i będzie mi wmawiał, że usterka jednak powstała z mojej winy (co jest bzdurą) to jak mogę się bronić? Przypominam, że oni już dokonali naprawy tego sprzętu. Czy nie jest tak, że jeśli usterka powstała teoretycznie z mojej winy, to oni przed dokonaniem naprawy płatnej musi zapytać mnie o zgodę?

Co najlepiej powinienem zrobić?
B737 jest off-line  
07-01-2008, 15:55  
B737
Użytkownik
 
Posty: 135
Domyślnie

Wszystkim piszącym w poście dziękuję serdecznie za pomoc



Po kolejnym telefonie do serwisu okazało się, że postanowili oni odesłać przesyłkę na własny koszt. Pierwsza 'wygrana sprawa'.


B737 jest off-line  
07-01-2008, 16:45  
stichus13
Użytkownik
 
Posty: 269
Domyślnie

No to fajnie. Chociaż z otwieraniem szampanów poczekałbym aż ta rzecz faktycznie do Ciebie dotrze naprawiona i przesłana na ich koszt
stichus13 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Uszkodzenie towaru podczas wysyłki do serwisu (odpowiedzi: 17) Dzień Dobry, miałem problemy z laptopem i był jeszcze na gwarancji więc zadzwoniłem do producenta i kazano mi go spakować i nadać w najbliższym...
§ sms-y do klientów lub wiadomości wysyłane przez gg (odpowiedzi: 1) Witam . Jeżeli był już ten temat gdzieś wałkowany to proszę o podanie mi jedynie linka lub nazwy tematu na forum. Jeżeli nie to proszę o odpowiedź ...
§ Masowa wysyłka SMS do klientów sklepu (odpowiedzi: 1) Witam, Czy mogę wysyłać informacje SMS (np. o promocji) do swoich klientów? 1. Zarejestrowanych, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie info o...
§ zwrot kosztów wysyłki reklamacyjnej - większe koszta (odpowiedzi: 18) Witam, sprzedałam ostatnio na aukcji urządzenie wielofunkcyjne. Okazało się uszkodzone i przyjęłam reklamację, którą rozpatrzyłam pozytywnie. Wiem,...
§ Wysyłka maili do użytkownikó włąsnego serwisu internetoweg. (odpowiedzi: 2) Witam, Zakładam serwis internetowy. Przy rejestracji uzytkownik bedzie podawal adres e-mail na ktory bedzie przychodzil link aktywujacy konto...
§ Sprzedawca wysyła mnie do odległego serwisu. (odpowiedzi: 1) Kupiłem kilka miesięcy temu odtwarzacz mp3 w jednym z supermarketów. Parę dni temu przestał bez żadnej przyczyny czytać pliki. Więc zaniosłem...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:15.