Witam
Ja mam trochę inną sytuację z UPC. Już po zakończonej umowie i całkowitej spłacie wszystkich zobowiązań (dla których zostały wystawione faktury VAT) UPC przysłało mi 02.11.2011 "dobrowolne wezwanie do zapłaty" bez podania za co mam płacić. Odpisałem, że zapłacę jak wystawią fakturę i tutył zapłaty. Na co UPC odpisało, że jest to zapłata za prowadzone rozmowy telefoniczne w okresie funkcjonowania umowy, ale nie ujęte na ostatniej fakturze oraz , że przyslą mi fakturę. Po pewnym czasie, 23.11.2011, przyszło....kolejne "wezwanie do dobrowolnej zapłaty". Następna interwencja o fakturę i owszem przyszło, ale duplikat z dnia 28.11.2011, faktury wystawionej rzekomo 05.09.2011. Piszę -rzekomo- bo oryginału tej faktury nie widziałem na oczy a tylko "wezwania do dobrowolnej zapłaty". Zapłaciłem kwotę umieszczoną na duplikacie faktury, a UPC 04.12.2011 poinormowało mnie, że: "przepraszamy za opisane niedogodności. Automatycznie jest prowadzona windykacja, ponieważ wpłata nie została zaksięgowana. Dokument księgowany został wysłany". Wezwania oraz faktura przyszły do mnie listem zwykłym , bez potwierdzenie odbioru, a cała korespondencja była prowadzona mailowo. Jeżeli ktos ma podobne problemy z UPC to prosze o kontakt, a także o odpowiedź na pytanie czy takie "dobrowolne wezwanie do zapłaty" ma moc prawną.