Odmowa przyjęcia naprawionego sprzętu (laptopa) - Forum Prawne

 

Odmowa przyjęcia naprawionego sprzętu (laptopa)

Witam, Chciałbym się dowiedzieć czy mam prawo do odmowy i zapłaty za naprawiony towar, konkretnie laptop, w sytuacji opisanej poniżej. 2-go maja (poniedziałek) oddałem zepsutego laptopa (3-letniego już, więc gwarancja, go nie obejmowała) do serwisu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
28-05-2011, 19:49  
makaroni22
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Odmowa przyjęcia naprawionego sprzętu (laptopa)

Witam,

Chciałbym się dowiedzieć czy mam prawo do odmowy i zapłaty za naprawiony towar, konkretnie laptop, w sytuacji opisanej poniżej.

2-go maja (poniedziałek) oddałem zepsutego laptopa (3-letniego już, więc gwarancja, go nie obejmowała) do serwisu (właściwie miejsca zakupu laptopa, ale oferującego usługi serwisowe). Po opisie usterki (lapek po prostu się wyłączał w okresie do godziny od włączenia, czasem szybciej, żadne przegrzanie) powiedziano mi, że najprawdopodobniej uszkodzeniu uległa płyta główna i naprawa jej to koszt rzędu 400zł. Powiedziano mi również, że sprzęt powinien być do odebrania w najpóźniej w przyszły piątek. Przystałem na naprawę, jeśli nie przekroczy ona tej sumy, zachęcony dość szybkim czasem realizacji, a na czasie mi zależało - komputer potrzebny do pracy, a zastępczego nie posiadam.

Po dobrych dwóch tygodniach (17 maja) braku odzewu ze strony serwisu-sklepu skontaktowałem się z nimi i otrzymałem odpowiedź, żeby dowiedzieć się o niego w przyszłym tygodniu, bo nie (pomijam kwestię, że dodzwonienie się do serwisu oscyluje około pół godziny prób). A więc czekałem. W dalszym ciągu brak jakiegokolwiek odzewu ze strony serwisu. Z braku możliwości telefonicznego z serwisem, ojciec przeszedł się osobiście do sklepu (24-go maja). Powiedziano mu, że nadal się wyłącza i można wymienić płytę główną za 1200zł. Nie zgodził się i powiedziano mu, ze laptopa prawdopodobnie nie naprawią i będzie do odbioru w piątek. W piątek (27-maja) z rana kazano mi się dowiedzieć o odbiór. Nagle okazało się, że laptop naprawiony i koszt naprawy to około 400zł, dokładnej sumy nie podano. Powiedziano też że laptop został wysłany kurierem w czwartek i dojedzie w okolicach godziny 17-tej. Stawiłem się na 17-tą i powiedziano mi, że niestety nie dotarł i będzie prawdopodobnie w poniedziałek.
W sumie minęły już 4 tygodnie od złożenia laptopa do serwisu.

W tym czasie (przed inforomacją o naprawieniu lapka) rozmyśliłem się i doszedłem do wniosku, ze wezmę nowego laptopa na raty z dwuletnią gwarancją. Po informacji o cudownym naprawieniu go w ostatniej chwili dalej tak myślę, że zamiast "wyrzucać" 400 zł na sprzęt, który "nie wiadomo ile pochodzi", czy i co oni w ogóle tam zrobili, to lepszą opcją będzie kupno nowego.
Oczywiście wpływ na moją decyzję miał fakt, że zniecierpliwiłem się, a także straciłem jakoby zaufanie co do rzetelności serwisu.

Tak więc czy mogę po prostu nie przyjąć naprawionego sprzętu z serwisu? I co w związku z tym? Sklep doprowadza go w powrotem do pierwotnego stanu, ponoszę z tego tytułu jakieś koszty i mi go zwraca, czy sprzęt zostanie u nich? W sumie i tak zepsutego nie sprzedałbym za jakieś pieniądze, o ile ktoś chciałby go kupić.

Będę wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź, nawet taką że jestem niepoważny Jeśli nie ma takiej możliwości to oczywiście przyjmę laptopa i będę się cieszył oby tylko działającym sprzętem.

Pozdrawiam
makaroni22 jest off-line  
28-05-2011, 21:16  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.166
Domyślnie RE: Odmowa przyjęcia naprawionego sprzętu (laptopa)

Jesteś zobowiązany do odbioru sprzętu i zapłacenia.

Jeśli tego nie uczynisz możesz mieć spore problemy. Najpierw będą ponaglenia w celu odebrania i zapłacenia, później może zostać dodatkowo naliczona opłata za magazynowania, która z każdym dniem będzie się powiększała. W ostateczności spraw może wylądować w sądzie, a tę najprawdopodobniej przegrasz. Reasumując zapłacisz za naprawę, magazynowanie i koszty postępowania.

Tak będzie jeśli serwis jest uczciwy i nie "przywłaszczy" sobie sprzętu bez żadnych dodatkowych procedur.

Masz dwa wyjścia: 1) odebrać i zapłacić, 2) umówić się z serwisem i podpisać umowę darowizny(?) lub odsprzedaży za cenę pomniejszoną o koszty naprawy.
nomnes jest off-line  
29-05-2011, 09:14  
makaroni22
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Odmowa przyjęcia naprawionego sprzętu (laptopa)

Dziękuję za odpowiedź. Rozwiałeś moje wątpliwości.
makaroni22 jest off-line  
30-05-2011, 17:32  
makaroni22
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Odmowa przyjęcia naprawionego sprzętu (laptopa)

Dobra, sprawa troszeczkę się skomplikowała. Coś tam zostało naprawione na płycie głównej za równe 400zł, czyli dokładnie za tyle na ile się zgodziłem, oddając sprzęt do serwisu. Zostałem jednak poinformowany, że prawdopodobną przyczyną uszkodzenia laptopa był uszkodzony zasilacz (swoją drogą również oddany z laptopem). Zasilacz nadal jest uszkodzony i zasugerowano mi kupno nowego za około 200zł. Dano mi wyraźnie do zrozumienia, że decyzja należy do mnie, oni do niczego mnie nie zmuszają, ale w przyszłości (tu się nie określili) uszkodzenie może się powtórzyć, ponieważ zasilacz wciąż jest wadliwy.

Czy to nie jest w związku z tym naciągnięcie umowy przez serwis? Oddałem laptopa wraz z zasilaczem do naprawy za 400zł, w przypadku przekroczenia kosztów naprawy mieli się ze mną skontaktować. Wyszło, że łączna kwota naprawy wyniesie mnie 600zł, a oni naprawili to co mogli do 400zł, bo tak było wygodnie. Przez cały miesiąc oczekiwania serwis ani razu się ze mną nie kontaktował, za każdym razem ja się wszystkiego dopytywałem. Czy zasilacz liczy się jako oddzielny sprzęt i czy w ogóle powinien być tak traktowany?

I czy nie powinno w takim wypadku skontaktować się ze mną przed podjęciem czynności związanych z naprawą?
makaroni22 jest off-line  
30-05-2011, 18:36  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: Odmowa przyjęcia naprawionego sprzętu (laptopa)

Cytat:
Napisał/a makaroni22 Zobacz post

Czy to nie jest w związku z tym naciągnięcie umowy przez serwis? Oddałem laptopa wraz z zasilaczem do naprawy za 400zł, w przypadku przekroczenia kosztów naprawy mieli się ze mną skontaktować. Wyszło, że łączna kwota naprawy wyniesie mnie 600zł, a oni naprawili to co mogli do 400zł, bo tak było wygodnie. Przez cały miesiąc oczekiwania serwis ani razu się ze mną nie kontaktował, za każdym razem ja się wszystkiego dopytywałem. Czy zasilacz liczy się jako oddzielny sprzęt i czy w ogóle powinien być tak traktowany?

I czy nie powinno w takim wypadku skontaktować się ze mną przed podjęciem czynności związanych z naprawą?
Poszukaj sobie zasilaczy uniwersalnych Media-Tech albo np. White Energy.
120W model kosztuje ~150-180zł, zależy jakiej mocy potrzeba, słabsze niż 120W to i w granicy 100zł są.
greg1003 jest off-line  
30-05-2011, 18:49  
makaroni22
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Odmowa przyjęcia naprawionego sprzętu (laptopa)

Cytat:
Napisał/a greg1003 Zobacz post
Poszukaj sobie zasilaczy uniwersalnych Media-Tech albo np. White Energy.
120W model kosztuje ~150-180zł, zależy jakiej mocy potrzeba, słabsze niż 120W to i w granicy 100zł są.
W ostateczności, bo gdybym chciał wydawać dodatkową kasę to nie zakładałbym nawet wątku na forum.
Bo czy nie jest to tak, że dostaję z naprawy sprzęt jednak tylko po części naprawiony?
makaroni22 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ odmowa przyjęcia mandatu, przyjęcie go na komendzie. (odpowiedzi: 21) Witam, Wiem że dawniej jak nie przyjąłem mandatu a później przemyślałem sprawę że jednak słusznie mi go wręczono, to gdy zostałem wezwany na...
§ Zepsucie prawie naprawionego laptopa - serwis (odpowiedzi: 1) Witam. Mój problem wygląda następująco: Dwa tygodnie temu mój laptop Sony VAIO VPC eh2je został zalany - jedna kropla słodkiego napoju dostała się...
§ Reklamacja towaru - odmowa przyjęcia naprawionego towrtu (odpowiedzi: 58) Witam serdecznie i bardzo proszę o pomoc, sytuacja jest następująca: klientka oddała "na reklamację"(nie bylo okreslone czy w ramach niezgodnosci...
§ Odmowa przyjęcia laptopa na gwarancji (odpowiedzi: 17) Witam, półtora roku temu kupiłem laptopa Acer na firmę w salonie sprzedaży firmy Karen w Gdyni. Poinformowano mnie o gwarancji na 2 lata i...
§ Gwarancja sprzętu naprawionego (odpowiedzi: 3) Witam Sprawa dotyczy zakupy przez osobę prowadzącą działalność gospodarczą, i w tej sprawie proszę o odpowiedź. Jestem nowy na tym forum i z...
§ Odmowa przyjęcia sprzętu do naprawy z tytułu niezgodności towaru z umową. (odpowiedzi: 1) W sierpniu zakupiłem pamięć RAM we wrocławskim oddziale PROLine, która, jak się niedawno okazało, jest uszkodzona (komputer nie uruchamia się gdy...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:43.