Reklamacja zwrot towaru a zaliczka
Witam,
moja ciocia zamówiła dnia 12.05 w firmie Żal Met w Iławie rolety zewnętrzne i markizę zwijaną zewnętrzną. W momęcie zamówienia moja ciocia nie otrzymała żadnego dokumentu potwierdzającego zamówienie, zapłaciła jednak wtedy 4000zł zaliczki (1000zł - markiza, 3000zł - rolety) za którą otrzymała potwierdzenie. Około 24 Maja firma dostarczyła zamówiony towar. Pracownicy założyli markizę i rozładowali rolety nie mogli ich zamontować bo wnęki okienne nie były jeszcze gotowe. Po zamontowaniu powiedzieli że trzeba ją jeszcze wyregulować. Nastęnego dnia po dokładnym obejżeniu markizy moja ciocia zauważyła błedy w zszyciu materiału, wgniecenia i rysy na puszcze powstałe podczas montażu. Markiza została ponadto żle zamontowana (krzywo, niestabilnie) Konstrukcja markizy była inna niż eksponowana w sklepie. Wymiary markizy także nie zgadzały się z zamównieniem. Markiza po rozłożeniu powoduje zagrożenie dla ludzi siędzących pod nią ze względu na jej wachania dochodzące przy małym wietrze do 40cm. Niezwłocznie zostało to zgłoszone w skleie z prośbą o demontaż w.w. markizy, zabranie jej i zwrot zaliczki. Niestety od tego momentu sprzedawca nie reagował na prośby przez ponad tydzień. Po wielu telefonach i wizytach w sklepie zdemontowano i zabrano markizę (13.06). Ze wzgłędu na opieszłość ze strony firmy moja ciocia zrezygnowała z montażu przez tą firme rolet. (Ich terminy kolidowały z postępami prac na budowie) Jak się później okazało rolety także zostały wykonane w innych wymiarach co stwierdził pracownik firmy. Nie chcąc opóżniać budowy moja ciocia na własny koszt dopasowała wnęki okien do rolet. Chcąc rozliczyć się za rolety moja ciocia dowiedziała się że sprawa markizy nie jest jeszcze zakończona. Firma nie chce oddać zaliczki na poczet markizy. Sprawa ta bardzo się przeciąga a moja ciocia nie może zwlekać z prowadzeniem budowy ponieważ miała zamówioną firmę wykonującą elewacje. Firma nie mogła czeką ponieważ generowało by to koszty. W tej chwili wykonane zostało ocieplenie budynku i nie ma juz możliwości zamontowania markizy. W dniu dziśiejszym moja ciocia otzrymała pismo z firmy Żal Met z żądaniem napisania dla producenta pisma dotyczącego zwrotu markizy z podniem przyczyn zwrotu. Jak rozwiązać tą sytuacje, czy napisanie takowego pisma zobliguje moją ciocie do kupna tej markizy po poprawkach. Czy można zakończyc tą sprawe odstępując od kupna markizy, czy w takim wypadku traci się zaliczkę? Z góry dziękuje za odpowiedż.
|