Przekroczony termin rozpatrzenia reklamacji z gwarancji
Witam,
Dnia 5 maja zakupiłem głośniki marki Genius w sklepie RTV AGD. Po ich podłączeniu okazało się, że jeden z głośników satelitarnych, konkretnie lewy trzeszczy. Oddałem je następnego dnia na gwarancję. Wkrótce przyszedł email z RTV, że Genius uznał gwarancję i daje mi nowe głośniki. Przy odbiorze byłem trochę zdziwiony bo pudełko było rozpakowane, a przecież mieli dać nowy towar. Zapytany o ten szczegół pracownik powiedział, że głośniki są nowe, tylko w RTV panuje taki zwyczaj, że oni sprawdzają, czy niczego nie brakuje po przyjściu z gwarancji. Wydawało mi się to niedorzeczne, bo jak może brakować czegoś w nowym pudełku, ale miałem tego dnia inne sprawy na głowie i odpuściłem sobie pokrętne tłumaczenie sprzedawcy. Po podłączeniu "rzekomo" nowych głośników okazało się, że jeden z nich, konkretnie lewy znowu trzeszczy, tak samo jak poprzedni egzemplarz.
Pomyślałem sobie, ok spokojnie przypadki się zdarzają. Zaniosłem następnego dnia owe głośniki do RTV, tym razem przyszedł list polecony, że naprawią mi te głośniki. Gdy odbierałem głośniki ponownie byłem zaskoczony. Tym razem przyszła zapakowana paczka, kierownik powiedział mi, że Genius daje mi nowe głośniki. Przy mnie rozpieczętował paczkę i sprawdziliśmy czy wszystko jest. Uradowany podłączyłem swoje "rzekomo" nowe głośniki i ... nie zgadniecie co. TAK, lewy głośniczek trzeszczy. Zaniosłem więc po raz trzeci te głośniki i kazałem napisać sprzedawcy, który przyjmował zgłoszenie, że już 2 razy nadesłali mi produkt z tą samą wadą.
Konkrety. Ostatnią reklamację zgłosiłem 17.06.2011. W zgłoszeniu reklamacyjnym jest napisane, że:
TERMIN ROZPATRZENIA REKLAMACJI wynosi 14 dni i tym czasie muszę zostać poinformowany o sposobie załatwienia gwarancji.
Oczekiwany sposób załatwienia reklamacji: naprawa.
Pytanie do Was brzmi. Czy mogę starać się, o zwrot pieniędzy skoro gwarant dopuścił się zaniechania poinformowania mnie o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
Czytałem trochę ustawę, kodeks cywilny i Wasze forum i nadal mam wątpliwości, bo jeśli powołam się ustawę (wklejona poniżej) to rozumiem, że nie mam prawa domagania się o zwrot gotówki, bowiem w oczekiwanym sposobie załatwienia reklamacji jest napisane: NAPRAWA. Czyli oznacza to, że oni mają prawo przysyłać mi te same wadliwe głośniki w nieskończoność a ja będę je reklamował przez całe moje życie? Dodam jeszcze, że nie otrzymałem żadnej karty gwarancyjnej z głośnikami, a na stronie Geniusa, też próżno szukać informacji na ten temat. "Ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o sprzedaży konsumenckiej ...
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. "
Mam jeszcze jedno pytanie, jak wygląda sprawa z adnotacją o przedłużenie gwarancji w związku z gwarancją ? Wystarczy zwykła parafka z datą na paragonie, czy istnieją do tego jakieś wymogi ?
Dziękuję bardzo za pomoc.
|