Allegro - sprzedawca nie chce wysłać towaru - normalna cena
Witam wszystkich użytkowników !
Na wstępie chcę powiedzieć, że przeczytałem już kilka podobnych tematów do mojego, ale chciałbym się dowiedzieć co konkretnego mogę zrobić w tym właśnie przypadku.
Moja sytuacja ze sprzedającym wygląda następująco.12 lipca próbowałem wylicytować telefon, pod sam koniec bardzo się zdenerwowałem ponieważ wszystkie oferty zostały odwołane ( wraz z moją ) przez sprzedającego, powód - uszkodzenie pokrywy od aparatu, i zapewnienie że telefon po wizycie w serwisie zostanie jeszcze raz wystawiony. Ku mojemu zdziwieniu ten sam użytkownik, następnego dnia wystawił ten sam model z takimi samymi zdjęciami jak i opisem, na licytację bez ceny minimalnej na 5 dni. Poprosiłem siostrę aby ze swojego konta napisała użytkownikowi, że takich rzeczy nie można robić, bo najzwyczajniej w świecie jest to nieuczciwe wobec licytujących. 18 lipca udało mi się wylicytować telefon, od razu wybrałem rodzaj wysyłki ( zwykła paczka ekonomiczna ), po czym poinformowałem sprzedającego, że należność wpłacę dnia następnego. Za pół godz. dostałem e-maila , z informacją iżtelefon został uszkodzony, mianowicie ekran się zawiesił i że sprzedający odda koledze do naprawy, a jeśli to nic nie da to odda do serwisu. Prosił żeby nie płacić za telefon. Obiecał przekazać mi dalsze informacje następnego dnia wieczorem. Ja wykonałem przelew, w e-mailu sprzedający poinformował mnie, że musi oddać telefon do serwisu i za tydzień się odezwie. Postanowiłem sprawdzić i okazało się, że licytacja którą wygrałem była trzecią z kolei, wcześniej aukcja kończyłaby się kwotą 720zł, następnie 560zł a ja wygrałem ten telefon za 530zł + koszta wysyłki. Wszystkie wcześniejsze oferty były za niskie i nie chciał sprzedać aparatu w takich cenach. W trakcie jednej aukcji zapytałem jaka cena satysfakcjonuje użytkownika z zakończeniem aukcji przed czasem, odpowiedział że 850zł. W dalszej korespondencji ujawniłem swoją wiedzę na temat kończenia aukcji przed czasem, poinformowałem, że została zawarta między nami umowa cywilna według której sprzedający ma obowiązek dostarczyć mi wylicytowany przedmiot ( bez względu na to co się z nim stało ). Ma po prostu wywiązać się z umowy i wysłać mi albo ten co jest w aukcji, albo zakupić inny o takich samych parametrach, albo dać mi pieniądze na zakup takiego samego egzemplarza. Postraszyłem że inaczej sprawa trafi na drogę sądową. Dałem użytkownikowi 7 dni na wysyłkę ( chociaż wg prawa ma chyba 30dni? ), na co odpisał mi, że może zwrócić mi pieniądze a jak nie podam numeru konta to nada przekazem pocztowym na dane z Allegro. Ja zaznaczyłem, że nie interesuje mnie odesłanie pieniędzy tylko wylicytowany przedmiot. Dzisiaj zaproponowałem rozwiązanie, jeśli jest rzeczywiście uszkodzony, to niech wyśle do Warszawy i niech zostawi potwierdzenie przyjęcia urządzenia do naprawy, poprosiłem o wykonanie zdjęcia w/w dokumentu i przesłanie mi na e-maila. W odpowiedzi otrzymałem, że oddać do naprawy mógł wczoraj ( a to nie prawda ponieważ wczoraj rzekomo naprawiał kolega ) i że kończy ze mną dyskusję, więcej możemy "pogadać" w Sądzie. Wartość rynkowa jest trudna do określenia, ale nowy egzemplarz jakieś 2 tyg temu został sprzedany za 619zł. Ten również jest nowy z roczną gwarancją Producenta. Bardzo irytuje mnie zachowanie i cwaniactwo tego pana. Chcę wywalczyć ten telefon, tylko nie wiem co mogę zrobić, za tydz myślałem żeby wysłać przesyłkę listową z potwierdzeniem odbioru z wezwaniem do wydania przedmiotu. Czy mogę udać się na policję i złożyć zawiadomienie przeciw temu panu? Mimo tego, że chce zwrócić pieniądze? Mi zależy na telefonie i nie chcę zwrotu pieniędzy, czy mogę nie odebrać przekazu pocztowego i nadal egzekwować wydania telefonu ? Według mnie umowa kupna-sprzedaży nie jest czymś co można od tak sobie " olać ". Jest to zwykły cwaniak a ja chcę sprawiedliwości.. I po prostu nie wierzę aby to właśnie pół godz po zakończeniu aukcji telefon uległ uszkodzeniu, zwłaszcza że już dwukrotnie oszukiwał, licytujących, jak i Allegro, z góry dziękuję za odpowiedź, Pozdrawiam
|