Wymiana obuwia na inny model w ciągu dwóch dni - Forum Prawne

 

Wymiana obuwia na inny model w ciągu dwóch dni

Witam. Zakupiłam skórzane czółenka, były trochę ciasne, sprzedawca dał mi 100% zapewnienia że się rozbiją. Jednak po 30 minutowym trzymaniu ich na nogach w domu, nie było sensu w te zapewnienia wierzyć. Na drugi dzień ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
28-07-2011, 11:40  
kika50
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Wymiana obuwia na inny model w ciągu dwóch dni

Witam.

Zakupiłam skórzane czółenka, były trochę ciasne, sprzedawca dał mi 100% zapewnienia że się rozbiją. Jednak po 30 minutowym trzymaniu ich na nogach w domu, nie było sensu w te zapewnienia wierzyć. Na drugi dzień podeszłam do sklepu, i zaczęto mnie zwodzić..a to nie było szefowej, a to nie było w ogóle zainteresowania moim problemem. Po dyskusji z pracownikiem wybrałam buty o niższej cenie ale bez żadnego zapewnienia, że dostanę zwrot różnicy. W obecnej chwili mam paragon(buty w końcu zostały łaskawie przyjęte). Czy sprzedawca ma prawo odmówić mi zwrotu różnicy? Czy w ogóle czy istnieje coś takiego, że ja oddaje buty w ciągu jednego dnia, są nieużywane i proszę się o zajęcie się tym problemem?
Czy istnieje przepis który zobowiązuje sprzedawcę do zawarcia kompromisu, czy rozwiązania tego problemu. Zaznaczam, że buty kupiłam na bazarze.

Dziękuje
kika50 jest off-line  
28-07-2011, 11:46  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.768
Domyślnie RE: Wymiana obuwia na inny model w ciągu dwóch dni

Sklep/stoisko nie ma obowiązku w podanym przypadku przyjmować towaru. Nie jest to reklamacja.
Ale jeżeli sprzedawca podejmuje decyzję przyjęcia towaru, a klient kupuje nowy towar, formalnie sytuacja jest bardzo prosta: przyjęcie towaru i zwrot jego ceny - nabycie nowego i zapłata nowej ceny. A w praktyce sklep/stoisko ma obowiązek zwrotu różnicy ceny.
Miejsce zakupu nie ma znaczenia.
natalie-s1959 jest off-line  
28-07-2011, 14:16  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.200
Domyślnie RE: Wymiana obuwia na inny model w ciągu dwóch dni

Cytat:
A w praktyce sklep/stoisko ma obowiązek zwrotu różnicy ceny.
Sklep nie ma żadnego obowiązku w tym zakresie. To tylko dobrowolność. Jak by chcieli potrącić 30% z ceny za przyjęcie zwrotu, to też by mieli prawo. Oczywiście powyższe dotyczy stacjonarnego sklepu.
tcp jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wymiana telefonu na inny model ? (odpowiedzi: 3) Witam w sierpniu 2015 roku kupiłem na abonament w sieci play telefon Sony Xperia M4 Aqua. Telefon już był dwukrotnie w serwisie gdzie został...
§ Wymiana telefonu na inny model. (odpowiedzi: 1) Witam Dostałem od sieci sklepu w którym kupiłem telefon ( nie komórkowego ) zgodę na wymianę telefonu. Wniosłem pismo o przyznanie wymiany na...
§ Wymiana laptopa na inny model (odpowiedzi: 1) 1,5 roku temu zakupiłem komputer Sony Vaio w salonie X-KOM. 29 marca 2014 roku produkt z drobną wadą został wysłany na gwarancji do autoryzowanego...
§ Wymiana telefonu na inny model (odpowiedzi: 2) Witam! Mój problem wyglada tak: Przedwczoraj przedłużyłam umowę z Erą i wzięłam nowy telefon. Sprawę załatwiłam w salonie, telefon dostałam od...
§ MediaMarkt i wymiana towaru na inny model? (odpowiedzi: 7) Kupiłem wczoraj w MediaMarkt telefon. Wydawał się fajny, ale po krótkim używaniu nie przypadł mi do gustu, jak dla mnie za delikatny. Chciałbym go...
§ Gwarancja i wymiana na inny model (odpowiedzi: 11) Witam Oddałem na gwarancję dysk twardy. Najprawdopodobniej dostanę dysk z nowszego modelu, ale niektóre parametry ma niższe i ogólnie jego cena...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:09.