cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody - Forum Prawne

 

cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Witam wszystkich Czytalem sporo postow na forum ale jakos nie moge znalezc satysfakcjonujacej odpowiedzi na moj problem Mianowicie kupilem na aukcji "KUP TERAZ" allegro, towar oznaczony jako NOWY (ja - osoba prywatna, sprzedajacy - firma) ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
03-08-2011, 15:02  
Destro
Początkujący
 
Destro na Forum Prawnym
 
Posty: 25
Domyślnie cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Witam wszystkich

Czytalem sporo postow na forum ale jakos nie moge znalezc satysfakcjonujacej odpowiedzi na moj problem

Mianowicie kupilem na aukcji "KUP TERAZ" allegro, towar oznaczony jako NOWY (ja - osoba prywatna, sprzedajacy - firma)
Zaznaczylem, ze prosze o szybka i dobrze zapakowana przesylke, poniewaz jest to czesc do samochodu, ktory stoi uziemiony, a szykuje mi sie wazny wyjazd.
Towar przyszedl po dwoch dniach, kurierem GLS
Paczka cala, oblepiona jak nalezy, jednak po otwarciu stwierdzilem, ze towar jest polamany (mial mozliwosc latania luzem wewnatrz kartonu).
Spisalismy protokol szkody, zrobilismy zdjecia. Towar zostal u mnie a kurier kazal mi czekac na dalszy rozwoj sytuacji, ewentualnie skontaktowac sie ze sprzedawca i powiadomic go, ze zaszla taka sytuacja.

Moje pytanie brzmi:
1. czy mam prawo odstapic od umowy, zwrocic uszkodzony towar i zadac zwrotu pieniedzy ? np. na podstawie "Reklamacji z tytułu TOWARU NIEZGODNEGO Z UMOWĄ" ?
Poniewaz w praktyce bede musial teraz kupic natychmiast ta sama czesc aby zdazyc naprawic auto przed wyjazdem. Tymczasem sprzedawca nawet, gdyby ponownie wyslal mi juz sprawne czesc to i tak beda mi one zbedne.
2. Czy ewentualnie moge powola sie na cos innego, tak aby odzyskac pieniadze?

Bardzo prosze o mozliwie szybka odpowiedz, poniewaz chcialbym dokonac ewentualnego zgloszenia/reklamacji jeszcze przed wyjazdem
Pozdrawiam
Destro jest off-line  
04-08-2011, 08:55  
SAFAR
Stały bywalec
 
Posty: 402
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Na podstawie niezgodności z umową możesz żądać przywrócenia towaru do zgodnego z umową poprzez nieodpłatną wymianę bądź naprawę ale nie możesz od razu żądać zwrotu pieniędzy. Jeżeli od dotarcia przesyłki nie minęło 10 dni to możesz odstąpić od umowy na podstawie art. 7 ust 1 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
Cytat:
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania
przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu
dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
SAFAR jest off-line  
08-08-2011, 11:48  
Pjaj
Użytkownik
 
Posty: 129
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Niestety odpowiedź Safara jest całkowicie błędna. Na pierwszy rzut oka ani nie możesz powołać się na niezgodność towaru z umową, ani nie możesz odstąpić od umowy, skoro nie będziesz w stanie zwrócić sprzedawcy nieuszkodzonej rzeczy.

Po pierwsze jeśli sprzedawca wysłał paczkę za pomocą profesjonalnej firmy kurierskiej zgodnie z art. 544 i 548 k.c. ryzyko, że paczka zostanie uszkodzona, jest po stronie kupującego. Oznacza to, że jeśli paczkę uszkodzono w trakcie przewozu, sprzedający za to nie odpowiada i należy mu się zapłata.

Po drugie roszczenia z tytułu uszkodzenia rzeczy w transporcie należy kierować do firmy przewozowej, a nie do sprzedawcy. Jeśli odbiorca odebrał towar, przechodzą na niego wszelkie roszczenia z umowy przewozu, więc sprzedawca nawet gdyby chciał nie może dochodzić odszkodowania od firmy kurierskiej.

Po trzecie nie musisz udowadniać, że towar został uszkodzony w czasie przewozu. Jeśli przewoźnik nie zgłosi żadnych zastrzeżeń przy przyjmowaniu przesyłki do transportu, domniemywa się, że jest ona w należytym stanie. To przewoźnik musiałby więc wykazać, że do uszkodzenia doszło jeszcze przed przyjęciem przesyłki, co jest z reguły niewykonalne.

Reasumując masz spore szansę na uzyskanie odszkodowania od przewoźnika, chociaż polityka firm kurierskich jest taka, że starają się to maksymalnie utrudniać.
Pjaj jest off-line  
08-08-2011, 13:23  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.200
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Pjaj Twoja argumentacja się trzyma kupy Ale jeden szczególik...
Mamy tu do czynienia ze sprzedażą konsumencką. Piszesz, że "nie będziesz w stanie zwrócić sprzedawcy nieuszkodzonej rzeczy". Tymczasem przepis nie zobowiązuje konsumenta do odesłania nieuszkodzonej rzeczy.
Cytat:
3. (7) W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
Jeśli konsument ma dowód, że otrzymał towar uszkodzony (a ma zdjęcia, protokół) to wystarczy, że wyśle towar w takim stanie jak go otrzymał.
tcp jest off-line  
08-08-2011, 13:32  
Pjaj
Użytkownik
 
Posty: 129
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Nie mogę się zgodzić. Jest domniemanie (art. 781 par. 2 k.c.), że jeśli przewoźnik nie zgłosił zastrzeżeń co do stanu przesyłki, znajdowała się ona w dobrym stanie. W tym przypadku należy przyjąć, że sprzedawca dał przewoźnikowi nieuszkodzoną przesyłkę. Z tą chwilą (art. 544 k.c.) uważa się, że przesyłka została wydana kupującemu i na niego (art. 548 k.c.) przechodzi ryzyko jej uszkodzenia. Jeśli więc w opisywanej sprawie do uszkodzenia doszło w czasie transportu (a tak należy na razie przyjąć, skoro jest domniemanie, że była nieuszkodzona), to jest to uszkodzenie powstałe już w czasie, w którym odpowiada za to konsument. W tej sytuacji odesłana przesyłka nie jest w stanie niezmienionym, gdyż zmieniła swój stan od momentu, w którym wydano ją przewoźnikowi, a na tamtym etapie kończyła się odpowiedzialność sprzedawcy za stan rzeczy.
Pjaj jest off-line  
08-08-2011, 17:03  
wojek_dobra_rada
Użytkownik
 
Posty: 360
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

teraz juz przestaję się dziwić, ze pan Bilski pozwał kilkaset sklepów internetowych za stosowanie niedozwolonych klauzul w regulaminach.
Z tego co można z forum wyczytać, poparte wyrokami sądów wynika, ze sprzedawca odpowiada przez dwa lata za wysłany przedmiot a nie jego odpowiedzialność kończy się z chwilą wrzucenia luzem do pudełka produktu.
Dzwoniłem do UOKIKU i tak mi powiedziano, a forum to potwierdziło. O niezgodnosci towaru z umową możesz poinformować sprzedawcę w ciągu dwóch lat a niezgodnosć towaru z umową to takze uszkodzenie w transporcie za które odpowiada przed klientem SPRZEDAJĄCY !!! a nie firma kurierska.

Prawo przewozowe nie jest dla kupującego tylko dla sprzedawcy, to sprzedawca musi dochodzić od firmy przewozowej odszkodowania za uszkodzenia w transporcie, może także i klient ale tylko jak jest tego nie świadom i się zgodzi. Jeżeli klient nie spisze protokołu i w ciągu 7 dni (a nie musi) i nie zgłosisz reklamacji z tytułu uszkodzenia w transporcie to bulisz z własnej kieszeni i żadne ubezpieczenie czy klauzule w umowie Ci tego nie pokryją (to do kolegów co odpowiadali)
Klient w takim przypadku gdy reklamuje i ma paragon dostanie 100% a TY dostaniesz 80% i jak nie ubezpieczyłeś przesyłki na min 100% jej wartości to odliczą Ci za niedoubezpieczenie przesyłki (to akurat znam z autopsji)

Klient nic nie musi, nie musi spisywać protokołów, udowadniać, wysyła towar jaki dostał sprzedawcy i wcale też nie musi się postarac o profesjonalne zabezpieczenie, moze odesłać bez opakowania, bez paragonu w worku na śmieci a sprzedawcy psim obowiązkiem jest to przyjąć i oddać pieniadze. To, ze nie raz się zdarzyło, ze klient towar upuścił, dziecko mu wylało itp to w sądzie słowo za słowo a i tak uwierzą kupującemu.

Śmieszne ale prawdziwe.

W dalszym ciągu nie bardzo rozumiem Waszą interpretację przepisu, że wydanie następuje w chwili odebrania przez kuriera i ze od tego czasu klient ma 10 dni na zwrot (jeżeli zawarliście tę klauzulę w regulaminie bo ustawowo ma 30 dni) a WY nie ponosicie już żadnej odpowiedzialności? Może z poczty nie odbierać 13 dni i pójść tam 14stego dnia, od tego momentu liczy się że towar dostał i moze reklamować z powodzeniem w ciągu dwóch lat z tytułu rękojmi a w ciągu pół roku każda wada jaką wykryje to wada, która w/g orzeczenia SN była w chwili otrzymania produktu.

Jedno jest prawdziwe ...przy rękojmi to sprzedawca ma prawo wyboru w jaki sposób usatysfakcjonuje klienta, ale musi to zrobić i zwrócić kasę jak nie ma drugiego, lub nie może naprawić oraz oddać za przesyłkę w obie strony kupującemu.
Aby jeszcze śmieszniej było to najlepiej jest za towar płacić kartą kredytową. W momencie, gdy w ciągu 6 miesięcy klient zauważy niezgodnosć z umową, zgłasza to do banku i bank od razu blokuje sprzedawcy środki na koncie !!! do momentu wyjaśnienia sprawy!! Wtedy to tylko pro forma w sądzie, bo kasa już zablokowana. W PayPalu wystarczy wypełnić wniosek o spór i w tym momencie automat kasę blokuje)

Poczytaj przyklejony temat o prawach konsumenta, to nie będziesz zadawał takich pytań kolego.
Ja takze sprzedaję w sieci i już wiem z tego forum, z UOKIKU, że jak klient się uprze to w sądzie to dostanie a sprzedający zapłaci za wszystkie koszty.
Nie jest to wszystko cacy dla sprzedającego, klienci mając taką wiedzę i doświadczenie często to wykorzystują, jednakże JA dzieki tej wiedzy jeszcze bardziej starannie pakuję produkty, jeszcze bardziej dbam o to aby klient dostał to co miał dostać, bo mam za dużo do stracenia, chyba, że ktoś mieszka w mysiej dziurze i wpiernicza suchary, to mu nie zależy.
wojek_dobra_rada jest off-line  
08-08-2011, 19:01  
Pjaj
Użytkownik
 
Posty: 129
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Ponownie się nie zgodzę - nie widzę w Twoim jakichkolwiek argumentów popierających Twoje stanowisko. Forum internetowe i telefon do UOKiKu to nie zawsze najlepsze źródła rzetelnej wiedzy (swoją drogą podaj linki do tematów, w których stwierdzono, że to sprzedawca odpowiada za szkody w transporcie). W swojej wypowiedzi powołałem się na konkretne przepisy prawne - czy wg Ciebie nie znajdują one zastosowania? A jeśli nie, to dlaczego?

Art. 535(1) k.c. stanowi, że przepisy kc o sprzedaży (a więc art. 544 i 548 ) stosują się również do sprzedaży konsumenckiej w zakresie nieuregulowanym odrębnymi przepisami. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej nic nie mówi o momencie wydania rzeczy i przejściu ryzyka na kupującego, więc w tym zakresie stosuje się przepisy kodeksu cywilnego. Mam nadzieję, że nie masz wątpliwości, że kodeks cywilny wiąże również kupującego, a nie tylko sprzedawcę.

A prawo przewozowe wiąże nie tylko sprzedającego ale i nabywcę - choć przyznaję, że większość klientów nie ma o tym pojęcia (np. o tym, że jak przyjmiesz paczkę, a sprzedawca nie zapłaci przewoźnikowi za przewóz, przewoźnik ma prawo domagać się zapłaty od odbiorcy - art. 51 prawa przewozowego). W art. 75 ust. 3 pkt 2 lit b prawa przewozowego stwierdzono, że prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu m.in. uszkodzenia przesyłki przysługuje nadawcy albo odbiorcy w zależności od tego, który z nich ma prawo rozporządzać towarem. Z kolei zgodnie z art. 53 ust. 4 pr. przew. prawo do rozporządzania przesyłką przechodzi na odbiorcę z chwilą odbioru przesyłki. Oznacza to, że od momentu odbioru tylko odbiorca może dochodzić od przewoźnika należności z tytułu uszkodzonej przesyłki. I strony nie mogą sobie w drodze umowy, regulaminu itp. zmienić powyższych przepisów, gdyż mają one charakter bezwzględnie obowiązujący (co w swoich oficjalnych dokumentach stwierdza chociażby UOKiK).

Klient jeśli chce dostać odszkodowanie musi więc spisać protokół, złożyć reklamację itp. To sprzedawca nic nie musi zrobić w tym zakresie. Oczywiście jeśli okaże się, że do uszkodzenia przesyłki doszło z uwagi np. na błędne opakowanie, sprzedawca za to odpowiada, ale jeśli szkoda w przewozie powstała z powodów obciążających przewoźnika, sprzedawca jest wolny od wszelkiej odpowiedzialności.

Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, zapraszam do lektury artykułu na moim blogu: Kto może dochodzić roszczeń z umowy przewozu towarów
Pjaj jest off-line  
08-08-2011, 19:25  
wojek_dobra_rada
Użytkownik
 
Posty: 360
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Nie jestem prawnikiem, więc nie odpowiem bardziej merytorycznie. Nie jestem w stanie znaleźć postów z tym o czym piszę, jest ich cała masa, głównie w przyklejonym temacie o klauzulach niedozwolonych. Tam tylko potwierdziłem swoje obawy co do tego, że tak jest jak piszę.

że Cię zacytuję : "sprzedawca jest wolny od wszelkiej odpowiedzialności."

Na tym własnie pan Bilski robi majątek, na jednej z tych klauzul niedozwolonych o których setki sprzedawców myślą, ze tak jest, ze wydają i nie odpowiadają a tak nie jest, na pewno.
Drugi cytat
" Oznacza to, że od momentu odbioru tylko odbiorca może dochodzić od przewoźnika należności z tytułu uszkodzonej przesyłki."
W/g tego prawa nie, to nie prawda do końca. Kupujący moze scedować prawa do tego na sprzedającego. Klient nie musi z niego korzystać, ma lepsze narzedzie - RĘKOJMIA.

Kto by się bawił z firmą przewozową ... ja, Ty pewnie też kupujesz w sklepach i tego nie wiesz? W sklepach internetowych kupiłem pół domu, od płytek, po urządzenia, część usług itp ... po elektronikę nawet w sklepie obok za domem chodze najpierw kupując przez ich stronę ... wiesz dlaczego? bo mogę oddać po 10 dniach a tak nie ... no i rękojmia jest skuteczniejsza ... chyba za dużo opisuję ...
wojek_dobra_rada jest off-line  
08-08-2011, 19:39  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.200
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Ja jednak zostaję przy moim zdaniu. Oczywiście prawie wszystko, co Pjaj piszesz, zgadza się. Jednak możliwość konsumenckiego odstąpienia od umowy moim zdaniem będzie miała tu zastosowanie. Roszczenie o zapłatę powstaje wtedy, kiedy konsument zapozna się ze stanem rzeczy. I w tym czasie ocenia stan towaru. Jeżeli nie mógłby zwrócić towaru, wtedy zostaje mu uniemożliwiona realizacja praw konsumenckich.

Oczywiście to zastrzeżenie odnosi się do sprzedaży konsumenckiej. w innych stosunkach całkowicie się zgadzam z Pjajem.

----------------------------------------------------------------------------------------
A Ty wojek_dobra_rada troszkę dokładniej wgryź się w materię. Bo piszesz o konsumentach i przyznajesz im rękojmię a jedno wyklucza drugie.
tcp jest off-line  
08-08-2011, 19:57  
Pjaj
Użytkownik
 
Posty: 129
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Chyba nie dojdziemy do porozumienia Uważam, że przepisy nie pozwalają na przyjęcie tezy, że konsument nie ponosi ryzyka uszkodzeń w transporcie. Ani ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, ani ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów nie zawiera wyłączeń w zastosowaniu wspomnianych przepisów kodeksu cywilnego o ryzyku w czasie transportu. Przyjęcie odmiennej interpretacji prowadzi do niespójności systemu. Wyobraźmy sobie, że jednak Twoja interpretacja jest prawidłowa. Konsument odebrał towar uszkodzony mimo że został do niego wysłany w dobrym stanie. Odstępuje od umowy i odsyła towar sprzedawcy. Co może zrobić sprzedawca? Bo na pewno nie dochodzić roszczeń od przewoźnika, gdyż zgodnie ze wspomnianym art. 75 pr. przew. roszczenia przysługują odbiorcy. Rzecz jasna odbiorcy nie będzie nic obchodzić, więc o dochodzeniu roszczeń czy choćby ich zabezpieczeniu (np. poprzez sporządzenie stosownego protokołu) nie będzie nawet myślał. Wyjdzie na to, że sprzedawca zostanie z uszkodzonym towarem i koniecznością zwrotu pieniędzy. Czy wykładnię przepisów prowadząca do takich wniosków można uznać za zgodną z zamysłem racjonalnego ustawodawcy?
Pjaj jest off-line  
08-08-2011, 20:03  
Pjaj
Użytkownik
 
Posty: 129
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

@ wojek_dobra_rada

Mecenas Bilski zbija majątek - w średnio etyczny zresztą sposób - na niedozwolonych klauzulach umownych, a te nie mają nic wspólnego z tym, o czym piszemy. Wszelkie postanowienia, które powołałem, wynikały wprost z przepisów prawa, a nie z jakichkolwiek regulaminów.

Widziałeś jakiś kupujących, którzy cedują prawa na sprzedawców? Jak tylko dostaną pieniądze za uszkodzony towar, przestaną interesować się tematem. Z drugiej strony sprzedawca nie ma prawa uzależnić zwrotu pieniędzy od przeniesienia praw z umowy przewozu.

I wcale nie twierdzę, że przepisy są dobre - rzeczywiście konsumenta nie powinno obchodzić to, czy towar zniszczył sprzedawca czy przewoźnik. Ale takie mamy przepisy, więc należy swoje postępowanie do nich dostosować.
Pjaj jest off-line  
08-08-2011, 20:50  
wojek_dobra_rada
Użytkownik
 
Posty: 360
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Interpretujesz to teraz tak jak jest i ja przynajmniej uważam, że nie jest to najzdrowszy sposób, przynajmniej powinno być ciut inaczej, ale tak, zostajesz wiesz z czym i wiesz gdzie. Klient powinien coś musieć, przynajmniej dopełnić formalności w takim przypadku jak uszkodzenie a nie wypinać się na sprzedawcę bo prawo mu na to pozwala.
Ja do swoich klientów w statusie zrealizowane pisze całą formułkę, zeby nie odbierali jak uszkodzone, żeby zgłosili do kuriera jak otworzą i zobaczą uszkodzone, ale to dobra wola kupującego, nic nie musi, takie ma prawo rękojmi. Nie do końca się z tym zgadzam jako sprzedawca, ale jako klient to mi to na rękę.

Cytat:
Napisał/a Pjaj Zobacz post
@ wojek_dobra_rada

Mecenas Bilski zbija majątek - w średnio etyczny zresztą sposób - na niedozwolonych klauzulach umownych, a te nie mają nic wspólnego z tym, o czym piszemy. Wszelkie postanowienia, które powołałem, wynikały wprost z przepisów prawa, a nie z jakichkolwiek regulaminów.

ale zawierając w regulaminie takie postanowienie, że nie odpowiadasz za przesyłkę to możesz spodziewać się pozwu od Bilskiego i jego wygranej na 100%. Najwyraźniej ktoś gdzieś źle coś interpretuje.

Widziałeś jakiś kupujących, którzy cedują prawa na sprzedawców? Jak tylko dostaną pieniądze za uszkodzony towar, przestaną interesować się tematem. Z drugiej strony sprzedawca nie ma prawa uzależnić zwrotu pieniędzy od przeniesienia praw z umowy przewozu.

spisują protokół i go Ci przekazują, tym samym cedują, miałem niedawno taką sytuację. To już wtedy Ty dochodzisz od kuriera. Mam szczęście, ze stała klientka. Towaru ukradli kurierowi na ponad dychę. Z ubezpieczenia dostałem jakieś 50% wartości -20% jako mój zysk, - vat - niedoubezpieczenie, klient dostał by 100% z faktury.
Druga rzecz, miałem przeprawę z klientką płacącą PayPalem, tam to dopiero są reguły, tam to dopiero klient jest pan.


I wcale nie twierdzę, że przepisy są dobre - rzeczywiście konsumenta nie powinno obchodzić to, czy towar zniszczył sprzedawca czy przewoźnik. Ale takie mamy przepisy, więc należy swoje postępowanie do nich dostosować.
a masz inne wyjście? nie należy, a mus dostosować się do tego.

Cytat:
Napisał/a tcp Zobacz post
piszesz o konsumentach i przyznajesz im rękojmię a jedno wyklucza drugie.
przyznam szczerze, nie rozumiem ...
wojek_dobra_rada jest off-line  
08-08-2011, 21:16  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.200
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Cytat:
przyznam szczerze, ze nie rozumiem ...
http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
Na samym początku masz wytłumaczone.
tcp jest off-line  
08-08-2011, 21:30  
Pjaj
Użytkownik
 
Posty: 129
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

@ wojek dobra rada

1. Postanowienia wynikające z przepisów prawa wpisane do regulaminu nie mogą być uznane za niedozwolone. Równie dobrze mogłoby ich nie być w regulaminie, a i tak znajdowałyby zastosowanie

2. Podpisanie protokołu szkodowego i przesłanie go do sprzedawcy z pewnością nie jest cesją roszczenia. Większość odbiorców myśli, że roszczenie przysługuje sprzedawcy, więc przesyłają protokół sprzedawcy, żeby mógł dochodzić roszczeń od przewoźnika.
Pjaj jest off-line  
08-08-2011, 22:03  
Jutrzyn
Stały bywalec
 
Posty: 894
Domyślnie RE: cala paczka, uszkodzony towar, spisano protokol szkody

Cytat:
Napisał/a Pjaj Zobacz post
@ wojek dobra rada

1. Postanowienia wynikające z przepisów prawa wpisane do regulaminu nie mogą być uznane za niedozwolone. Równie dobrze mogłoby ich nie być w regulaminie, a i tak znajdowałyby zastosowanie
Hmm, masz rację i nie sposób mi się z Tobą nie zgodzić, ale coś mnie tknęło i zajrzałem do rejestru klauzul abuzywnych i widzę takie klauzule, podam dwie:

Lp: 2265
Data wydania wyroku: 21 października 2010
Sygnatura akt: Sygn. Akt XVII AmC 2030/09
Nazwa i siedziba sądu, który wydał wyrok: Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Powód: "Towarzystwo Lexus" w Poznaniu
Pozwany: Katarzyna Krassowska – "Warmińsko–Mazurskie Centrum Numizmatyczne" w Szczytnie
Postanowienie wzorca umowy uznane za niedozwolone: "W przypadku braku ubezpieczenia przesyłki sklep nie ponosi odpowiedzialności w przypadku zaginięcia, uszkodzenia lub ograbienia"
Data dokonania wpisu: 11 kwietnia 2011
Uwagi: Handel elektroniczny

Lp: 2429
Data wydania wyroku: 16 grudnia 2010
Sygnatura akt: Sygn. Akt XVII AmC 71/10
Nazwa i siedziba sądu, który wydał wyrok: Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Powód: "Towarzystwo Lexus" z siedzibą w Poznaniu
Pozwany: Przedsiębiorstwo Nasiennictwa Ogrodniczego i Szkółkarstwa w Ożarowie Mazowieckim Spółka Akcyjna z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim
Postanowienie wzorca umowy uznane za niedozwolone: "Zespół nie ponosi odpowiedzialności za terminowość dostaw przesyłek przez Pocztę Polską, firmę kurierską lub spedycyjną"
Data dokonania wpisu: 19 lipca 2011
Uwagi: Sprzedaż konsumencka

Jak to się ma do tego, że w myśl art. 548 w zw. z art. 544 k.c. z chwilą nadania przesyłki to na kupującego przechodzą wszelkie korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy?

Bardzo możliwe, że po prostu nie znam którychś przepisów szczegółowych (w szczególności prawo przewozowe to dla mnie terra incognita i bazuję głównie na Twoich wypowiedziach), ale dlatego byłbym wdzięczny, jeśli mógłbyś wyjaśnić tę kwestię. :)
Jutrzyn jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Paczka z "inpost", towar uszkodzony, sklep umywa ręce (odpowiedzi: 9) Witam Zamówiłem nowy towar w sklepie, przesyłka do odbioru w paczkomacie inpost. Pudełko całe obklejone kilkoma taśmami firmowymi i kurierskimi,...
§ towar uszkodzony podczas przesyłki, zaginiony protokół szkody - szanse na reklamację? (odpowiedzi: 14) Witam, pierwszy raz jestem w takiej sytuacji. Nie wiem co jeszcze mogłabym zrobić. Zamówiłam przedmiot na allegro, wartość około 300 zł, został...
§ Allegro - towar uszkodzony, protokół szkody spisany. (odpowiedzi: 17) Witam wszystkich. Kupiłem na Allegro poprzez Kup Teraz od osoby prywatnej telewizor lcd 46" za 1220 zł. link:...
§ Towar przyszedł uszkodzony, spisany protokół szkody, co dalej? (odpowiedzi: 6) Witam wszystkich:) Zakupiłem na allegro wzmacniacz, przyszedł uszkodzony (złamanie plastików na obudowie, nie działa jak trzeba). Kurier spisał...
§ Uszkodzona przez kuriera paczka - wzór protokołu szkody (odpowiedzi: 5) Witam, Buszuję po Internecie w poszukiwaniu wzoru protokołu szkody na wypadek, gdyby paczka dostarczana przez firmę kurierską, przyszła uszkodzona....
§ Paczka kurierska odebrana bez protokołu szkody. (odpowiedzi: 1) Witam. Mam działalność gospodarczą. Sprzedałem część komputerową. Część okazała się połamana. Klient nie otworzył jej przy kurierze, tylko po kilku...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:23.