Monitor LG - Forum Prawne

 

Monitor LG

Witam, mam nastepujacy problem: kupilem monitor LCD firmy LG, niestety okazalo sie, ze ma on widoczna roznice w kontrascie pomiedzy gora i dolem ekranu, poza tym nawet przy najmniejszych ruchach glowa zmienia sie odcien kolorow. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
09-02-2008, 22:25  
newbie222
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Monitor LG

Witam, mam nastepujacy problem: kupilem monitor LCD firmy LG, niestety okazalo sie, ze ma on widoczna roznice w kontrascie pomiedzy gora i dolem ekranu, poza tym nawet przy najmniejszych ruchach glowa zmienia sie odcien kolorow. W specyfikacji tego modelu jest napisane, ze ma on katy widzenia 170 stopni w pionie i w poziomie, czyli generalnie nic nie powinno sie zmieniac podczas ruchow glowa, o roznicy pomiedzy gora i dolem nie wspominajac. Wysylalem monitor dwukrotnie do serwisu gwarancyjnego, za kazdym razem otrzymujac odpowiedz "monitor spelnia normy producenta". Postanowilem zwrocic monitor do sklepu w ktorym go kupilem powolujac sie na niezgodnosc towaru z umowa, wlasciciel sklepu stwierdzil, ze on tego nie przyjmie, bo on nie widzi zadnej podstawy prawnej, ktora zmuszalaby go do tego oraz, ze to jest sprawa pomiedzy mna i LG. Po dluzszej rozmowie doszlismy do swego rodzaju porozumienia, mianowicie sklep zobowiazal sie do skontaktowania sie bezposrednio w tej sprawie z LG, oraz proby wymiany monitora na nowy, ale jednoczesnie stwierdzil, ze jesli nic z tego nie wyjdzie, to o zwrot pieniedzy moge ubiegac sie tylko na drodze "oficjalnej", bo on tego nie przyjmie. I tu jest moja prosba: Czy moglby ktos mi powiedziec w ktorych dokumentach moge szukac podstawy prawnej do tego roszczenia i jak mam sprawe zalatwic ze sklepem zebym nie byl na straconej pozycji ze wzgledu na mozliwe bledy proceduralne z mojej strony podczas zalatwiania tego, jak to wlasciciel sklepu ujal "oficjalnie"? Z gory dziekuje za pomoc.

Jeszcze tylko dodam, ze wlasciciel sklepu przyznal mi racje gdy stwierdzilem, ze ten sprzet jest uszkodzony, ale go nie wezmie, bo go nie sprzeda innemu klientowi, bo jest zepsuty a w magazynie tez nie bedzie lezal.
newbie222 jest off-line  
09-02-2008, 22:50  
DARO691
Użytkownik
 
Posty: 98
Domyślnie

Zobacz tu:
http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty ... ?id=166809
DARO691 jest off-line  
10-02-2008, 20:23  
newbie222
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Re: Monitor LG

Czyli mogę spokojnie powoływać sie na podpunkt 1 i 4 artykułu 4? A co z artykułem 5? W jaki sposób sprzedawca może go użyć przeciwko mnie? Czy żądanie o którym mowa w podpunkcie 3 artykułu 8 ma być postawione na piśmie, czy wystarczy ustnie? Jeśli ustnie to w jaki sposób będę mógł później udowodnić, ze je postawiłem? Jeśli pisemnie, to w ilu kopiach i jak ma to wyglądać? I czy jest jeszcze coś o czym powinienem wiedzieć odnośnie mojego roszczenia? Z góry dziękuję za odpowiedzi na ten deszcz pytań

A, i jeszcze jedno: Czy 14 dni na odniesienie sie do żądania to są dni robocze, czy pełne 2 tygodnie?
newbie222 jest off-line  
10-02-2008, 21:23  
DARO691
Użytkownik
 
Posty: 98
Domyślnie Re: Monitor LG

Wg mnie możesz się powołać na Art.4 i Art.8 tejże Ustawy.
Jak zapisałeś
[cytat:2yfrfodd] Wysylalem monitor dwukrotnie do serwisu gwarancyjnego, za kazdym razem otrzymujac odpowiedz "monitor spelnia normy producenta".[/cytat:2yfrfodd]
Zakupując monitor sugerowałeś się specyfikacją techniczną (była pewnie gdzieś w sklepie podana, no i w instrukcji też), z której już na pierwszy rzut oka wynika, że monitor nie jest z nią zgodny, czyli nie jest zgodny z umowa kupna.
Myślę, że żądanie odpowiednie będzie na piśmie z potwierdzeniem otrzymania na kopii (oczywiście kopia dla Ciebie).
(nie jest zapisane robocze, czyli wnioskuję że 2 tyg.). W razie problemów ze zwrotem pewnie w Twoim mieście jest Rzecznik Praw Konsumenta
DARO691 jest off-line  
10-02-2008, 21:38  
newbie222
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Re: Monitor LG

Ok, serdeczne dzięki, jeśli sklep nie załatwi tego w sposób o którym pisałem na początku, wręczę im żądanie na piśmie. Pozdrawiam
newbie222 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Kupiłem monitor (odpowiedzi: 3) Witam, w sobotę ( 16.05.) zakupiłem monitor Philips LED 21,5 cala. 2123V5LSB2LED jednakże już w sobotę napisałem do sklepu iż monitor nie spełnia...
§ Ciąża a monitor ekranowy (odpowiedzi: 1) Witam, Przeszukalam już caly internet i nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Może ktoś z Was zna odpowiedz? Pracuję na umowę o pracę na...
§ Wadliwy monitor komputerowy. (odpowiedzi: 9) Mam pytanie odnośnie monitora, który kupiłem w sklepie Komputronik. Po 2 dniach od zakupu zauważyłem że monitor nie działa poprawnie czyli ma wadę....
§ Niesprawny monitor (odpowiedzi: 6) Witam. 3 Miesiące temu kupiłem monitor LED firmy Samsung, który jednak okazał się wadliwy. Wyświetlał bowiem obraz z cieniem. Konsultowałem się z...
§ Reklamacja TV-monitor z allegro (odpowiedzi: 8) Na samym początku chciałbym się przywitać. Nazywam się Tomek i jako że jestem tutaj pierwszy raz to bardzo proszę o wyrozumiałość za błędy które mogę...
§ Kupiłem uszkodzony monitor (odpowiedzi: 2) Witam. Kupiłem na allegro monitor dnia 07.05.2012 od firmy. Otrzymałem go 09.05.2012. Okazało się że jest delikatne pęknięcie na matrycy o którym nie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:47.