Porada w sprawie zwrotu zakupionego przedmiotu na portalu Świstak.pl
Witam
Na portalu świstak.pl zakupiłem przedmiot (Nowego Laptopa), od osoby fizycznej na aukcji z opcją "Kup Teraz". Sprzedawca gwarantował wystawienie faktury, została ona wystawiona przez sklep, a nie przez osobę sprzedającą na aukcji(Czy ma to jakieś znaczenie?).
Po otrzymaniu laptopa okazało się, że klawiatura w laptopie jest niesprawna. O problemie poinformowaliśmy sprzedawcę, który odpowiedział cytuję:
"Uprzejmie informuję, że w przypadku dokonania zakupu towaru za pośrednictwem aukcji internetowych prawo do odstąpienia przysługuje konsumentowi jedynie w przypadku, gdy sprzedawcą jest przedsiębiorca. Jeśli zauważył Pan usterki w sprzęcie, należy się zgłosić bezpośrednio do gwaranta z prośbą o ich wyeliminowanie. Szczegółowe informacje związane z gwarancją znajdują się w karcie gwarancyjnej, a także na stronie internetowej producenta. Z chwilą dokonania zakupu netbooka wszelkie prawa rozszczeniowe zostały przekazane Panu, zgodnie z zawartą umową cywilnoprawną, co potwierdza karta gwarancyjna, a także dowód zakupu - Faktura VAT, wypełnione na dane wskazane przez Pana. W związku z powyższym, przesłanie netbooka na mój prywatny adres jest bezzasadne, a zwrot niemożliwy.
Czy sprzedawca ma rację, o braku możliwości zwrotu? Czy przysługuje nam prawo do zwrotu w ciągu 10 dni? i czy sprzedawca jest zobowiązany do usunięcia usterki?
|