Na początek witam wszystkich
Zakupiłem na jednej aukcji na allegro w sklepie komputerowym z Wrocławia dysk twardy firmy WD i kieszeń zewnętrzna do dysku firmy welland (jako zestaw od jednego sprzedawcy !).
Aukcja typu kup teraz.
Dysk przyszedł rozpakowałem go. Wszystko co miało być w zestawie było.
Podłączyłem dysk zgodnie z instrukcją obsługi. Włączyłem komputer go zobaczył i był dysk widoczny w "Mój komputer". Dysk podłączony, nic na nim nie robię (nic nie kopiuje tj dysk jest podłączony do komputera i tyle). Po chwili widzę że podświetlenie z przodu jakby przygasło. Zdziwiony wchodzę w "Mój komputer" a tam dysku zewnętrznego komputer nie widzi. Odłączyłem i podłączyłem od nowa i nic dysku nie ma. Podłączyłem do drugiego komputera to tylko wyskoczył dymek że zainstalowano nowy sprzęt ale dysku system nie widział. Zadzwoniłem do sprzedawcy, opisałem sytuacje. Powiedział abym odłączył dysk i po 5 minutach podłączył ponownie a jeżeli problem nie ustąpi to zadzwonić ponownie. Robię tak jak Pan powiedział ale nie pomogło. Dzwonie drugi raz odbiera inny Pan mówię że dzwoniłem przed chwilą w sprawie dysku z allegro Pan mówi że chwilkę ponieważ rozmawiał Pan z Kolegą. Czekam słyszę tylko dialog "Słuchaj ktoś od dysku z allegro" a ten co wcześniej ze mną rozmawiał odpowiada Koledze "kur**". Następnie zwraca się do mnie i mówię że problem nie ustąpił. Pan kilka razy mówił "w razie stwierdzenia usterki z Pana winy obciążymy Pana kosztami naprawy" i powiedział abym napisał do Nich maila a wyślą mi formularz gwarancyjny. Dostałem go i wydrukowałem. Wypełniłem pola min. opis jak to się stało itp. Odesłałem dysk i po tygodniu napisałem maila czy już coś wiadomo w sprawie dysku. Dostałem taką oto odpowiedź:
"Witam
Mam złe wieści dla Pana.
Dysk oraz kieszeń zostały spalone z Pana winy. Odwrotnie podłączył Pan zasilanie !!
Bardzo mi przykro ale reklamacja została odrzucona.
Wszystkie dyski na bazie obudowy Welland są przed wysyłką podłączane i sprawdzane w celu przeprowadzenia formatowania dysku.
Ponieważ zostało źle podłączone zasilanie spalił Pan wszystko tzn. dysk i kieszeń z tego powodu zmuszony jestem odrzucić Pana reklamację.
Pozdrawiam"
to jest taka kieszeń
Welland Industrial Co., Ltd. 唯聯工業有限公司 - External HDD Enclosure Supplier
uważam że wejście zasilania jest takie że nie ma możliwości podłączenia odwrotnie a nic na siłę nie podłączałem.
Czekam już 2 tydzień i paczki jak nie było tak nie ma. Myślę że mimo nie uznania gwarancji powinni odesłać na swój [?] koszt.
Nie wiem czemu ale wydaje mi się że coś kręcą ponieważ ostatnio koledze dysk się w komputerze spalił poszedł do sklepu gdzie go kupował i bez problemowo wymienili.
Może w czasie transportu do mnie coś z elektroniki się uszkodzić mogło?
Co dalej robić?
Czy dobrze sprzedawca postąpił nie uznając gwarancji?